![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
http://sasrisingstars.flysas.net/
Er man mellom 18-25 år har man nå muligheten til å vinne 1 million bonuspoeng, hvis man lager en kreativ video om SAS |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Kampanjen heter sas rising stars og jeg har en følelse av at den kan bli veldig stor!! (mod korr overskrift?)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Free Luigi
|
![]()
Fin konkurranse for all del, men jeg må bare få spy litt av prinsippet om:
"When your team has uploaded the video it is time to start earning virtual EuroBonus points, which will be converted into real EuroBonus points if you win. Your team has to get as many "likes" as possible, so make sure you spread your SAS Rising Stars profile link to everyone you know.". Dette skaper bare irritasjon og unødvendige reklamekommentarer overalt. Dårlig av SAS å legge opp til det, selv om de andre delene av konkurransen jo er morsom og ungdommelig etc etc.
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Nettopp derfor melder jeg meg aldri på konkurranser hvor målet er å få så mye oppmerksomhet og "likes" og alt sånt som mulig på for eksempel Facebook. Jeg føler bare at jeg maser på alle andre, og det er jo nettopp det man gjør. "STEM på meg!! Trykk på "like"". Uff.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg er faktisk jurymedlem i konkurransen, og SAS har tenkt å bruke "likes" til noe mer enn bare å spre kampanjen på sosiale medier. Stay tuned for mer info.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hvorfor 18 år? :/
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Tar opp denne tråden igjen!
![]() Nå er SAS Rising Stars-kampanjen startet, og alle mellom 18 og 26 år kan delta. Spre det til alle unge dere kjenner, er jo ikke sikkert at reglene forblir akkurat slik de er nå heller.. ![]() En EB Gold-jury skal også dele ut ganske mange poeng, så det er ikke bare 'likes' det går på. Se mer på denne siden ![]() http://srs.flysas.net/start |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Free Luigi
|
![]()
Hva er greia om at man kan vinne "OPP TIL 1 million"? Får man EB-poeng-premien avhengig av hvor mange likes man har fått? Altså etter hvor mye påtvunget SAS-reklame man har kastet etter vennene sine?
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Herlig sak SAS har funnet på her på jeg si! Og den ene videoen (Rather today than tomorrow) var faktisk litt stilig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Free Luigi
|
![]() Quote:
![]() Aldersgruppen 18-25 er selve hovedkjernen av Facebook-brukere. Her har markedsføringsavdelingen + evt / sosiale medier-avdelingen i SAS sikret seg gratis reklame verdt langt over det man eventuelt vinner av bonuspoeng, og jeg tør nesten sette penger på at vinneren(e) til slutt slettes ikke får 1 million bonuspoeng. Det er nok kalkulert inn en lavere premie"sum", noe de implisitt hinter til gjennom reglene. Men det er jo slik det fungerer nå til dags; Telenor og HiFi-klubben har brukt liknende konsepter innen fotokonkurranser, just off the top of my head. Så SAS spiller på riktige metodene, absolutt. Bare synd jeg synes det er en kjipen reklamemetode ![]()
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Når er det konkurransen avsluttes egentlig? Er det meningen at den skal foregå over lang tid? For hvis ikke så er vel ikke dette opplegget særlig vellykket likevel..?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Nå har aktiviteten begynt å ta seg opp!
![]() Sjekk denne her - ekte flyentusiast-feeling!!! http://srs.flysas.net/team/fashionweeklive/1DzILKb-ibA Last edited by doffer; 01-06-2011 at 00:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Free Luigi
|
![]()
Kan ikke sies å være verdens mest vellykkede konsept nei.... Jeg mistenker - som jeg gjorde fra starten - at dagens ungdom er lei av "DU MÅ SPAMME VENNA DINE MED MASSE REKLAME SÅNN AT DE STEMMER DEG TIL Å VINNE, OOOO YEAAA!!!". Man tenker umiddelbart "uansett hvor bra jeg lager noe så kommer en troll-jævel med 1 milliard facebookvenner og suser forbi oss". Tanken er god, men det skorter nok litt her og der
17 opplastede videoer siden midten av Mai, og utsettelse på konkurransen til 15 August (i håp om å få mer konkurranse I guess). Jau jau. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Når SAS velger å la vinneren bli den som får flest likes på face, (+ jurypoeng, men de har vel i teorien lite å si i forhold til forventet likes), betyr det jo (når man tenker seg om) rett og slett at SAS vil ha mye gratis reklame ved å bruke ungdom. Virker sikkert som en god idé hos mange markedsførings-bedrifter og hos SAS selv, men det er synd de ikke vet at det ikke er slik det fungerer ungdomsverden. For de aller fleste går dette på selvrespekt, og de færreste selger seg så lett. Heller ikke ungdom jobber gratis. Det er vel nettopp derfor det kun er medie-elever/folk med litt peiling på redigering osv som faktisk deltar (ergo lav oppslutning og popularitet generelt sett). Last edited by Flying-news; 24-06-2011 at 03:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
I følge SAS tok mange kontakt med dem og spurte om de kunne forlenge perioden pga. eksamensperioden i mai/juni -- og tatt i betraktning at det krever en del arbeid er ikke 17 relativt proffe videoer så galt, vel?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Enda en ny vri på SRS nå i siste måneden:
Når du stemmer, kan du legge igjen e-post adresse og slik bli med i en ukentlig trekning av 10 000 EB poeng. Stem på en video (http://srs.flysas.net/team/momentpro...ns/2oN3jsZurIU) ved å logge inn på facebook, oppdater siden og legg inn e-post adresse. =) |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Vinn 100.000 SAS EuroBonus-poeng | FlightDeck | Reiseforum | 5 | 18-11-2010 06:45 |
Vinn 180.000 EuroBonus-poeng | FlightDeck | Reiseforum | 15 | 02-04-2010 19:37 |
Vinn 50.000 Eurobonus poeng | Fnate | Reiseforum | 7 | 25-03-2010 12:26 |
Dobble bonus poeng fra SAS i Danmark | Information Alfa | Flyforum | 1 | 13-02-2010 09:44 |
Mangler bonus-poeng hos UA | Marius_S | Flyforum | 12 | 06-06-2008 10:40 |