![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
I slutten av februar bærer det avgårde på en liten tur mot øst sammen med samboeren. Tenkte denne tråden kan fungere som en reisetråd med tips på de 3 destinasjonene jeg skal besøke.
I løpet av 15 dager skal vi innom Hong Kong, Bangkok og Krabi (og nei, jeg reiser ikke med KAir ![]() OSL-LHR-HKG (SAS 737/Air New Zealand 747-400) 4 netter i Hong Kong (Langham Place Hong Kong) http://hongkong.langhamplacehotels.com/en/ HKG-BKK (Emirates 777-300) 3 netter i Bangkok (Park Plaza Sukhumvit Bangkok) http://www.parkplaza.com/hotels/thabgksv BKK-KBV (Bangkok Airways, operated by Thai 737-400) 7 netter i Krabi/Koh Lanta (Lanta Castaway Beach Resort) http://www.lantacastaway.com/ KBV-BKK-HKG (Bangkok Airways OP Thai 737-400/Emirates 777-300) 1 natt i Hong Kong (Hong Kong SkyCity Marriott Hotel) https://www.marriott.com/hotels/trav...arriott-hotel/ HKG-LHR-OSL (Air New Zealand B744/SAS B737) Liker å ha ting klappet og klart så hoteller er bestilt/betalt etter nøye vurderinger. Hele "pakken" kom på omtrent det samme som om vi skulle ha reist charter i 2 uker med Ving til Phuket (noe vi opprinnelig hadde tenkt). Mulig det hadde vært billigere å ventet lenger, men sånn er det når man liker å ordne alt på en gang ![]() Siden vi har et tidlig fly fra HKG-OSL (kl 08:15) så var flyplasshotell ønskelig. Dette Marriott-hotellet åpner nå i desember så det er ingen erfaringer/tester på dette hotellet på nett. Er nok helt kurant for en natt ![]() Hvis noen har gode tips til shopping/restauranter/aktiviteter i Hong Kong, Bangkok og/eller Krabi/Koh Lanta så fyr løs ![]() Det blir en del timer i diverse flyseter i løpet av disse dagene så jeg får prøve å snekre sammen tripreports når anledningen byr seg. Ser at det blir en 100% Boeing-tur... ![]() Er det forresten noen som vet om det er mulig å sjekke inn på nett hos Emirates/Bangkok Airways/Air New Zealand? Og hva med innsjekk på strekningene med flere selskaper? Kan jeg sjekke inn hele veien på nett f.eks. OSL-LHR-HKG (samt retur) og KBV-BKK-HKG med Bangkok Airways + Emirates? Ser for meg diverse turer i transfer-desken...
Upcoming flights: None Last edited by jcnorway; 10-12-2008 at 15:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Når du er i BKK burde du ta en tur innom MBK-Center, masse rariteter å skrot å få kjøpt..
Og Central World Plaza er å verdt ett besøk... Siam Paragon eller Gaysorn Plaza om man er glad i designerklær å den slags, og du vil bli kvitt sedler eller tømme VISA-kortet..
Hjemme bra - borte best / You'll Never Walk Alone Last edited by pgaa; 10-12-2008 at 22:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hei
Jeg har vært i Bangkok en del ganger - sist nå i helgen. Her er et reisebrev med bilder, linker og kart som jeg laget etter en tur dit sist år: http://gardkarlsen.com/Bangkok_trip_report_2007.htm Jeg var i Hong Kong for noen år siden og du finner et reisebrev her http://gardkarlsen.com/china_xian_hong_kong.htm Og når det gjelder Krabi så regner jeg med at du kun skal kule og nye paraplydrinker så der trenger du vel ikke så mange tips :-)
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
I Bangkok bor jeg alltid på Peninsula - treffer meg perfect. Og i tillegg nyter madammen etter sigende verdens beste kokosis der.
