![]() |
|
![]() |
#281 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#282 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
by more environmentally friendly means of transport is readily available...". Det tolker jeg som at de aldri kommer til å fly til KRS siden tog er et godt alternativ på den strekningen.
![]() |
#283 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Nå er jeg ikke superkjent i KRS, men har vært nedom der noen ganger. Med fly tipper 15 minutter fra byen, 30 minutter før flyet på Kjevik, KRS-OSL om morgenen med fly til møte kl. 9 = hjemmefra ca 6.30? Ser at med tog så er avgang kl. 04:00 for ankomst Oslo 8:25 -- og da skal man ha kommet seg til stasjonen først, altså 3.30 hjemmefra? Det er stor forskjell. |
|
![]() |
![]() |
#284 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
OSL-KRS er i seg selv en relativt lite marked, og skal man få det til å gå rundt må man ha nok transfertrafikk. Det har ikke Flyr. Dette bir akkurat som Widerøe sin rute BGO-HAU, som visstnok omtrent bare er transfer
I en tidligere jobb, da jeg også bodde jeg i Oslo og var endel i KRS. Møtestart var da typisk 09, som betydde 07:40 flighten fra OSL. Da pleide jeg time meg inn på en Flytog med ankomst OSL 07:05, hvilket betydde trikken hjemmefra litt før 06:30. Det er jo også en grunn at første flight går så sent, da rekker SAS få inn feed på tidligflightene fra andre steder i Sør Norge. Dessuten følte jeg det ofte/alltid kom noen fra Thai-maskinen og SK907 fra EWR, med en god dose jetlag, på samme fly Til sammenligning har jeg kjørt Kristiansand-Asker på under tre timer, men da sov ungene og kona like så, og jeg var livredd for at Kaptein Sabeltann skulle røve meg for mer cash, så måtte komme meg unna i en fei, sånn til mitt forsvar ![]() |
![]() |
![]() |
#285 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
EWR landet 0815, men det kom sikkert noen fra Thai.
Sent from my iPad using Tapatalk Pro |
![]() |
![]() |
#286 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Aksjen endte på 5,85kr, 17% over emisjonskursen, men mestparten av handlene var gjort på kursen godt over 6kr. Totalt 29.734.000 aksjer skiftet hender, av totalt 150.000.000. Hvilket tilsvarer 19,8% av alle aksjene. Og med tanke på at i praksis så er vel 30.000.000 aksjer formelt og uformelt låst inne og innehas av Braathen og ledelsen, så er det i praksis 120.000.000 aksjer i markedet. Og ac disse skiftet 24,7% av aksjene hender i dag. Det har sikkert vært endel daytrading så noen aksjer har blitt kjøpt og solgt flere ganger, men det tyder jo på at noen som var med i det gode selskap har solgt seg ut med gevinst.
Husk at siden den er notert på vill vest listen Euronext Growt og ikke hovedlisten, så er det heller ikke de samme kravene til flagging når investorer går under/over 5%, 10% osv Vedlagt er topp 20 oversikten over aksjonærer før i dag. Ojada er jo Braathen og Diva Dugnad er resten av ledelsen/grunderne |
![]() |
![]() |
#287 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
|
![]()
Spettet har vel dumpa hele dagen.
|
![]() |
![]() |
#288 |
Newcomer
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Opp over 8% i dag også. Over 15 millioner aksjer skiftet hender, 10% av alle aksjene, så selv om det var halvparten av i går, så er det snakk om prosentvise store volumer.
