Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 01-09-2008, 11:49   #1
Fry
ScanFlyer Silver
 
Fry's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Location: Bergen
Posts: 711
Default Innenriks i Kina

Fløy et par innenriksruter i Kina i sommer, tenkte å bare skrive kort om turene.
I sommer fløy vi følgende ruter (kommer sikkert til å skrive review fra flere, har bare ikke giddet ennå. Har et par bilder liggende og): Oslo-Wien-Beijing-Guilin-Shenzhen/Hong Kong-Koh Samui-Bangkok-Wien-Oslo.


Beijing var helt fantastisk! Virkelig en fin by. Varm, men utrolig kuul!
Ble fornøyd med dette bildet av Den Forbudte By:




Her er et bilde fra touch-down, med OS 767, kjempebra flytur, OS var et godt selskap, og 767 hadde bare 7 seter i bredden, så det var god plass ombord også.





PEK-KWL, China Southern 737-800

Første tur var fra Beijing til Guilin. Vi gikk ombord i en noe slitt 737-800, som fremdeles hadde skinnseter med ATA-logoer, sikkert en gammel traver!
Flyturen var ålreit, China Southern er et av de bedre kinesiske selskapene, og også det billigste alternativet på denne 3-timers flighten.
Vi fikk servert god mat, og flyturen gikk knirkefritt. Flyet var helt fullt, og landet on-time.



Guilin er en av Kinas "små" byer, og har "bare" ca 4 millioner innbyggere. Hvis dere ikke vet hvordan det ser ut i Guilin og Guang-xi provinsen så legger jeg ved et bilde for å vise hvorfor vi dro hit. Det er et helt fantastisk landskap her, som man ikke finner noen andre steder i verden!





Vi ble her i 5 dager, før vi tok flyet videre til Shenzhen, en mye mye større by ved kysten. Derifra tok vi båt ove til Hong Kong, båtturen tok en time.
Grunnen til at vi valgte denne løsningen, og ikke direktefly fra Guilin, var at det kostet over det dobbelte, da HK regnes som en internasjonal destinasjon. Så penger spart der Veldig grei og oversiktlig på Shenzhen airport også, og med en gang du kommer ut i ankomsthallen, er det disker hvor de selger båtbilletter inkl transfer ned til kaia og det hele. Og mens man venter på transfer, får man sitte i VIP loungen og slappe av. Veldig ålreit!




Denne gangen fikk vi et splitter nytt 737-800 fly, ingen servering bortsett fra en pose nøtter og en iste. Flyturen tok cirka 40 minutter, og var også full denne gangen. Ikke mye mer å skrive om det, kort og punktlig var det iallefall



Aldri skrevet reviews før, men dette gav vel et innblikk i turene håper jeg

Last edited by Fry; 01-09-2008 at 11:57.
Fry is offline   Reply With Quote
Old 01-09-2008, 18:23   #2
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,700
Default Re: PEK-KWL-SZX

Artig med bilder og tekst fra langt-borte-vekk-steder - takker!
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is online now   Reply With Quote
Old 01-09-2008, 19:55   #3
Blubird
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,259
Default Re: PEK-KWL-SZX

Spennende landskap! Inspirasjon til østen-tur dette.
Blubird is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Beijing (PEK) lounge SAS1DSVG Reiseforum 4 29-12-2016 11:00
PEK-FNJ ILS2 TripReports 88 06-04-2016 23:52
Thai AirAsia (FD) BKK-SZX A320 jefi99 TripReports 1 11-09-2010 11:47
Routing PEK-CPH MD11 Flyforum 8 04-07-2008 10:15
OT: Hotelltips PEK Savipix Flyforum 3 12-06-2005 10:18


All times are GMT +2. The time now is 08:03.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.