Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 10-08-2016, 10:24   #201
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by ln-bre View Post
Jeg skal til SFO med samboer med SAS. Har kjøpt billett i økonomi. Og lurer på følgende: hvis jeg oppgraderer med poeng til plus/business ved gate, "opptjener" jeg fremdeles legs/poeng på turen? Eller blir det å regne som bonustur uten poeng/legsopptjening?
DU får poeng for det du har betalt med penger.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 10-08-2016, 11:26   #202
SAS_flyer
ScanFlyer Blue

SAS_flyer's Avatar

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Ja, man må by eller får en fastpris som er høyere enn før som er tilgjengelig fra 10 dager før avgang.
God info. Har du en link til info hos SAS?
SAS_flyer is offline   Reply With Quote
Old 10-08-2016, 12:18   #203
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Originally Posted by SAS_flyer View Post
God info. Har du en link til info hos SAS?
https://www.sas.no/alt-om-reisen/for.../oppgradering/

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
Old 10-08-2016, 12:20   #204
TOS_EBG
ScanFlyer Silver

Quote:
Dette ser ut som en tidsbegrenset test denne sommeren:
Quote:
Ser du en knapp der det står Oppgrader nå, betyr det at din flygning kvalifiserer til umiddelbar oppgradering. Du kan velge dette alternativet istedenfor å gi bud, og du vil umiddelbart få bekreftelse på oppgraderingen. Prisen er fast og vises ved siden av Oppgrader nå-knappen. Oppgradering belastes og bekreftes umiddelbart og vil være tilgjengelig gjennom hele sommeren på utvalgte flygninger. Oppgrader nå-knappen er synlig hvis oppgradering er tilgjengelig, fra 10 dager før avgang og frem til 48 timer før avgang.
Old 13-08-2016, 00:36   #205
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Ser ut til at de nå deler ut reiser til folk med status:
Quote:
This is an exclusive invitation to experience a unique trip to Champagne with Richard Juhlin, the most renowned international wine connoisseur in the Nordic countries and the world’s leading expert on champagne.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
Old 13-08-2016, 01:07   #206
vegardg
ScanFlyer Blue

vegardg's Avatar

Quote:
Ser ut til at de nå deler ut reiser til folk med status:
Dersom 38.000 NOK + 75.000 poeng, alt. 29.000 NOK + 180.000 poeng er å dele ut, så...
vegardg is offline   Reply With Quote
Old 13-08-2016, 12:02   #207
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Originally Posted by vegardg View Post
Dersom 38.000 NOK + 75.000 poeng, alt. 29.000 NOK + 180.000 poeng er å dele ut, så...
Auda, stod ikkeno om pris i mailen og da jeg ikke var i målgruppen brydde jeg meg ikke om å klikke på linken for detaljer om påmelding.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
Old 15-08-2016, 10:05   #208
FlyingDutchman
ScanFlyer Silver

Må si at oppgrading er ganske dyr. Flyr SAS Plus fra Oslo til New York (som en del av en litt lengre rute), og får følgende som oppgraderingsmulighet:

Bildet er satt sammen av de 4 ekstremer som er mulig å velge, minst og mest poeng samt penger.
20k poeng for å ha en minimal sjanse på oppgradering synes jeg er ganske mye poeng. 35k poeng er helt tullete. Samme med 400-700 euro.
Pekeren står forøvrig på "A bit low" både når man har "no offer" eller når man har dratt den litt til høyre slik at poeng eller kr beløp kommer frem.

Hvis man ser på oppgraderingsprisen i forhold til billettpris eller eurobonuspris er det ganske skeivt fordelt synes jeg. Man bruker for eksempel kun 100.000 poeng for å bestille denne reisen i business, og da vet man at man får det (spørs tilgjengelighet på bonusreiser da).

Jeg velger å ikke gjøre noe i det hele tatt. Får kose meg i Pluss.
FlyingDutchman is offline   Reply With Quote
Old 15-08-2016, 10:36   #209
kimpe
Jet-setter :)

kimpe's Avatar

Ved Upgrade med poeng på flyplassen har man "alltid" måtte betale 25000 poeng fra Plus til Business i "fixed fee".

Husk man også ved en slik oppgradering får opptjening ut i fra ny billett, men ved upgrade opå flyplass får man poeng etter opprinnelig billettklasse. De ekstra poengene du da får gjør forhåndsprisen "litt billigere".

Kim
kimpe is offline   Reply With Quote
Old 20-08-2016, 14:20   #210
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Ser at IC-oppgraderinger som før kostet 15k poeng nå kan kjøpes for 25k og de som før kostet 50k nå kan kjøpes for 60k .... om man ikke sjangser på å gi et lavere bud.
Litt oppdatering fra tur med GBG:
Bydde kun på oppgradering fra Go til Pluss for turen tilbake fra EWR og kun 15k poeng som var vanlig pris før. Noen dager før flighten fikk jeg tilbud om oppgradering for 999 NOK for turen ut. Slo ikke til, men fikk likevel oppgradering ved gate.

