![]() |
|
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Aug 2017
Location: RYG/OSL
Posts: 3,207
|
![]() Quote:
https://e24.no/naeringsliv/i/JbBErJ/...-kortbaneruter |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Jan 2017
Posts: 507
|
![]()
Det hadde jo vært fint med konkurranse, men da må SAS trylle frem fly og crew som kan konkurrere med Widerøe. Det er vel ikke særlig realistisk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
Location: Alta/Bærums Verk
Posts: 5,351
|
![]()
Realisme bryr dessverre ikke alle politikere seg så mye om....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,500
|
![]()
Mener å huske at det samme ble foreslått for Norwegian før de kjøpte WF ...
Man kan ikke få i både pose og sekk ... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Jul 2011
Location: SVG
Posts: 458
|
![]()
Hjelper ikke å få inn SAS (som ikke er aktuelt) i monopol konkurranse om FOT rutene hvis målet er lavere priser og flere avganger, spesielt når det er staten som betaler og er mest opptatt av lavest mulig kostnad for dem.
Selskapene konkurrere i idag i et anbudsystem (som FOT rutene er) kun for en fastpris og monopol med faste bestemmelser/ krav uten at det er initiativer for operatøren (flyselskaper( til å bedre tilbudet utover det oppdragsgiver (staten) er villig til å betale. Vil denne fylkesordføreren ha et bedre tilbud så må man tillate flere kommersielle ruter med flere selskaper i konkurranse mot hverandre (vinge mot vinge), men da vil det gå på bekostning av mindre flyplasser som risikerer å bli isolert på vinteren. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Kjos ber en bønn for SAS | ENGM 911 | Flyforum | 23 | 15-01-2011 10:28 |
Der kom løsningen for WF's kortbaneruter! | LN-AFG | Flyforum | 17 | 13-05-2009 23:26 |
SAS ber ansatte gå ned i lønn | Brandal | Flyforum | 130 | 16-01-2009 10:25 |
Ordfører ber SAS rydde opp | AirbusTrond | Flyforum | 10 | 23-10-2007 13:44 |