Norwegian gjenåpner Oslo-Dubai (2018)

Someone

Moderator
Medlem
Norwegian gjenåpner Oslo-Dubai (2018)

Norwegian gjenåpner OSL-DXB til høsten, med 5x ukentlig avganger med 737-MAX 8

https://media.norwegian.com/?_ga=2....eases/norwegian-gjenaapner-oslo-dubai-2559660

Norwegian gjenåpner til høsten ruten mellom Oslo og Dubai. Fra 28. oktober vil selskapet tilby fem ukentlige flyginger til den største byen i De forente arabiske emirater.

Har ikke sett noe på rutetider og om det bare er sesongrute eller ikke, men med 5x ukentlig i vinter er det uansett en vekst sammenlignet med forrige gang

Re: Norwegian gjenåpner Oslo-Dubai

Ser ut som om rutetidene blir 23.00 fra OSL med ankomst DXB 09.00 lokal tid. Retur 10.20 med ankomst 15.10.

Jeg vil anta at man vil klare å fly strekningen uten å måtte gjøre fuelstop på veien om det var uhensiktsmessig mye motvind etc.
Mulig dette også gjør at Norwegian kan selge alle setene ombord, og ikke trenger å blokkere midtsetene på de fremste radene slik de gjorde da de betjente ruten med B737-800.

oj.. dette er jo ganske gode nyheter og åpner for noen fler svippturer til sandkassen.

Personlig liker jeg disse avgangstidene bedre enn EK da man får et hotellovernatting mindre ved å lande på DXB om morgenen kontra kvelden.

SC

Jeg vil anta at man vil klare å fly strekningen uten å måtte gjøre fuelstop på veien om det var uhensiktsmessig mye motvind etc.
Mulig dette også gjør at Norwegian kan selge alle setene ombord, og ikke trenger å blokkere midtsetene på de fremste radene slik de gjorde da de betjente ruten med B737-800.
Jepp, med 737-MAX 8 bør dette være innenfor.

CPH-DXB øker også fra 1x til 3x ukentlig til vinteren, også med 737-MAX 8, så de tar tydeligvis opp kampen med Emirates

Personlig liker jeg disse avgangstidene bedre enn EK da man får et hotellovernatting mindre ved å lande på DXB om morgenen kontra kvelden.
SC

Jeg er uenig, men det er sikkert for at jeg ikke klarer å sitte og sove. ;)

SC
Jeg er helt enig, særlig om man bare skal på en kort tur, langhelg e.l. Får se om det blir en mini-ferie der i løpet av vinteren.

Tok meg en helgetur til Dubai i forbindelse med pinsen 2016, lørdag til tirsdag og takket være avgangstidene til EK fikk jeg ikke noe ut av verken ankomst- eller avreisedag. Føltes litt bortkastet å betale for tre hotellnetter når jeg strengt tatt kun fikk fullt utbytte av to av dem.

Ankom DXB ved midnatt lørdag og var først på hotellet ved halv to-tiden på natta (takket være fjernparkering med lang busstur inn til terminalen og en del kø i passkontrollen). Avreisedagen måtte jeg reise fra hotellet ca kl. 5 på morgenen pga avgang kl 7:15 eller deromkring. Var i alle fall glad for at jeg bodde på Jumeirah Creekside 10 minutter fra DXB og ikke et sted lenger unna.

Må ærlig talt si at Dubai er langt nede på listen over reisemål jeg frivillig drar på fritidsreise til

Virker som tidene er tilrettelagt flyvninger til Pakistan/India via Dubai

Reiste flere ganger med Norwegian til Dubai og fløy videre på egen hånd til India, TRV . Spesielt bra var det med blokkert midtsete på de første 20? seteradene.

Reiste flere ganger med Norwegian til Dubai og fløy videre på egen hånd til India, TRV . Spesielt bra var det med blokkert midtsete på de første 20? seteradene.

Med rekkevidden til 737 MAX så trenger de ikke lenger å blokkere seter...så nå blir det full maskin. Som igjen vel betyr billigere billetter.

Med rekkevidden til 737 MAX så trenger de ikke lenger å blokkere seter...så nå blir det full maskin. Som igjen vel betyr billigere billetter.
Ikke om det viste seg at markedet var villig til å betale prisen de tidligere operererte med. Det går nok heller på antall tilbudsseter som tilbys. Flybillettprising er jo dessuten ikke helt logisk heller :lol:

Prisene kan vel kanskje gå litt ned i snitt, men uten ledig midtsete blir det lenge i en 737. Men en gang gikk det raskt, satt på klappsete fra vi gikk fra Oslo til vi stod parkert i Dubai. :)

Back