Skulle man sett de samme volumene hos f.eks Equinor ville det tilsvare en aksjehandel i dag for over 55 milliarder kroner på en enkel dag ![]() |
![]() |
![]() |
#290 |
Flyklapper
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Fallt litt tilbake de siste dagene og ser blant annet Fredly har solgt ca 1/3 av aksjene sine
Samtidig har eieren av blant annet Devold og hotellene: Union Øye, Storfjord, Brosundet, kjøpt seg opp i Flyr |
![]() |
![]() |
#292 | |
Flyklapper
|
![]()
OSM skal rekruttere piloter til Flyr ..
https://e24.no/boers-og-finans/i/56R...G4iHjLng1Fy5PM Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#293 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Ser aksjekursen nå for første gang er (såvidt) under emisjonskursen på 5kr
|
![]() |
![]() |
#294 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]()
Børsmelding fra FLYR:
Flyr is on track and the first Boeing 737 aircraft “LN-FGA” is to arrive at Oslo Airport in early May. The first Boeing 737 aircraft “LN-FGA” is to arrive at Oslo Airport in early May. Flyr has signed LOIs for its first two Boeing 737-800 aircraft on favorable and expected terms, and is in final negotiations for more aircraft. The first aircraft will be delivered in May, while the next ones will arrive in early June. The fleet will expand throughout the autumn. Once the first aircraft lands in Oslo, there are only a few formalities that remain before Flyr receives its operating license (AOC) from the Civil Aviation Authority. The first aircraft will receive registration number LN-FGA. Additional aircraft will arrive in June, at the same time as pilots and cabin crew are on their way in for training and service courses. The first courses are fully subscribed, and there is a great interest from skilled people with long aviation experience that wants to work for Flyr. The company now has 45 employees with solid experience from Norwegian aviation industry and by the end of the year Flyr expect to have about 350 employees. To ensure predictability for customers, Flyr is awaiting announcement the date for opening for ticket sales and route start until the Government has presented its plan for reopening society after Easter. In order not to get into a situation with significant changes in the route program and subsequent rebookings that will be unfortunate for customers, our start-up will be adapted to the Government’s plan for the reopening of Norway, says the CEO of Flyr, Tonje W. Frislid. Initially, Flyr will serve a number of Norwegian cities, as well as a selection of well-known destinations in Europe, including Malaga, Alicante and Nice. The company will expand the number of aircraft and destinations in line with demand, and in the long term the plan is a fleet of 28-30 aircraft. Flyr will start selling tickets approximately 30 days prior to the first flight. Kilde: Newsweb |
![]() |
![]() |
#295 |
Flyprat fusentast
![]() Join Date: Nov 2009
|
![]()
Da kan vi konkludere med at det ikke er en EX-DY maskin som har vært på Norsk register før i hvertfall.
|
![]() |
![]() |
#296 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Da er det i hvertfall ikke en maskin som har vært på norsk register tidligere
|
![]() |
![]() |
#297 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Hvor har den vært før? Hva er tidligere registrering?
Sent from my iPhone using Tapatalk
#298 |
Flyklapper
|
![]()
Så lenge det ikke er på norsk register nå, er det vel ingen restriksjoner ..
Men plenty ledige fly der ute ... |
![]() |
![]() |
#299 |
Flyprat fusentast
![]() Join Date: Nov 2009
|
![]()
Jeg mente om den har vært på norsk register før, så vil den får samme eeg i Norge når den kommer tilbake igjen, denne har fått en helt ny reg, og da kan vi konkludere med at den aldri har vært på LN-reg før....
|
![]() |
![]() |
#300 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Et tidligere Norsk registrert fly kan få nye kjennetegn etter at der ikke har vært på Norsk register på en stund.
Husker ikke helt, men etter 2 år ?
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norsk Hercules flyr for Tesco? | Maltwhisky | Flyforum | 6 | 23-12-2012 13:06 |
Nytt norsk flyselskap: Feel Air | CK | Flyforum | 608 | 28-10-2011 12:36 |
Erik Braathen ut av Norwegian | Concorde | Flyforum | 1 | 27-11-2009 22:39 |
Flydirect.no er navnet et nytt norsk flyselskap med base på Rygge | Herlov | Flyforum | 3 | 25-01-2008 13:56 |