![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei mulig dette er debattert før, men da jeg sjekket inn på Gardermoen ville ikke damen i skranken feste på prioritet tag fordi jeg reiste innenlands. Det hadde SAS sluttet med.
Er dette noe som andre har erfart, eller er dette en feil? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Flysitter
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
De har vel funnet ut at det ikke har noen nytte uansett.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
EuroBonus Gold
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#5 |
Newcomer
|
![]()
Nå flyr jo Widerøe codeshare med SAS på flighter til københavn og Gøteborg, så på de skal man få priorty tag. På innland så skal man ikke ha det, akkurat som oss SAS.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg fikk det senest for en uke siden, så det virket litt rart...men det har jo nesten aldri funka.....
Kanskje det er en frill de ønsker å forbeholde neste tier level fremmover? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Hva betyr denne i Norge... Bare tilfeldig hvis de komme først.. Ikke vits å mase om den tagen..
Sjekket inn 5 bagasjer på OSL hos SK på onsdag til MNL med SQ . Alle 5 kom absolutt først ut på båndet på MNL. På rad og rekke.. Dette via FRA og SIN... Dette har med hva selskapet , SQ, krever av agenten i andre enden for å beholde jobben... På OSL går det vanlig bra med UA og Menzies .. . Og vi har minst 4 turer med UA 38 inn fra EWR hvert år... Med våre mange LH fra FRA/MUC i året kommer de aldri først, men langt ute i leksa... LH har rett tag på ... ![]() Dra konklusjoner selv folkens... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
EBG FBG
|
![]() Quote:
"Om bagasjen din kommer først ut på båndet, avhenger av hvordan bagasjen ble lastet på avreisestedet. Hvis du ikke får bagasjen din først ut når du reiser fra Lisboa til Oslo, er det altså måten bagasjen er lastet på i Lisboa som er årsak til det. Får du bagasjen først ut når du lander i København eller London på reiser fra Oslo, er det fordi stuerne i Oslo har lastet bagasjen slik at den ligger ytterst i lasterommet og dermed kan leveres først. Det er altså ikke håndteringen på ankomststedet som avgjør om du får bagasjen din raskt eller ei. Mange faktorer kan påvirke lastingen av bagasje. Normalt vil man holde tilbake Prioritybagasje og laste den helt til slutt. Det hender likevel at vi blir nødt til å laste Prioritybagasjen før den siste bagasjen blir levert ved flysiden kort tid før avgang, for å unngå forsinkelse. Hvis flyene til passasjerer som kommer inn med andre fly og skal videre med ”ditt” fly er forsinket, vil bagasjen deres bli levert sent ved flysiden. Punktligheten skal alltid gå foran servicemessige faktorer og all Prioritybagasje må derfor være lastet før denne siste bagasjen kommer ut til flyet. Når vi må laste Prioritybagasjen før den siste leveransen med bagasje, blir Prioritybagasjen liggende bak alle de sist ankomne kolli og kan derfor bli levert senere på ankomststedet enn den ellers ville ha blitt. Dette skjer oftest på reiser fra de større knutepunktene. Vær også oppmerksom på at transittbagasje som tilhører passasjerer som skal videre innenriks normalt vil komme først ut på bagasjebåndet. Dette for å sikre at passasjerer som må tollklarere sin bagasje før de reiser videre innenriks rekker sine fly. Du kan kanskje si at vi burde fjerne Prioritymerking hvis det ikke er mulig å gjennomføre det 100 %. Imidlertid fungerer det som regel bra, selv om det i blant ikke er mulig å levere produktet slik vi ønsker at det skal være fordi andre hensyn må gå foran ønsket om å levere denne bagasjen først. Vi vurderer det vel også slik at det uansett vil være bedre for kunden at det fungerer bra for eksempel 7 av 10 ganger enn at vi fjerner merkingen helt, og vi ønsker derfor ikke å ta bort produktet. Vi er selvfølgelig klar over de problemene som er knyttet til leveransen av produktet" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Hm hm, hvorfor får andre det til på jordkloden.... ? Ev. OSL UA ?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Jul 2012
|
![]()
Hvis alle svar fra kundeservicer hadde vært så presis, beskrivende og ærlig hadde verden vært et bedre sted.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Som jeg har påpekt før i en eller annen tråd, har ikke SAS mulighet til å velge bort Priority-tag for EBG/Star Gold (jf. Star Alliance-regelverket), men hva de gjør med WrapClass2E-kundene sine er en helt annen sak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
http://www.sas.no/EuroBonus/Om-EuroB...ll/Flyplassen/ På dager uten mye trafikk har dette ingenting å si egentlig, men de dagene med mye trafikk kan det være greit at kofferten kommer først. Men det forutsetter jo at dette fungerer, og det skjer jo ikke alltid. Jeg syntes nesten det er litt flaut når kofferten min med pri tag kommer sist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Jeg har i allefall ikke fått pritag de siste gangene jeg har reist CPH-KRS med Widerøe. Nå sist tenkte jeg å prøve å flashe EBG statusen og slang gullkortet på disken i bagdrop, siden det da var min billett. Dama i skranka så ikke ut til å bli nevneverdig påminnet om noe pritag. Så da er det kanskje slutt på det på utenriksreiser med EBG også?
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
at your service!
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#18 |
Eurobonus Diamond
|
![]()
Prio-tag brukes ikke på innenriksavganger etter innføringen av Go/Plus.
De brukes kun på intraskandinavia, europa og intercontinentalt. Og som Whoop_whoop sier, WF passasjerer skal ikke ha prio-tag da dette kun er forbeholdt Star Alliance selskaper. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Om det er SK codeshare skal man vel ha det på WF også eller.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Strekninga KSU-OSL er den einaste eg (meir eller mindre) konsekvent har fått Priority-tag.
Men som dei fleste andre her seier har det heller lite å sei. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Priority bagasje tag | cbcb | Reiseforum | 53 | 06-06-2015 17:22 |
Priority tag hos BA | KristianSk | Reiseforum | 3 | 01-08-2014 11:30 |
OSL: Utenlandsflyvninger fra innenland? | Star Flyer | Småprat | 7 | 09-07-2014 14:06 |
Blokkering av seter hos Norwegian innenland? | Someone | Småprat | 11 | 21-08-2011 17:59 |