Jeg kunne tenke meg å forsøke Lebua at State Tower. Ser også meget bra ut. I tillegg skal en bekjent bo på Dream Bangkok - minimalistisk så det holder...... Ellers så er jo Chatuchak Weekend Market et must om du er der i helgen. Grand Palace, Wat Po og Wat Arun anbefales. Jeg har vært på Muay Thai en gang - frister til gjentagelse, men madammen er ikke veldig hypp. PatPong - bare for å se. Les gjerne Kakkerlakkene av Nesbø før du reiser. Gir et bra inntrykk av hvordan Thaier ser på prostitusjon i forhold til faranger (hvite), og det vil kunne hjelpe å forstå og kanskje også akseptere. Beveg deg rundt i byen med Skytrain. Enkelt og billig! Kan anbefale Face restaurant - både Thai og Indisk. Veldig bra. Drinker tar du i 64 etg på State Tower, du kan evt spise på Sirocco etterpå - meget bra mat (vestlige priser). Bedsupperclub skal også være bra. Shopping på Central World Plaza. Mye gjort på kort tid, da Ted Baker har lokale vegg i vegg med Raul. Dette var noe av det jeg kom på umiddelbart - tipper jeg skal over i april/mai selv, og da skal det videre utforskes - spesielt på den kulinariske arena |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
I Hong-Kong :
- En tur på Victoria Peak er selvskreven. - Hva med å ta en dagstur til Kina? Ta toget til Shenzhen en millionby på grensen hvor du får dagsvisum på grensa. Shopping Shopping Shopping. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Dette er det man kan kalle en skikkelig tur, og jeg gleder meg masse til å høre fra den! Jeg var i Hong Kong i juni 2007, her er trip report: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=26188, men skal legge ut noen tips til hva bør få med seg i løpet av juleferien!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() ![]() ![]() Bare litt over 1 måned igjen ![]()
Upcoming flights: None Last edited by jcnorway; 14-01-2009 at 22:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Takk for alle tips så langt! Togtur til Kina hørtes spennende ut. Og tipsene dine ser jeg fram til å lese, FlightDeck!
![]()
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Har ikke glemt deg - og beklager at det ikke kom noe i julen! Er i utlandet nå, men skal skrive tips når jeg komme hjem til bilder og annet materiale jeg har liggende.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Høres ut som en spennende reiserute til Krabi. Dere får nok en fin opplevelsetur. Tør jeg spørre hvor mye en slik flybilett(er) koster?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Billettene ble bestilt i to runder. Første bestilling er kun OSL-HKG-OSL og den andre bookingen inneholder HKG-BKK-KBV-HKG. Totalt endte flybillettene på ca 9000 kr pr pers. Får testet 4 selskaper, SAS, Air New Zealand, Emirates og Thai (operating carrier for Bangkok Airways).
Upcoming flights: None Last edited by jcnorway; 15-01-2009 at 08:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Skikkelig kul tur dette. Bestilte du Hong Kong-billetten da det var "salg" og priser rundt 4000 kr. med SK/NZ via London? LHR-HKG gir vel i så fall ikke poeng, men hva gjør det når man får det til den prisen... Langham Place Hong Kong er vel plassert i Kowloon, altså ikke på Hong Kong Island, men dette området er det mest "kinesiske" og minst vestlige sammenliknet med selve øya. Bodde selv i Causeway Bay, som da er på øya, men hadde størst utbytte av turene rundt om på Kowloon. En gåtur fra Mongkok, der hotellet ligger, og ned til Tsim Sha Tsui (på tuppen av Kowloon) der dere kan se Hong Kong Skyline, vil være et høydepunkt. Derfra kan dere ta Star Ferry over til Hong Kong Island. T-banen er ellers utrolig effektiv mellom øya og Kowloon. Kommer tilbake med mer!
Last edited by FlightDeck; 15-01-2009 at 15:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
OSL-HKG via LHR med SK og NZ kostet ca 4500 kr pr pers
![]() ![]() Det stemmer også at Langham Place er plasser i Kowloon. Er bare fint hvis man får oppleve noe annet enn en "vestlig" stemning i området. Hvis du har noen tips ang. f.eks. Octopus-kortet så fyr løs ![]() Ellers er alle tips velkomne ![]()
Upcoming flights: None Last edited by jcnorway; 17-01-2009 at 17:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
|
![]()
[QUOTE=jcnorway;328756]
Ser at det blir en 100% Boeing-tur... ![]() Mulig du ´risikerer´en Airbus mellom Bangkok og Krabi, A-300 er nå den mest brukte maskinen på denne ruten, her for en uke siden steg jeg og´ noe overraskende ombord i en A-330.. :-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Alt tyder på (iflg PG og TG sine nettsider) at det er en 737-400 som skal fly oss mellom Bangkok og Krabi, men det finner vi vel ut når vi dukker opp
![]() ![]()
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Visste ikke at Bangkok Airways hadde codeshare med TG. Trodde også det var B737 eller A319/320 til Krabi.
