![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,817
|
![]()
Her er en liten kjapp rapport for helgens lille NY tur med senior.
Noe av turens opplevelse kan man takke dette forumet for som setevalg, hotellet og transfer til og fra flyplass - Takk! Vi startet med den grisetidlige 06.25 flighten til Frankfurt . En rask tur innom loungen men der var det svært lite som fristet (damene i skranken var for øvrig i meget godt humør denne dagen). Flighten var med en A319 og de nye setene. Ved å sjekke inn tidlig online dagen før så fikk vi sete 5A og 5B som hadde meget god benplass. Senior og jeg liker disse flate Lufthansa setene meget godt (det hjelper sikkert at vi er i form selv) og jeg synes LH på disse intraeuropeiske flightene er meget bra og på samme nivå som Swiss. Serveringen er kjapp og proff og ikke noe tull med betalingen. (Verken senior eller jeg savnet den grufulle pastasalaten eller svett dansk smørbrødpakke) Dessverre alt for tidlig for en god kald flaskeøl. Senator loungen (for C14-C16) på Frankfurt med direkte adgang foran køen selv på økonomi er genial. Stilig og rent, men som vanlig så skjønner jeg ikke lounge mat, hvorfor må det være så elendig, og ikke i alle fall mulighet til å kjøpe seg et godt måltid for å få det servert i stillhet. Alkoholutvalget var dog meget bra. Eneste loungen jeg hitill har trives i er Krisflyer loungen på Changi. LHs A380 har jeg ikke prøvd før og igjen med gode råd her inne fikk vi aller første raden (50A og 50B) som var hyggelige seter med god oversikt, men benplassen på grunn av bulkhead gjorde at vi angret på at vi ikke valgte 51A og 51B. Denne delen av economy er en fin rolig avdeling som visstnok er åpen for innsjekk for gullkunder (den lå med null ledige seter under billettbestilling) Setene her også er flate og fine samt meget behagelige. Servicen om bord var en flott opplevelse, nå har jeg stort sett sittet foran på de fleste longhaul reisene siste årene, men har for eksempel SWISS til sammenligning og dette var på samme nivå. Varme kluter og stadige besøk hvor de spurte om påfyll osv. De gikk faktisk en runde før landing med en flaske spudlevann og tilbød en prelanding drink… Imponerende. Vi kom omtrent først av flyet (etter å ha takket nei til en omvisning) og var NESTEN veldig kjapt gjennom imigration, men en stappfull Air France 777 hadde landet før oss så vi havnet på en 40 minutter i kø. Luftwaffe hadde også klart å vandalisere min nye koffert som jeg fikk av kona for noen måneder siden så vi måtte få oss en skademelding, dette gikk kjapt. Fra JFK ble det Yellow Cab da dett er litt av sjarmen og kjapt og greit. Etter tips fra dette forumet hadde vi booket via ICH group på en ansatt/venne rate som jeg var litt nervøs for (flaut å bli konfrontert med dette synes jeg) men det var ikke et spørsmål. Vi fikk to fine rom i 44 etg (Crowne Plaza Times Square) for rett over 9.000 Nok (3 dager) og da med frokost og kostnadsfri WiFi. Dette var seniors 27ende NY tur så løypa var lagt opp med masse gåing, fantastiske steakhouses osv. Noen turistfeller og masse god mat. Fikk også spasert over Brooklyn Bridge som jeg aldri har fått ut fingeren til samt endelig USS Intrepid. Siste kvelden spiste vi Peking Duck på Liberty View som har en varm anbefaling i Michelin guiden. Meget bra… Fra hotellet til EWR brukte vi Carmel Car Service (etter tips fra dette forumet) som kom i god tid, hadde ny og fin Town Car og kjørte oss kjapt og greit… 90 USD inkludert tips er ikke ille. Hjemturen var kjipe greier, men hyggelig da vi var forberedt på det. President Club Loungen på EWR er også stilig og rolig men faktisk enda dårligere mat en SAS loungene – igjen hadde det vart deilig å kunne sitte der og kjøpe seg noe god mat.. Flighten fra EWR til MUC med Continental var nesten komisk dårlig (faktisk så dårlig at vi hygget oss) Setene var meget bra (19A og 19B) men servicen var en cliche på kjip kundebehandling. Flyvertinnene var svært sure uhøflige og kastet matbrettene rundt så rundstykker datt av osv. de ble også kjapt irriterte på tyskere som ikke oppfattet ”chicken or beef” umiddelbart og ble da ofte spydige. Senior og jeg bestilte en øl og da ble hun sur og sa det må dere jo betale for!! Dette regnet jeg med at hun gikk utfra at vi forstod da jeg ga henne et kreditkort. ”Underholdningen” var på samme steinaldernivå som SAS sine A330/340 og i mitt sete virket det ikke. Jeg sa i fra fire ganger og hver gang kom de med noe svada om at det var ”mellom filmer” osv. men skjermen var helt død. Siste gangen jeg sa ifra så himlet hun bare med øynene og stønnet.. Men…. Turen ble morsom da vi så humoren i hele opplegget, senior har stort sett reist foran gardinen og fant dette så underholdene at an humret. han kom da med den klassiske setningen som jeg som flynerd ikke liker: "jeg skal aldri mer fly...." etterfulgt av Continental, men er jo litt enig her da, litt. Lufthansa fra MUC til OSL var nok en fin og behagelig flight med god service. Loungen på MUC var det samme som de andre og jeg er ikke med i det hylekortet som mener at SAS og LH serverer ”god frokost” osv. i sine lounger. LH (hvis det er nyere fly) er helt klart en av mine favoritter av de vestlige flyselskapene, men etter å ha ”prøvd” LH sin A380 så blir det nok direkte OSL-EWR neste gang. Bildekvaliteten er hovedsakelig HTC sin skyld. Last edited by SudCaravelle; 28-09-2011 at 20:29. Reason: Maaaange skrivefeil.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,817
|
![]()
Flere bilder..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Amatør
Join Date: Dec 2009
Location: Midt i gryta
Posts: 2,004
|
![]()
Artig lesning, skal faktisk fly de akkurat samme flightene om litt mindre enn to måneder. Da er A380`n byttet ut med A333. Opprinnelig skulle det gå 744 i LH400 den dagen vi drar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
Takk for denne.. LH' flatseter.. Jeg dømte dem selv nedenom og hjem først, men etter 9 ut av 10 flighter med dem ( kun 1 tur de gamle ) ii sommer, kryper jeg til korset og sier "sorry I have sinned".
Foretrekker dem nå. LH har fått flere rader, men i flg LH's inflight mag har vi 4 cm mer der vi trenger dem, nede.. Og jeg tror det stemmer. Magasinhylla/søplekassa har blitt flyttet opp. I tillegg har jeg sovet godt... Pussige er at venner av meg som ikke flyr så mye sier det samme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,692
|
![]()
Takk for en kjekk liten oppdatering på NYC og LH.
...og der deiset bookingbekreftlesen for en NYC-tur i høst ned i mailboksen, farlig med foruminspirasjoner ![]()
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Weekend-tur til Singapore | SudCaravelle | TripReports | 33 | 06-12-2022 13:05 |
Weekend til Gdansk | Tarzan | Reiseforum | 8 | 18-06-2019 23:42 |
Weekend-tur til London | OttoL | TripReports | 12 | 17-04-2019 16:22 |
The models of the weekend!! | SE-SAM | Samlerhjørnet | 0 | 30-01-2015 19:12 |
En weekend i BRU | Savipix | TripReports | 9 | 19-05-2008 16:20 |