![]() |
|
|
![]() |
#1 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,912
|
![]()
Naa som vi blir eldre blir jo foreldrene eldre ogsaa, saa for min del er det ganske hyppige reiser «hjem» til Norge. Begynner ogsaa aa bli ganske god paa aa finne muligheter til aa reise Business Class transatlantisk til for meg en grei kostnad.
En av loesningene kom jeg over noksaa tilfeldig, trengte Air Canada’s App for aa kunne velge sete og meldte meg inn i Aeroplan som en del av profile appen trengte. Plutselig dukket det opp en e-post med tilbud om 80% bonus miles ved kjoep av Aeroplan Miles noe som viste seg aa bli omtrent USD 1000.00 for envei Business Class OSL - FRA - YVR - SEA en for meg helt grei pris. Ca USD 2000.00 Seattle Oslo t/r i Business er 800-900 USD mer enn turist klasse. Det maa litt kreativitet til for aa finne ruter, men det har ennaa ikke tatt meg mer enn en time. Tilbake i Oktober i fjor fant jeg lett YVR - FRA - OSL, men hvis jeg la til SEA - YVR ble det betydelig mere Miles, saa loesningen var en billig envei SEA - YVR billett, Air Canada bruker Q400 mellom Seattle og Vancouver med en klasse og uansett betyr det ikke all verden hvor en sitter de 35 minuttene det tar. Men Air Canada’s sjekkinn paa SEATAC er ikke akkurat de mest hyggelige og service minded jeg har vaert borte i. Denne dagen hadde jeg 2 bestillinger - en SEA - YVR + en YVR - FRA - OSL, hadde jo i utgangspunktet trodd at det skulle vaere en smal sak aa faa sendt bagasjen hele veien, men NEI - hun kunne bare sende bagasjen til Vancouver og jeg maatte sjekke inn paa nytt, forsoekte med en REALLY? Ingen boenn. Og jammen maatte jeg betale USD 35 for kofferten ogsaa. Det var jo ikke noe problem med tid, saa det var kun aa akseptere. Og tusle til Gate S1: [IMG] ![]() Med hoeyt skydekke var et en fin tur opp til Vancouver, kom innover der Slowbird 1 fremdeles ligger ute til salgs: [IMG] ![]() YVR er en av mine favoritt flyplasser og jeg hadde gaatt igjennom Imigrasjon (Pass Automat), hentet kofferten og sjekket inn i loepet av 10 minutter. God til en tur oppom Fairmont Hotel Baren for en Driftwood Fat Tug IPA (Morsommere navn enn Miller ![]() Brukte Fairmont som lounge denne ettermiddagen og tuslet frem til Gaten omtrent naar de startet ombordstigningen: [IMG] ![]()
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,912
|
![]()
Vel ombord ved 4K - «mitt» sete hos Air Canada (ref. 62K):
[IMG] ![]() Air Canada har vel valgt «hyllevare» for Business Class setene, mener det samme sete brukes av Air New Zealand og tror det ogsaa er i de foerste Lufthansa 787-9. [IMG] ![]() Vancouver BC er jo en veldig Internasjonal by og besetningen denne kvelden var bredt sammensatt av mange kulturer som helt klart stortrivdes med hverandre og jobben de gjoer, det var skikkelig god stemning fra vi kom inn doeren. Boblene - Laurant-Perrier-Champagne-Brut kom fort paa plass: [IMG] ![]() Og disse bildene er ikke i feil rekkefoelge, men en foelge av en utrolig morsom Indisk vertinne som var et stort smil og som hoeylydt forklarte at hennes eneste oppgave, utenom sikkerheten, var for aa soerge for at ingen glass var tomme - og hun var veldig flink ![]() [IMG] ![]() Paa vei ut mot Take off: [IMG] ![]() Vi tok av mot vest: [IMG] ![]() Med utsikt over University of British Columbia og Vancouver i bakgrunnen: ![]() Vel oppe paa marsjhoeyde var det Aperol Time (Broder EB mener vel at det er alltid Aperol time ![]() [IMG] ![]()
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,912
|
![]()
Kveldens meny:
[IMG] ![]() Og vin liste: ![]() Rekene til forrett med Garlic Bread: IMG] ![]() Til disse valgte den Portugisike hvit vinen og begge deler var meget godt. Videre fortsatte jeg med Risottoen, igjen et meget godt valg, her skiftet jeg etterhvert til den artige Kanadiske rødvinen som var et hyggelig bekjentskap. [IMG] ![]() [IMG] ![]() Fortsatte med den Kanadiske rødvinen til osten, som var betydelig bedre enn presentasjonen. Ingen glass rakk aa bli tomme, «Fyll på» vertinnen tok sin del av jobben veldig alvorlig og hadde staalkontroll og oeyne i nakken.
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,298
|
![]()
Og du fikk konjakken din
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,988
|
![]()
Dette ser jo glitrende ut så langt. Savner Fairmont på YVR.
![]() Ser ut som vi blir nogenlunde negativt korrelert nå også, siden jeg må ta en kjapp 4-dagers motsatt vei på mandag. Dog i PLUS.... (grøss og forferdelse) Gleder meg til fortsettelsen!
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,532
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Air Canada prøver seg med LCC igjen - Air Canada Rouge | Someone | Flyforum | 33 | 05-04-2022 08:36 |
Dårlig start på året for Airbus og Boeing sine ordrebøker - Ordrestatus 2019 | Someone | Flyforum | 33 | 16-01-2020 06:49 |
Dårlig start på det nye året. 2 flystyrt | LN-VLE | Flyforum | 1 | 05-01-2013 16:48 |
En dårlig start på ferien... | FlightDeck | Flyforum | 4 | 30-06-2007 19:46 |