TG sine A300-600 er hyppig brukt til Phuket derimot. Selv har det blitt det hver gang på oss, samt en B777. Selv håpet på jeg på A330 sist gang, da flightmateriale var oppgitt til å være det, men det ble A300. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
B777 får jeg testet mellom Bangkok og Hong Kong. På denne strekningen er det Emirates som skal transportere oss
![]()
![]() |
#18 |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
|
![]()
Bangkok Air flyr som nevnt ikke selv på strekningen Bangkok-Krabi, så A319/ 320 blir det nok ikke, heller ikke B-717 som Bk.Air fremdeles har i flåten, brukes bla. til Samui og Phuket. Sannsynligheten er nok størst for at dere får den oppsatte 737´n, men A-300 er som sagt det som brukes på flest avganger nå. Til Phuket og Chang Mai flyr Thai også 747-400, minst to ganger daglig. Ser ellers at Thai har hyggelige priser i Biz fra Bangkok til Singapore m. A340-600, skal se om jeg får det med meg før hjemreise :-)
Last edited by Eirik; 16-01-2009 at 05:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Noen som kan svare på hvordan innsjekk vil fungere på de ulike strekningene jeg skal fly?
Strekning 1 - OSL-HKG via LHR (SK/NZ): Jeg klarer vel alltids å sjekke inn på nett hos SAS på strekningen OSL-LHR, men hva med LHR-HKG? Ordnes dette på OSL ved innsjekk? Eneste poenget med å sjekke inn på nett med SK i dette tilfellet blir vel bare å få kunne velge sete. Ellers blir det vel manuelt, både BP for LHR-HKG og innsjekking av baggasjen hele veien? Gjøres dette på OSL? SK lander på T3 og NZ har avgang fra T1. Strekning 2 - HKG-BKK (EK): Her blir det innsjekk online via Emirates nettsider. Strekning 3 - BKK-KBV (PG - operated by TG): Ser ut som Bangkok Airways har online innsjekk tilgjengelig på sine nettsider så det blir vel å teste dette. Strekning 4 - KBV-HKG via BKK (PG - operated by TG / EK): Muligens det største spørsmålstegnet... hvordan går jeg fram her? I beste fall klarer jeg å sjekke inn på nett både på KBV-BKK med TG og BKK-HKG med EK. Men får man sendt baggasjen hele veien fra KBV til HKG, samt utskrift av BP? Strekning 5 - HKG-OSL via LHR (NZ/SK): Regner med at dette går greit. Air New Zealand tilbyr ikke online innsjekk så det blir vel å ordne hele strekningen på HKG ved innsjekk.
Upcoming flights: None Last edited by jcnorway; 17-01-2009 at 13:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Hvorfor ikke prøve å sjekke inn på weben til NZ innenfor deres webcheckin tid ? Du kan muligens velge sete. Bruk NZ's booking ref. ( Er alltid på checkmytrip ).
Nylig til Hawaii fikk jeg ikke sete fra SEA-HNL hos AF. Før da jeg reiste fra OSL innen KL's 30 timers check-in fikk jeg velge sete med NW ut til tross for bortimot 48 timer til deres avgang. Det er nå slutt. Men 24 timer på minuttet da de åpnet SEA-HNL sjekket jeg inn direkte hos NW med deres ref og valgte exit uten betaling. Selvfølgelig fikk jeg ikke boarding pass på OSL da jeg sjekket inn til SEA, men i SEA fikk jeg det... Prøv ! Gi oss tilbakemelding. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
En liten weekend i Bangkok, Hong Kong og Shanghai med mye rar flying. | SudCaravelle | TripReports | 29 | 21-07-2013 11:15 |
Julereisen til Hong Kong, Taipei og Bangkok | Fly med oss | TripReports | 30 | 25-06-2013 20:52 |
Med THAI Oslo-Bangkok-Krabi og Phuket-Bangkok-Oslo del 2 | SNSK | TripReports | 13 | 17-02-2010 20:52 |
MED THAI OSLO-BANGKOK-KRABI OG PHUKET-BANGKOK-OSLO | SNSK | TripReports | 22 | 17-02-2010 20:08 |
Kanontilbud til Bangkok og Hong Kong med AY! | HMWK | Reiseforum | 1 | 25-06-2009 23:17 |