![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
- Dersom Avinor skal ha mulighet for å finansiere den opprustningen som nå er nødvendig, både innen flysikring og lufthavndrift, kan ikke Regjeringen samtidig tappe selskapet for penger, skriver styreleder Inge K. Hansen.
http://www.na24.no/article2149157.ece |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 2,250
|
![]()
Dette har han sagt før, men de rødgrønne skjønner nok ikke sammenhengen. Vent til statsbudsjettet legges frem, da blir det nok nye miljøavgifter som skal finansiere Avinor slik at Kristin & Co kan hente ut sine utbytter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,680
|
![]() Quote:
Enig i at Avinor ikke skal være en melkeku for staten, da burde heller avgiftene til Avinor settes ned..
__________________
mvh Med småfly/*mikro 2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG 2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN 2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV 2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,593
|
![]() Quote:
Så slapp av og hold usaklig partipolitikk vekke fra dette forumet. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 2,250
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,779
|
![]()
Det er godt at det er valg neste år sier nå jeg...
__________________
Upcoming: TRD-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,681
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,779
|
![]()
Nei, det holder jeg med deg i!
__________________
Upcoming: TRD-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 2,250
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,715
|
![]()
Teknisk Ukeblad som dumpet ned i postkassen i dag inneholdet mye om veibyggingen i landet her (eller mangel på sådan) - sånn apropos sukrams hjertesukk
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Vi har nå generelt gode veier her til lands (iallefall mesteparten av de 4500 km jeg har kjørt i sommer), selv om det selvsagt er noen steder hvor utbedring/økning av kapasiteten behøves.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 2,250
|
![]()
Tja, det har du kanskje rett i. Men, her i Oslo-området hvor det forøvrig er mest flerfeltsveier, er også køkostnadene enorme for samfunnet. Det har TØI påpekt og dokumentert. Så veiutbygging innebærer jo nettopp å øke kapasiteten, ikke bare bygge nye veier der standarden er for dårlig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,302
|
![]() Quote:
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,681
|
![]() Quote:
Dette var OT, men et hjertesukk som måtte ut ![]() Forøvrig er dette opplagt strategi fra Avinors side. De er nok frustrerte over å få større deler av regningen ved kortbanenettet og opprettelse av større sikkerhetsområder rundt flyplassene enn de hadde forestilt seg og ringer derfor med alarmklokkene. Dette i tillegg til at staten henter utbytte fra Avinor. Jeg for min del er tilbøyelig til å være enig med Avinor i denne saken. Last edited by sukram; 21-08-2008 at 11:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 2,250
|
![]()
Jeg synes ikke at en diskusjon om samferdsel generelt er helt OT her, bare litt...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Mar 2008
Posts: 554
|
![]() Quote:
![]() Angående saken ellers, har vel dette utspillet kommet på disse tider av året hvert år siden Avinor tok over kortbanenettet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
Men helt ærlig: Jeg har kjørt mye rundt i Norge (og i sommer var det ikke i hovedsak langs europaveier), og kan ikke helt se at man har veldig mye å klage over. Det er selvsagt strekninger her & der som har behov for oppgradering, man burde f.eks. sikkert økt veibredden på E6 nedover Nordland slik at det lar seg gjøre å kjøre forbi vogntog, campingbiler osv., det er sikkert kødannelser både her & der, men det er ikke sikkert at mer vei & bedre vei alltid løser køproblemer. Det er nå min mening og andre må selvsagt mene hva man vil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,715
|
![]()
Dette ble mye OT, ja. hensikten min med å henvise til Teknisk Ukeblad var at det stod litt om politiske lovnader innenfor transportsektoren de siste 40 årene, og brutte løfter. TU påpeker også en del momenter rundt dette på lederplass. selv om det står mye om vei der, så er det en del analogier til luftfart og samferdsel generelt her i landet.
Hensikten var ikke å starte en vei-debatt, så det er sagt....
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Regjeringen ber om fullmakt til SAS-salg | AirbusTrond | Flyforum | 70 | 04-07-2011 18:02 |
Statsbudsjettet 2011: Skal "tappe" 761 millioner fra Avinor | Someone | Flyforum | 0 | 05-10-2010 10:50 |
For tung til å ta av, måtte tappe av fuel.. | ClassOne | Flyforum | 8 | 20-06-2008 13:23 |