![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2009
Posts: 444
|
![]()
I gårsdagens Dagsrevy ble Bjørn Kjos stilt til veggs om langdistansesatsningen sin:
http://tv.nrk.no/serie/dagsrevyen/nn...2-2012#t=32m6s |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2004
Posts: 819
|
![]()
Har aldri oppfattet han som slesk, heller folkelig.
Syntes han argumenterte meget godt for sine synspunkter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2009
Posts: 444
|
![]()
Ut fra Kjos uttalelser får vi et fremtidig rutekartet fra BKK slik, mon tro?
http://www.gcmap.com/map?P=BKK-OSL,+...X=720x360&PM=* |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,714
|
![]() Quote:
http://www.gcmap.com/map?P=BKK-OSL,+...X=720x360&PM=*
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2011
Posts: 193
|
![]()
Det har Bjørn Kjos sagt lenge. Bjørn Kjos har sagt at de skal vokse i Norge og Skandinavia, men at de nå skal få større vekst utenfor Skandinavia. De planlegger jo flere ruter ut av London og etc.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2012
Location: London / Stockholm
Posts: 644
|
![]()
Reagerer mer på den stae og meget irriterende programlederen...
Kjos fikk jo nesten ikke snakke ferdig engang!
__________________
Businesstudent, BCN/OSL Gravity, thou art a heartless bitch. ~Sheldon Cooper
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Bergen
Posts: 957
|
![]()
Kjos er vel Kjos, men her synes jeg Dagsrevyens Atle Bjurstrøm får en skjev start på intervjuet sitt. Han greier ikke helt å parere Kjos' uttalelser om hjemmebaser og turnering av crew, og ender opp med banale utsagn som at det dreier seg om penger. Og etter det fremstår Bjurstrøm som masete og avbryter Kjos litt for ofte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2011
Posts: 242
|
![]()
Skriver dette fra Bangkok etter å ha sett Kjos på Dagsrevyen. Klart dette er vanskelig for norske piloter og kabinansatte. Men å påstå at Kjos driver sosial dumping er drøyt. Når det gjelder piloter er han nok først og fremst ute etter å rappe Boeing 777 piloter med erfaring fra å fly til Europa med Thai. De er vel de enkleste å omskolere sertifikatmessig. De er pokker ikke billige sett med thailandske øyne. De tjener fort en 3-4 mill bht, pluss minus 800 000 kr, og med den inntekten har du minst like god materiell levestandard i Thailand som om du tjente 3-4 mill kroner og bodde i Oslo. Jeg vil tro Kjos må betale en god del mer en dette for å få en pilot til å slutte i TG og begynne i Norwegian. Å være fast ansatt langdistansepilot i TG i dag gir samme lønn og status i Thailand som det gjorde å være long haul captain i SAS på 70 og 80 tallet, det sier vel litt. Når det gjelder kabinansatte er det nok enklere, men også der har TG rykte på seg, såvidt jeg har skjønt, for å betale bra....sett med litt skrå thailandske øyne.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Livsnyter
Join Date: Oct 2012
Location: OSL
Posts: 587
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
Posts: 3,058
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,512
|
![]()
Flåthen svarte i Nyhetsmorgen på P2 i dag. Litt pussig at han nå synes å stole på vikarbyrådirektivet... Og enda morsommere at han introduserer nyordet "flyfarten".
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2009
Location: TOS
Posts: 881
|
![]()
Artig at Kjos sammenligner seg med Telenor India. Han kan jo da bare følge oppskriften til Telenor og opprette og registrere et datterselskap i Thailand, så kan han jo bare kjøre på. Problem løst - eller er det kanskje ikke det han ønsker likevel. Gutten vil nok ha i pose og sekk han - spesielt i disse juletider. :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2006
Posts: 898
|
![]()
"Dette er internasjonale standarder satt av IASA"? Jaha?
Han virket noe nølende og stotrete under intervjuet. At programleder avbrøt han noen ganger tolket jeg det dithen at han nølte for lenge på å svare i klartekst.
__________________
Hello I'm using internet explorer I hope this message sends in time. Happy new year 2006 -Fredrik Propell- |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Newcomer
Join Date: Apr 2012
Posts: 2
|
![]()
Igjen ser vi nok en gang et venstrevridd syn på dette fra NRK.
Kjos svarer riktig og godt han. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2012
Location: London / Stockholm
Posts: 644
|
![]() Quote:
(påfyll)
__________________
Businesstudent, BCN/OSL Gravity, thou art a heartless bitch. ~Sheldon Cooper
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2004
Posts: 819
|
![]()
Skulle Dagsrevyen satt dette i en meningsfull kontekst ville naturligvis det riktige vært og også sett på hvordan konkurrentene til Norwegian i dette markedet opererer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Newcomer
Join Date: Oct 2010
Location: MEL
Posts: 34
|
![]()
En ganske dum diskusjon de hadde. Bjurstrøm prøvde å arrestere Kjos for sosial dumping og Kjos svarte litt stottrende men helt greit. Syntes han fikk fram poenget sitt med at Norwegian må vokse for å overleve i den harde konkurransen. Det å vokse seg store med kun base i Norge kan fort bli kroken på døra. Det er sikkert flere mekanismer som styrer dette, men det å bygge opp et IC imperium med base i Norden er nok ikke veien å gå hvis man skal overleve
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
BA News: Alex Cruz intervjuet på Travel Market | Fnate | Småprat | 6 | 07-11-2017 18:54 |
Dagsrevyen for 20 år siden | intransfer | Flyforum | 4 | 24-03-2007 23:05 |
På dagsrevyen akkurat | B737 | Flyforum | 24 | 16-03-2007 13:05 |
Dagsrevyen 22 nov | scandi | Flyforum | 14 | 22-01-2007 09:57 |
På Dagsrevyen nå tirsdag kveld | Farmer | Flyforum | 57 | 24-12-2006 01:03 |