Continentalinformasjon ?

queso

ScanFlyer Blue
Jeg skal reise OSL-EWR-MIA i juni med CO og lurte på baggasjereglementet? Hvor mange kg er lov? Har lest hjemmesiden opp og ned uten å finne svar, det står mye om bagasje, men ikke hvor mange kg man kan ha med. Regner med at det er 20 eller 23kg i Y-klasse, men ekstakt hadde vært fint å vite :)

Har forholdsvis kort connectiontid på EWR (2 timer) hvordan vil dette gå? Er jeg i transit der slik at immigrationsbiten tas på MIA? Hva med bagasjen? Går den direkte til MIA eller må den tas ut og sjekkes inn på nytt? Turen er kjøpt som gjennomgående reise.

Hjemturen blir EYW-MIA-EWR-OSL :lol:

2*23 er vel vanlig Y/M-klasse.

Immigrasjonen og tollklarering tar du på EWR.

(Baggasjen må ergo ut på EWR)

To timer burde vel faktisk holde, til tross for tollkontroll, immigrasjon og ny sikkerhetssjekk på EWR. :)

2 t pleier å være tilstrekkelig. Om det skulle skjære seg vil CO booke deg om til neste avgang. De har nok en transferbag-innsjekk rett etter tollen og ikke et slikt tullete system som vi har på OSL der kundene må dra bagasjen med seg helt til vanlig innsjekk igjen.

Sist (foreløpig eneste) gang jeg fløy CO til EWR, stod jeg i resepsjonen på Radisson Martinique, i skyggen av Empire State Building to timer etter ankomst, og det inkluderte 45 minutters venting på en jernbanestasjon for å ta toget inn til byen.. Og som Mountaindew sier: Rekker du det ikke, får du plass på neste fly.

Nå begynner det å bli en stund siden jeg hadde transfer med bag på EWR, men er vel bare å dumpe bagasjen på et belte/special area rett etter tollen.

Sist (foreløpig eneste) gang jeg fløy CO til EWR, stod jeg i resepsjonen på Radisson Martinique, i skyggen av Empire State Building to timer etter ankomst, og det inkluderte 45 minutters venting på en jernbanestasjon for å ta toget inn til byen.. Og som Mountaindew sier: Rekker du det ikke, får du plass på neste fly.

Toget tar godt og vel halvtimen, det tar minst 10 minutter å ta terminaltoget, samt minst 15 minutter å komme seg ut av Penn station og med taxi til hotellet.

Det vil si at det tok det ett kvarter å komme seg ut av flyet og helt frem til du sto på utsiden av terminalen med bagasjen i hånd??

Det tar jeg ikke i på...

Dersom du lander på rute, er 2 timer ikke noe problem på EWR

Toget tar godt og vel halvtimen, det tar minst 10 minutter å ta terminaltoget, samt minst 15 minutter å komme seg ut av Penn station og med taxi til hotellet.

Det vil si at det tok det ett kvarter å komme seg ut av flyet og helt frem til du sto på utsiden av terminalen med bagasjen i hånd??

Det tar jeg ikke i på...

Dersom du lander på rute, er 2 timer ikke noe problem på EWR

Jeg husker godt vi stod inne i resepsjonen før klokken 16.. Check-in Time på hotellet var klokken 16, og vi sjekket inn et par minutter før dette.. Hotellet ligger forøvrig to kvartaler bortenfor Penn, så vi gikk vel bort dit på 5 minutter eller noe (Radisson-skiltet er godt synlig når man kommer ut av stasjonen).. Og faktisk var det ingen kø i immigration heller den gangen..

På den annen side: Vi kan jo evt. ha landet litt før tiden..

Det kan faktisk være ein idè å stresse litt, det har stort sett gått greit med oss, men sist gang hadde vi 2 timer (samme rute OSL-EWR-MIA) Da var det ganske kaos hele veien og vi fikk til slutt meget god hjelp av en CO ansatt som "løp" oss gjennom de siste prosessene og vi rakk faktisk flyet i siste liten, dog uten kofferten til frøken. (Dette endte opp med mye god shopping pga hyggelig reiseforsikring)

I Juli har vi 4 timer og det syntes jeg faktisk er greit... Rekker en herlig smakløs Bud for å komme i "mooden". :)

2 t pleier å være tilstrekkelig. Om det skulle skjære seg vil CO booke deg om til neste avgang. De har nok en transferbag-innsjekk rett etter tollen og ikke et slikt tullete system som vi har på OSL der kundene må dra bagasjen med seg helt til vanlig innsjekk igjen.

Hadde ikke OSL dette tidligere, til høyre med en gang man kom ut fra ankomst utland?

Nei, de er ikke i bruk, og de med domestic transfer må selv ta bagasjen i heisen og levere den på standard bagdrop.

Se der ja :) Takk for alle svar&tips!

Hvis jeg tolker det rett så er det dette som gjelder da ? :

Economy Class - International - Europe, Micronesia, Middle East and Asia 2 Checked Bags Each bag at a maximum 50 lbs (23 kg) and 62 linear inches (157 cm) (total length + width + height)

Hva med hjemreisen? Kan/blir baggen gjennomsjekket til OSL eller må den hentes ut underveis? Har ingen connection over 3 timer.

Trip-reporten til uppercut var nyttig lesestoff ;)

Last edited:
PÅ hjemreisen vil bagen bli sjekket direkte til OSL. Du har 2*23 kilo og forholde deg til, enn så lenge. Ble nesten redd CO hadde droppet bag allowance også på intl, men ser ut til at de fortsatt har 2*50 lbs(23kg)

Det tar jeg ikke i på...

Rekorden min på EWR er 15 minutter fra flydøren ble åpnet, til jeg var på utsiden av terminalbygget. Fløy SK/C-klasse så jeg var en av de første av flyet. Baggasjen kom på båndet (med prority-tag) i det jeg kom ned fra immigrasjonen, hvor det var så godt som ingen kø. Ja, jeg ble litt imponert/overrasket da.

Back