Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 12-04-2016, 10:40   #1
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

BA Cpt Andy & pellefantadoren "does economy"

Hadde ikke egentlig tenkt å skrive reisebrev fra denne turen...

Når sant skal sies hadde jeg ikke tenkt å ta denne turen... i det hele tatt. Men underveis i morgenmøtet på kontoret i går ble det stemt at Andy skulle til USA i dag. Elefanten må med som velferdsoffiser.

Så der satt jeg ca kl 18 i går og skulle booke billett til Boston i dag. Det meste var nødvendigvis nokså kostbart. Jeg skal jo hjem på torsdag allerede, så det er midtuke billett på kort varsel.

De fleste selskap kostet omtrent det samme. Jeg så at jeg kunne booke Premium economy / PLUS hos enten SK eller LH. Om jeg gjorde ville jeg oppnådd Eurobonus Diamond etter turen.

Mens hos BA oppdaget jeg et annet alternativ, nemlig en billig billett ut i economy i dag... og så business hjem på torsdag. For samme penger. Hjemreisen er nattflight og da er det fint å kunne sove.

Til slutt bestemmer jeg meg for at jeg egentlig gir blaffen i EBD. Jeg reiser jo faktisk for å jobbe, ikke for å få status. Da reiser man med det som har de beste tidene og beste komforten for pengene. Ferdig med det. Det ble lett BA.

Nå har jeg styrt mitt eget reisebudsjett i mange år, og stort sett brukt av egne midler for å kompensere for reisepolicy. Enten ved hjelp av miles, vouchere, kontanter eller ren skjer flaks. Resultatet er i hvert fall at jeg ikke har reist long haul i annet enn C/F siden 2010, da jeg hadde et leg med SK og et legg med UA.

Her om dagen så jeg på TV, og de hadde bilde fra en økonomikabin long haul... jeg var sjokkert... jeg har jo ikke tittet bak gardina siden 2011... minst. Man glemmer at det er et fly bak der også.

I det sekundet slo det meg hvor inni gamperompa bortskjemt jeg har blitt. Så jeg bestemte at det måtte flyes litt økonomi igjen for å få bena ned på jorda, der de hører hjemme. Så jeg bestilte da en tur i juni i økonomi.

Nå ble det plutselig en til.

Vi er pakket og klare. Elefanten er nærvøs og har tatt på brannmann hjelm.

Jeg regner ikke med mye sympati, altså. Jeg bare innrømmer hvor sykt blasert jeg innser at jeg har blitt i fht reise.

så det er på tide å "lande litt".

Ruta er circa slik:

OSL-LHR: BA economy
Marinering: 2 timers marinering i BA T5 lounge
LHR-BOS: BA economy

Hotel: Hilton Boston Logan for Hilton poeng (de skulle ha USD318 per natt...)
Hotel: Marriott Springfield, MA... igjennom viatrumf og hotell.com

Leiebil: Hertz mediocer car

BOS-LHR: BA business
LHR-OSL: BA business

Så får vi se hvor langt vi kommer, men det er ikke en million anmeldelser av BA economy. I hvert fall ikke fra meg. Returen blir det nok imidlertid tynn rapport på. Jeg skal sove hele flighten og BA Club finnes det jo ca 3 milliarder rapporter på.

Så heng med.

Vi sjekker setekartet intenst og lobber mot ledig midtsete

Håpe håpe håpe

Spørsmålet:

Lønner det seg å holde seg på emergency/bassinet plass eller smyge seg bakover?

Jeg gir blaffen i vindu. Jeg vil ha aisle Access, ikke dokø og ledig midtsete. Jeg lurer derfor på om jeg bør hoppe over til midtgangsete på en av sofaene i midten...

Hmmmm

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote

Posting Rules