![]() |
|
![]() |
#1 |
BA Concorde Sep 1998
Join Date: Sep 2004
Location: Hvalstad, Asker
Posts: 3,332
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2007
Posts: 222
|
![]()
Kanskje de setter alle F-50 på bakken og nå da.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2007
Posts: 350
|
![]()
Hva er det egentlig med flyflåten til SAS?
Enten så er det flammer som spruter ut av motorene på Boeing 737-maskinene, eller så er det knekte hjuloppheng på Q400.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
BA Concorde Sep 1998
Join Date: Sep 2004
Location: Hvalstad, Asker
Posts: 3,332
|
![]()
Fokkeren er nede og passasjerene er ute. http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/01/24/524837.html
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,036
|
![]()
SAS flyr vel ikke med F-50 på Vigra ? Er det nødlanding av et fly som skulle til en annen plass ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
at your service!
Join Date: Sep 2004
Location: Ørsta, Norway
Posts: 2,586
|
![]()
Var på veg frå KSU til BGO.....
__________________
Torbjørn ----------------- |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
at your service!
Join Date: Sep 2004
Location: Ørsta, Norway
Posts: 2,586
|
![]()
Så det evige spørsmålet: Er dette ei naudlanding, eller ei sikkerheitslanding?
__________________
Torbjørn ----------------- |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,036
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,173
|
![]() Quote:
![]() Ingenting med flyflåten til SAS. Det er ingenting farlig med flammene som var i 737 motoren. Jeg vet ikke hva som forårsaker det, men vi har noen mekanikere, teknikere og annet fagpersonell som sikkert kan forklare det i detalj hva som kan ha skjedd om du er interessert. Det bare ser dramatisk ut, og da tipser folk VG, Dagbladet eller tv2. Q400 sine uhell kommer det en rapport ut, vent på den. Så får du svaret.
__________________
Why fly? Simple. I'm not happy unless there's some room between me and the ground. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: BOO/ENBO
Posts: 1,373
|
![]()
Antar det var LN-RNG, SK2321.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]() ![]() Og her er'a den hvite beatrix med Nick Figaretto til rors - bildet ble tatt i april 2003
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
at your service!
Join Date: Sep 2004
Location: Ørsta, Norway
Posts: 2,586
|
![]()
kva flyplass er dette? HAU ?
__________________
Torbjørn ----------------- |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Just presis, wf145
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2008
Location: TRD
Posts: 493
|
![]()
Hva er egentlig alderen på disse F50-maskinene til SAS Norge? Synes det har vært litt mange episoder med dem de siste årene.
Strengt tatt burde vel propellrutene til SAS overføres til WF så får man et skikkelig skille på jet/ikke-jet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
De ble levert nye fra fabrikken mellom februar og mai i 1990, LN-RNG er den nest nyeste av dem.
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,739
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2006
Posts: 441
|
![]() Quote:
Hva er det med flyene til SAS??? Det er da helt normalt at det er litt problemer, de andre flyselskapene i det store utland har til tider det samme problemer, siden SAS da er skandinavisk så blir det veldig fokusert på i norske media, det er da ikke stort værre i SAS enn de andre store utenlandske selskapene, bare at det ikke fokuseres i norske medier. Det med Q400 kunne ha skjedd med hvilket som helst selskap, det skjedde bare hos SAS først. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2006
Posts: 154
|
![]()
"Problemet" er vel at Norsk og Internasjonal media har tatt tak i alt som har med luftfart å gjøre.
Det aller meste blir blåst opp noe vanvittig i aviser, TV og radio. En feilindikasjon kan skje hvem som helst, når som helst. Man har ingen garantier for slikt. Men nå skal sant sies, at Fokker flåten til SAS har vært utsatt for relativt mye "uhell" og lignende de siste årene. Kanselleringer og forsinkelser er vi etterhvært blitt vandt til på disse rutene. Men spørsmålet er, hadde ting blitt bedre om Widerøe hadde tatt over vestlandsproduksjonen? Et spørsmål vi mest sannsynlig ikke kommer til å få svar på den nærmeste tiden. Personlig tror jeg vi har behov for enda et flyselskap som kan konkurrere med SAS og Norwegian på rutene i Norge. Det er bare så synn at nystartede selskaper i Norge sliter med markedsandeler, og mest sannsylig må avvikle driften innen en periode på 2 til 3 år. Dette lenge før de kan opparbeide seg et godt pax grunnlag. Foreløpig tror jeg vi må håpe på at Norwegian starter opp flere ruter for å gi SAS konkurranse, selv om dette er lite trolig. (hverfall på vest og nord-vestlandet) [jeg prøver ikke å kritisere noen selskaper med denne tråd] |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,036
|
![]()
Har du noe opptak fra streamen da sager ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2006
Posts: 154
|
![]()
Desverre ikke i dag, venter på å få kjøpt meg en ny ekstern harddisk.
Er litt fullt på PCen kan man si ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Full alarm på Flesland | rampen | Flyforum | 5 | 05-11-2009 20:29 |
Full alarm på Flesland nå | Airbus 330 | Flyforum | 13 | 07-01-2009 17:35 |
spotter alarm ??? Sola | B767 | Flyforum | 12 | 28-06-2008 18:32 |
Alarm Flesland | Boeing | Flyforum | 7 | 30-04-2008 19:14 |