• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

PIA legger ned flere ruter til Europa og starter samarbeid med Turkish Airlines

Re: PIA legger ned alle ruter til Europa/Amerika og vil bruke Turkish Airline

Hæ? Dette hørtes snodig ut. Trafikk mellom Europa og Pakistan er vel noe av det PIA tjener penger på?
 
Re: PIA legger ned alle ruter til Europa/Amerika og vil bruke Turkish Airline

Ja ble litt sjokkert å, håper ikke det stemmer, de tjener bra med penger i Europa særlig fra osl/cph.

Vi får se om det stemmer eller ikke.
 
Re: PIA legger ned alle ruter til Europa/Amerika og vil bruke Turkish Airline

Det tviler jeg på, for en knapp uke siden ble det annonsert utvidelse av flyvninger til Europa. Men det er snakk om et mye større codeshare-samarbeid med TK.
 
Re: PIA legger ned alle ruter til Europa/Amerika og vil bruke Turkish Airline

Det har vel forøvrig vært rykter om at PK har tenkt å trekke seg fra USA-flyvningene, og heller sette PK-nummer på en del TK flighter dit. Men rykter er rykter...
 
Re: PIA legger ned alle ruter til Europa/Amerika og vil bruke Turkish Airline

Dette var det eneste jeg klarte aa finne via google og det hoeres mildest talt tullete ut

http://www.geo.tv/1-6-2011/76859.htm

Hm dette virker veldig snodig:

Sources were of the view that as per agreement, PIA airbuses, on all incoming and outgoing routes, will fly as far as Turkey, from where, Turkish airplanes will fly till US and Europe with PIA passengers on board.

Forstår jeg denne artikkelen riktig vil PIA fly alle sine passasjerer til Tyrkia for så å sende de videre med TK ut til sine respektive reisemål. Det høres ikke akkurat kostnadsnbesparende ut spør du meg.


(mitt innlegg nr 2000 :nor)
 
Re: PIA legger ned alle ruter til Europa/Amerika og vil bruke Turkish Airline

de tjener bra med penger i Europa særlig fra osl/cph.

Vi får se om det stemmer eller ikke.

Hvordan vet du det?
Uten å ha tall å peke på, så er det et forholdsvis kjent faktum at PIA, mye p.g.a. den store mengden med x generasjoner pakistanere bosatt her, så flyr man med fulle kjerrer og overprisa seter.

(Anm: overprisa = rimelig stivt prisa, overprisa er det vel strengt tatt ikke før LF synker..)
 
Re: PIA legger ned alle ruter til Europa/Amerika og vil bruke Turkish Airline

Uten å ha tall å peke på, så er det et forholdsvis kjent faktum at PIA, mye p.g.a. den store mengden med x generasjoner pakistanere bosatt her, så flyr man med fulle kjerrer og overprisa seter.

(Anm: overprisa = rimelig stivt prisa, overprisa er det vel strengt tatt ikke før LF synker..)

Hva mener du med LF?
 
Re: PIA legger ned alle ruter til Europa/Amerika og vil bruke Turkish Airline

Sjekket litt for gøys skyld nå, 12-19 Mars.
PIA skal på sin egen hjemmeside ha 6500 med skatter og avgfiter for en voksen t/r OSL-ISB.
Wideroe.no klarer visstnok ikke å finne noe på de datoene, men til Karachi så skal Turkish ha rett over 6000 t/r, da via IST.

Ingen av delene slår meg egentlig som særlig dyrt for å fly "hoinner å sjit langt" som vi sier her oppe i Trøndelag.
 
Re: PIA legger ned alle ruter til Europa/Amerika og vil bruke Turkish Airline

De har senket prisene plutselig nå, kjenner flere som har kjøpt billetter til 6500-7000 for juni måned, ifjor kostet de samme billetene 8000 kroner, reiser du via London så sparer du fra 1000-1500 på om du vil reise til samme destinasjon.
 
Re: PIA legger ned alle ruter til Europa/Amerika og vil bruke Turkish Airline

At det er billigere med 1 stop enn nonstop er jo helt vanlig.
 
Re: Rykte: PIA legger ned alle ruter til Europa/Amerika og vil bruke Turkish Airline

PIA to provide daily link to 100 international destinations

PIA to provide daily link to over 100 international destinations from Karachi, Lahore and Islamabad under a joint venture commercial arrangement with Turkish Airlines.

An announcement to this effect was made by the PIA Spokesman here on Thursday.

He said the Pakistani passengers have been demanding that PIA should provide daily flights to all presently operated international destinations and also link other major cities of the world with Pakistan.

This is not possible because of the limitations of fleet and insufficient traffic for operating daily flights.

PIA has, therefore, in the interest of Pakistani passengers, evaluated the possibility of providing daily flights from Karachi, Lahore and Islamabad each to about 100 international destinations under a joint venture commercial arrangement with Turkish Airlines which has a large fleet of 151 passenger aircraft and plans to increase its fleet up to 200 aircraft by end 2011.

Turkish Airlines has dedicated five freighter planes and 6th plane is on order. It has been a member of the prestigious Star Alliance network since April 2008. The airline serves 167 destinations (128 international and 39 domestic).

The PIA spokesman further said that the news appearing in a section of media are ill founded and not based on facts.

He added that PIA will continue operating to USA, the UK, France, Norway, Denmark and some of the remaining European destinations.
 
Betyr dette at PIA kommer til å fly daglig til OSL?

Nei:

He said the Pakistani passengers have been demanding that PIA should provide daily flights to all presently operated international destinations and also link other major cities of the world with Pakistan.

This is not possible because of the limitations of fleet and insufficient traffic for operating daily flights.

PIA has, therefore, in the interest of Pakistani passengers, evaluated the possibility of providing daily flights from Karachi, Lahore and Islamabad each to about 100 international destinations under a joint venture commercial arrangement with Turkish Airlines which has a large fleet of 151 passenger aircraft and plans to increase its fleet up to 200 aircraft by end 2011.
Altså - man vil ha daglige forbindelser, men siden flåte og trafikkgrunnlag setter en liten stopper for det, så har man i stedet valgt å samarbeide med TK, slik at man får daglige forbindelser, dog med bytte i IST.
 
Back
Top