![]() |
|
![]() |
#1 | |
Newcomer
Join Date: Oct 2007
Location: Bergen
Posts: 44
|
![]()
Ifølge UD skal Norwegian hente ut nordmenn fra Japan
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Newcomer
Join Date: Jun 2005
Posts: 30
|
![]()
Rart SAS ikke gjør denne jobben for UD. De har tros alt hentet inn 11 milliarder fra skandinaviske skattebetalere og da er det vel rimelig at de stiller opp for disse når det gjelder. Men, det er vel muligens ikke sånn det henger sammen, ikke vet jeg!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
SAS flyr vel også NRT-Bkk-NRT for .se og .dk , regner med at det er en "kommersiel" charter. Altså ikke MEDEVAC.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2009
Posts: 256
|
![]()
Ankomst blir som følger:
17:20 Tokyo Haneda DY9006 Norwegian 17:20 Osaka Kansai DY9004 Norwegian |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Free Luigi
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,271
|
![]()
Umiddelbar flygeektanke: hvordan blir routingen? mellomlanding i...indre russland? Tyrkia?
__________________
Spoiler mixer |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
For å få trafikkopplegget til å henge sammen med de fly som finnes tilgjengelig, flyr SAS luftbro mellom Tokyo og Bangkok, og så flys passasjerene hjem den veien med våre regulære rutefly. Dette er den løsningen som svenske myndigheter har valgt. Norske myndigheter ønsket ikke denne løsningen, og har valgt annerledes. Dem om det.
Quote:
SAS' eiere - statlige og private - har bidratt med 10 milliarder i ny kapital til selskapet på kommersielle vilkår. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Jan 2006
Posts: 634
|
![]()
Dette var jo en interessant måte for Norwegian å debutere med en "ekte" interkontinental passasjerflyging (med forbehold om at man ikke regner Dubai og Kanariøyene som IC...)
Mer informasjon om flygningene finnes på http://www.norway.or.jp/Informasjon-.../reise/viktig/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
Posts: 6,091
|
![]()
Sier bare stakkars mennesker som skal fly Norwegian i så mange timer. Proppfull 737-800 i så mange timer. Men alternativet med å bli er vel verre.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: May 2010
Location: Drammen
Posts: 853
|
![]() Quote:
Hva er rekkevidden på disse 738 flyene når de går tomme? Kan de gå fra fabrikken i Seattle til Stavanger uten mellomlanding? Kunne de altså gå fra Skandinavia til Tokyo uten mellomlanding? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Jan 2006
Posts: 634
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
|
![]() Quote:
Flott at de stiller opp og får de som måtte ønske det hjem til Norge!
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,890
|
![]()
Routing ser ut til å bli:
Oslo - Abakan - Osaka - Tokyo (Haneda) - Abakan - Oslo
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem Last edited by dc-8-63; 18-03-2011 at 10:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,317
|
![]()
Hur blir det med visum för Norwegians crew som ska flyga Japan-Ryssland-Norge? Finns det sådana eller måste det ansökas?
Ryska myndigheter kan vara väldigt gnälliga när det gäller paragrafer. Jag undrar om DY behöver blockera några säten på 738 för att fixa denna flygning eller om de kan fylla upp samtliga 189 stolar? Svenska regeringen har bett SAS om hjälp att evakuera svenska medborgare som vill lämna Japan. Det kommer att ske med Airbus A340-300. Jag hörde precis på nyheterna att till en början är det frågan om 2st evakueringsflygningar SAS gör för svenska staten. Svenska medborgarna evakueras till hotell i Bangkok, Thailand. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,303
|
![]()
Grøss & gru for 13 timer i en DY maskin! Men som noen sier kan jo alternativet være et hakk værre.
Men hva slags fly er det SAS bruker mellom Tokyo og Bangkok da? Og hvorfor BKK? Det er jo kortere over til PEK, og mange forbindelser til Europa derfra også! BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,890
|
![]()
Mener det er OY-KBC som skal brukes. Bangkok benyttes vel da det er mindre Visum Restriksjoner vil jeg gjette på....
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]() Quote:
Quote:
Quote:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jan 2010
Location: Øvre romerike
Posts: 2,018
|
![]()
SAS flyr med A340 til og fra BKK, og det er Svenske myndigheter som har bedt om evakuering. SAS har tilbudt Norge og Danmark plasser, men de har avslått, og ønsker ikke å følge Sverige med tanke på evakuering.
Grunnen til at det er BKK som nå blir hub er slotproblemer i Beijing, samt som flere nevner her stor Star hub i BKK og lett å få folk videre. Dette kunne blitt et problem i Beijing. Så første pri er å få flest mulig ut på kortest mulig tid. SAS sin nærmeste stasjon da blir BKK. Jeg er satt i beredskap som endel av Medevac teamet, vi benyttes også til slike flighter. Ikke bare syketransport. Men vi får håpe de fleste er fornuftige å blir med DY flyene ut, ingen vits for Nordmenn å bli i Japan og muligens bli en ekstra byrde på sikt. Flott at DY stiller opp, men jeg synes det er merkelig at Norge ikke ønsker å evakuere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
DY skal fly på oppdrag for UD, men det er en egenandel på 5000,-? Har UD begynt med selvfinansiert evakuering? Det høres ut som en merkelig løsning, spesielt når våre naboland evakuerer, men det er vel en liten pris å betale for de som aller mest ønsker seg hjem, men som ikke har muligheten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
ScanFlyer Crusty
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nidaros
Posts: 3,471
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Nordmenn som skal ta ned bagasjen før flyet har stoppet ved gate | Concorde98 | Småprat | 34 | 04-01-2012 15:29 |
Hvor er flyplassen? Vi skal hente noen som kommer med et fly. | LN-KGL | Flyhistorisk forum | 4 | 01-02-2010 07:11 |
Norwegian har gitt nordmenn råd til å fly | apron | Flyforum | 31 | 19-01-2010 10:11 |
Forsvaret skal hente hjem skadde | sail4fun | Flyforum | 80 | 03-01-2005 23:36 |