SK907, 17 mai 2011

SAS-Steward

ScanFlyer Gold
Har tatt noen bilder på turen over dammen i dag.
Noen fra flight deck, og kabin. Og noen få fra aproach etter at vi kom under skylaget som lå i 1000 fot.
Bildene er tatt med et elendig kamera, så "be gentle".
 

Attachments

  • 907 17 mai 001.jpg
    907 17 mai 001.jpg
    68.2 KB · Views: 920
  • 907 17 mai 003.jpg
    907 17 mai 003.jpg
    60.8 KB · Views: 914
  • 907 17 mai 004.jpg
    907 17 mai 004.jpg
    42.7 KB · Views: 910
  • 907 17 mai 005.jpg
    907 17 mai 005.jpg
    98.2 KB · Views: 903
  • 907 17 mai 007.jpg
    907 17 mai 007.jpg
    57.3 KB · Views: 885
  • 907 17 mai 008.jpg
    907 17 mai 008.jpg
    81.2 KB · Views: 468
  • 907 17 mai 018.jpg
    907 17 mai 018.jpg
    43.8 KB · Views: 434
  • 907 17 mai 019.jpg
    907 17 mai 019.jpg
    53.6 KB · Views: 307
  • 907 17 mai 020.jpg
    907 17 mai 020.jpg
    62 KB · Views: 406
  • 907 17 mai 022.jpg
    907 17 mai 022.jpg
    82.1 KB · Views: 406
  • 907 17 mai 023.jpg
    907 17 mai 023.jpg
    97.2 KB · Views: 335
  • 907 17 mai 025.jpg
    907 17 mai 025.jpg
    98.6 KB · Views: 305
  • 907 17 mai 024.jpg
    907 17 mai 024.jpg
    30.2 KB · Views: 290
  • 907 17 mai 028.jpg
    907 17 mai 028.jpg
    42.3 KB · Views: 337
  • 907 17 mai 029.jpg
    907 17 mai 029.jpg
    69.5 KB · Views: 385
  • 907 17 mai 030.jpg
    907 17 mai 030.jpg
    43.3 KB · Views: 389
  • 907 17 mai 031.jpg
    907 17 mai 031.jpg
    59.8 KB · Views: 386
  • 907 17 mai 032.jpg
    907 17 mai 032.jpg
    36.1 KB · Views: 372
  • 907 17 mai 033.jpg
    907 17 mai 033.jpg
    34.2 KB · Views: 284
  • 907 17 mai 034.jpg
    907 17 mai 034.jpg
    64.3 KB · Views: 356
Pent! Hadde ikke sagt nei til en tur med den der :)

Hvordan er det å få komme fram i cockpit på usa flighter hvis man jobber i selskapet?
 
Knallfine bilder,morsomt å se hvordan det er i et fly av RIKTIG fabrikat:colgate:

Stusset litt på et av bildene, det var da jævlig lavt over furuset:colgate:
 
Pent! Hadde ikke sagt nei til en tur med den der :)

Hvordan er det å få komme fram i cockpit på usa flighter hvis man jobber i selskapet?

Jobber man i SAS, ta kontakt med kapteinen og spør. Det er lov å ha gjester i cockpit inn og ut av USA etter det jeg har forstått. Har opplevd også at det har vært non company i cockpit.
Nå satt ikke jeg i cockpit på denne turen, mått ta til takke med 2R setet, og alle aproachbildene er tatt mellom det lille runde vinduet på døra.
 
Det er lov å ha gjester i cockpit inn og ut av USA etter det jeg har forstått.

Ref. tidligere diskusjoner her er det ikke lov med "non-crew" i cockpit i UK eller US airspace hvis ingen ting er endret? Mulig de har hatt gjester der utenfor luftrommet?

Her i USA er det veldig strenge regler for aa sitte foran i festningen. Og jobber du ikke selskapet som flyr, maa du ogsaa sjekkes mot en foederal database for aa faa lov.

I UK Air Space er det kun crew som har tilgang til cockpit og det samme gjelder USA.

FBU4EVER nevnte også en gang at når han reiste på fri til LHR måtte han sitte på klapp i kabinen, og en av cc-ene (var en mer enn kravet ombord) satt i cockpit under landing i UK.
 
Last edited:
Det er lov å ha gjester i cockpit inn og ut av USA etter det jeg har forstått. Har opplevd også at det har vært non company i cockpit.

Jeg skal ikke påstå at det er feil, men sist jeg jobbet inn og ut av USA, til FLL, så var det ikke lov å ha besøkende i cockpit. Dette var i 2009, så det kan jo være at det er blitt endret på i senere tid.
 
Jeg skal ikke påstå at det er feil, men sist jeg jobbet inn og ut av USA, til FLL, så var det ikke lov å ha besøkende i cockpit. Dette var i 2009, så det kan jo være at det er blitt endret på i senere tid.

Might be.
Jeg vet ikke hva som gjelder. Men skal forsøke å finne ut og poste.
 
Denne kom jeg inn til OSL med som 908. Godt å se at været har bedret seg på EWR etter vi forlot i går.
 
Ref. tidligere diskusjoner her er det ikke lov med "non-crew" i cockpit i UK eller US airspace hvis ingen ting er endret? Mulig de har hatt gjester der utenfor luftrommet?


FBU4EVER nevnte også en gang at når han reiste på fri til LHR måtte han sitte på klapp i kabinen, og en av cc-ene (var en mer enn kravet ombord) satt i cockpit under landing i UK.

Slik jeg skjønte det på FBU4EVER sist lørdag er når det kommer til forbudet om hvem som kan være i cockpit i USA eller ikke så er det forskjellige reg avhengig av hvor flyet er registrert, og at det er et strengere regelverk for fly på amerikansk register
 
Takk for morsom bildeserie! Ikke mange ukene til jeg selv debuterer på SK907. Det sier vel litt om verden at IKEA er det "siste" og "første" man ser på turen mellom Norge og USA ...
 
IKEA på EWR var mitt første utenlandsmøte med IKEA og jeg husker jeg ble overrasket over hvor sjokkerende lik den var IKEA her i Norge. Kjøttbullar, knekkebrød, alle de svenske produktnavnene osv gjorde at jeg et øyeblikk trodde jeg var hjemme og jeg tok meg selv i å snakke norsk til betjeningen – som selvsagt ikke forsto ett ord. :)
 
Ref. tidligere diskusjoner her er det ikke lov med "non-crew" i cockpit i UK eller US airspace hvis ingen ting er endret? Mulig de har hatt gjester der utenfor luftrommet?





FBU4EVER nevnte også en gang at når han reiste på fri til LHR måtte han sitte på klapp i kabinen, og en av cc-ene (var en mer enn kravet ombord) satt i cockpit under landing i UK.

Satt i cockpit mot UK engang og ble sent bak da vi nærmet oss. Kapteinen sa at bare aktivt crew hadde lov til å sitte der.


Back on track: Bilder fra flyrelaterte arbeidplasser settes pris på, vennligst fortsett! ;)
 
Skulle reise fra Dublin til Oslo med SAS for noen år siden (tror det var i 2007), og eneste plass ledig var i cockpit. Vi fløy jo gjennom UK airspace og det gjorde tydelig ikke noe.
 
Back
Top