![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]() ![]() Den årlige jule-/nyttårsturen til svigerfamilien i Nord-Trøndelag er et arrangement som inkluderer familiære sammenkomster, naturopplevelser og – for min del – en hyggelig reiseopplevelse. Vanligvis er det statsbanene som bringer meg minst én vei, men i år falt det seg slik at luften var mest passende å ta i bruk både opp og ned. Under høstsalget til SAS og en av Norwegians 149 kronerskampanjer (!) ble det ordnet billetter som gjorde turen veldig rimelig: 563 kroner t/r med bagasje begge veier. Inkludert transport til/fra flyplasser i begge ender havnet det hele på rundt 900 kroner, og det synes jeg er mer enn akseptabelt. Det er også slik at turene oppover ofte representerer årets første og/eller siste flytur, siden flyvningene stort sett finner sted i slutten av desember og i begynnelsen av januar det påfølgende året. På den måten har jule-/nyttårsfeiringen for min del også representert et høydepunkt når det gjelder å innvie eller avslutte et flyår. Årets tur skiller seg ikke nevneverdig fra tidligere feiringer, bortsett fra at jeg reiser til én kommune og, uten å forflytte meg, reiser hjem fra en annen. Fra og med 1.1.2012 slo Mosvik og Inderøy kommune seg sammen til én etter eget initiativ og folkeavstemning. Jeg skulle med andre ord få være med på en kommunesammenslåing, og for en statsviter er det selvfølgelig noe som er verdt å skrive hjem om. Selve reisen skiller seg ikke på noen måte fra andre innenlandsreiser i Norge. På en annen side kan disse flyvningene være veldig flotte, og selv om vi alle har fløyet disse rutene om og om igjen, sett de samme fjellene, rullebanene og triste terminalene, synes jeg likevel det er like hyggelig hver gang. Hvorfor ikke gjøre litt stas ut av det vanlige? Reiserute 30. desember 2011: SK344 OSL-TRD 73G 6. januar 2012: DY775 TRD-OSL 738 Last edited by SeatBelt; 08-01-2012 at 21:27. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
OSL-BGO-OSL-TRD/OSL-TRD-OSL (2012) | SeatBelt | TripReports | 17 | 09-07-2012 11:28 |
TRD og OSL i mars 2012 | TKDahl | Bilder & foto | 15 | 23-03-2012 08:12 |
Bru-Osl-Trd februar 2012 | hanswest | TripReports | 8 | 26-02-2012 14:06 |
TRD-OSL-CPH-VIE febr 2012 | hanswest | TripReports | 4 | 22-02-2012 13:21 |
Trd-Osl-Arn-Osl-Trd 19. september 2011 | hanswest | TripReports | 3 | 21-09-2011 11:38 |