For returen fikk jeg 2 dager før mail med kvittering på 470 NOK for oppgradering. Så kom det enda en mail med "If you paid using EuroBonus points, please ignore the cost shown on the receipt."

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
Old 22-08-2016, 21:23   #211
Upsaker
ScanFlyer Blue

Quote:
Litt oppdatering fra tur med GBG:
Bydde kun på oppgradering fra Go til Pluss for turen tilbake fra EWR og kun 15k poeng som var vanlig pris før. Noen dager før flighten fikk jeg tilbud om oppgradering for 999 NOK for turen ut. Slo ikke til, men fikk likevel oppgradering ved gate.

For returen fikk jeg 2 dager før mail med kvittering på 470 NOK for oppgradering. Så kom det enda en mail med "If you paid using EuroBonus points, please ignore the cost shown on the receipt."
Aner vi en intern konverteringspris for kroner / poeng? 30 poeng per krone er kanskje i overkant dog.
Upsaker is offline   Reply With Quote
Old 23-08-2016, 12:48   #212
holthee
Newcomer

SAS Re: Eurobonus 3.0

Skal fly SAS fra OSL til EWR og videre til LAS med United 25.08.

La inn bud på oppgradering OSL-EWR 16.08 (9 dager før avreise). Har kun gratis expertflyer profil og vet ikke hvor mange ledige billetter det var i business, men 12 seter var assigned/blocked. Minstebud var på ca 2100 NOK hvis jeg husker rett. Det dukket også opp en "oppgrader nå" knapp ca 7 dager før avreise, det kostet ca 5600 NOK.

Strekning: OSL-EWR
Dato: 25.08.2016
Fra klasse: SAS Plus
Til klasse: SAS Business
Bud (angi poeng/penger (valuta)): 3500 NOK
Eurobonusstatus: EBD
Gikk oppgradering gjennom: JA

Har flydd new cabin i både plus og business før og på disse "korte" langdistansene hadde jeg nok holdt meg til plus hvis jeg betalte privat. Til SFO og andre "skikkelige" langdistanser er oppgraderingen verdt det nesten uansett.

Last edited by holthee; 23-08-2016 at 12:58.
holthee is offline   Reply With Quote
Old 23-08-2016, 13:00   #213
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Jeg ville heller sørget for oppgradering av flight den andre veien for bedre søvn.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
Old 23-08-2016, 13:13   #214
holthee
Newcomer

Quote:
Jeg ville heller sørget for oppgradering av flight den andre veien for bedre søvn.
Bud er lagt inn den veien også..
holthee is offline   Reply With Quote
Old 28-08-2016, 00:24   #215
Tornerose
ScanFlyer Blue

Mannens opptjeningsår går straks ut og jeg har fortsatt "gavegull" etter hans forrige periode som EBD. Er det riktig at han ikke kan gi meg ny periode siden jeg fortsatt er i den forrige? Håper dette var forståelig...
Tornerose is offline   Reply With Quote
Old 28-08-2016, 10:39   #216
Kiev
Ex Spært

Det er riktig. Han må nok gi gullet til noen andre, og så satse på nytt diamant i neste perode slik at du også får fornyet ;-)
Kiev is offline   Reply With Quote
Old 28-08-2016, 18:53   #217
mcduck
ScanFlyer Gold

mcduck's Avatar

Quote:
Originally Posted by Tornerose View Post
Mannens opptjeningsår går straks ut og jeg har fortsatt "gavegull" etter hans forrige periode som EBD. Er det riktig at han ikke kan gi meg ny periode siden jeg fortsatt er i den forrige? Håper dette var forståelig...
Han kan evt vente til din periode er over og gi deg da.

Upcomming:
Nov 27 - Dec 20: Krabi (DY Y)
Februar 13-26: Cancun (*A)
mcduck is offline   Reply With Quote
Old 28-08-2016, 20:17   #218
Tornerose
ScanFlyer Blue

Takk for svar. Han blir diamant neste periode også, så jeg får nytt når jeg trenger. Var mer at da forsvinner en periode ...
Tornerose is offline   Reply With Quote
Old 28-08-2016, 23:51   #219
FamilyGuy
ScanFlyer Blue

Spørsmål:

Hvis jobben har avtale med SAS(credits), vil de på noen måte tape noe på at jeg registrerer reisene mine med EB?
11.01.23: BKK-MUC-OSL-TRD
FamilyGuy is offline   Reply With Quote
Old 29-08-2016, 02:47   #220
Insomnia4u
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by FamilyGuy View Post
Spørsmål:

Hvis jobben har avtale med SAS(credits), vil de på noen måte tape noe på at jeg registrerer reisene mine med EB?
Nei. En opptjener BÅDE credits og EB-poeng på SAS-flighter.
Insomnia4u is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules