![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]()
Sterling kutter fem Maersk Air -ruter
"Nye Sterling" svinger spareøksen og kutter fem av Maersk Airs ruter fra København til henholdsvis Brüssel, Malta, Manchester, Paris og Roma. Dessuten samles trafikken til Berlin, Roma og Paris på én istedet for som idag to lokale lufthavner. Endringene trer i kraft når vinterprogrammet starter den 30. oktober. Ledelsen i "Nye Sterling" går raskt og grundig til verks. Allerede til vinteren kuttes fem ulønnsommer Maersk Air ruter. Fra og med den 30. oktober blir det full stopp for rutene fra København til henholdsvis Brüssel, Malta, Manchester, Paris og Roma. Fra samme dato kuttes også antall flyplasser. I Berlin dropper selskapet Tegel og samler all trafikk på "gamle" Tempelhof, i Paris droppes Charles de Gaulle til fordel for Beauvais, mens Romatrafikken samles Ciampino. Dette skal - ifølge standby.dk, har ført til reaksjoner og anklager om avtalebrudd fra "gamle" Maersk Air`s codesharepartnere. Sterling på sin side forsikrer at berørte passasjerer vil bli kompensert på vanlig måte når ruter legges ned. http://www.boarding.no/art.asp?id=18174 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: BLL South
Posts: 1,937
|
![]()
Fra Stand.by.dk og Sterling.dk
http://www.sterlingticket.com/om_sterling_da/pressemeddelelser_da.htm Det nye Sterling vil øge indtægt med 20 procent Organisationen skal strømlines, og underskud skal vendes til overskud Det skriver Sterling i en netop udsendt meddelelse til samarbejdspartnerne. Heraf fremgår også, at selskabet planlægger at gå fra et samlet driftstab i 2005 til et samlet overskud i 2006, og programmet omfatter blandt andet en ny branding-strategi for fly, uniformer og billetter. Sterling vurderer selv, at for at omstruktureringen er en succes, skal følgende blandt andet være opfyldt. Selskabet er største lavprisselskab i Nordeuropa, har ry for at være et sjovt selskab at flyve med og samarbejde med, når Sterling har et strømlinet lavpris- og chartertilbud til alle kundegrupper, når indtægterne er forøget med 20 procent og samlet set giver overskud i 2006. Omstruktureringen er delt i tre faser: Fase 1 - De første seks måneder: Organisationerne skal samles, re-brande Maersk Air med Sterling-logo, fokuseret kundeinformation fra hele staben, samling af hjemmesiderne og online-salget, intensiv effektivisering i back-office funktioner. Fase 2 - De næste seks måneder: Fuld harmonesering af rutenettene og fartplanerne, Træning af besætningerne til én samlet AOC og fuld harmonesering af Maersk- og Sterlings-systemerne. Fase 3 - De følgende fem måneder: Omstrukturering af arbejdsgange skal være fuldført og der er fuld udnyttelse af integrationens fordele.
__________________
Well opinions are like assholes, everybody has one ! (Dirty Harry). |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,433
|
![]()
Det er tydligvis Sterling sin måte å drive flyselskap som har vunnet... Beholder de noe fra Maersk?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]()
Merker meg at fremgangsdriften i integreringen har et litt annet tempo enn hos SAS Braathens som ennå holder på.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: BLL South
Posts: 1,937
|
![]() Quote:
__________________
Well opinions are like assholes, everybody has one ! (Dirty Harry). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,433
|
![]()
Og det kan kanskje være en fordel å bruke litt tid også... Sterling gjør vel mest mulig før et eventuelt salg. Noe som jo er uaktelt for SAS Braathens...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
Sterling har ikke tid til en så langdryg prosess som SAS Braathens har hatt.
Regner med at Maersk Air ikke har like sterke fagforeningener som SAS og Braathens. Sterling har vel ikke fagforeninger?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]()
Mitt innlegget ang integreringen hos SAS Braathens var ikek negativt ment.....men som jeg skrev...merker meg at Sterling har en raskere fremdrift. Ikke sikkert det er så smart å være FOR rask heller.....eller FOR sen. Kanskje noe midt i mellom.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,433
|
![]()
...og sikkert lettere å slå sammen to mindre seslakper enn to større...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: BLL South
Posts: 1,937
|
![]()
Hvorfår ?
Det vel nærmere noget med forskelle på virksomhedskulturerne at gøre !
__________________
Well opinions are like assholes, everybody has one ! (Dirty Harry). |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,433
|
![]()
Forskjellen er det jo nettopp Sterling bruker øks for å få vekk...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: BLL South
Posts: 1,937
|
![]() Quote:
integrationsprocessen er let at gennenføre. se iøvrigt nedenstående. Men bortset for det er fruens 36 års bursdag netop ved at blive fejret med en god Callia Shiras 2002 fra Agentina, sammen med en god steak ! ![]() Udsigt til personale-uro hos Sterling/Maersk Air Fusionen af de to flyselskaber bliver næppe som gnidningsfri som Sterling-ledelsen kunne have håbet Det er en række anonyme kilder blandt det flyvende personale hos Maersk Air, der nu rasler med sablen og udtrykker utilfredshed over udsigten til de fremtidige vilkår som Sterling-medarbejdere. Skiftet til den ny arbejdsgiver betyder bl.a. at Maersk-ansatte i gennemsnit skal gå 20 % ned i løn, og samtidig er udsigten til fremover at skulle flyve som decideret lavprisselskab tilsyneladende alt andet end tillokkende for de Maersk-ansatte. ”Langt de fleste af os vil sætte vores arbejde ind for at bibeholde vores nuværende løn og arbejdsforhold. Vi vil absolut gå planken ud, vi er ikke indstillet på at ende som lavprispersonale.” siger en Maersk ansat til dagbladet Børsen. Ingen medarbejdere vil lægge navn til deres synspunkter, angiveligt af frygt for reaktioner hos ledelsen. Kommunikations- og personaledirektør i det fusionerede flyselskab, Niels Brix, erkender at der er ”kulturforskelle” hos personalet i henholdsvis Sterling og Maersk Air, men han afviser, at stemningen er så dårlig, som de anonyme medarbejdere iver udtryk for: ”Vi er i god dialog med de ansatte om overenskomster og sammenlægning. Men det er klart, at Sterling og det gamle Maersk Air er to vidt forskellige kulturer. Og det er lige så klart, at den nye virksomhed tager udgangspunkt i, at det er et lavprisselskab med klare holdninger til, hvordan man skal gøre tingene,” siger han. (Børsen d. 26.09.2005)
__________________
Well opinions are like assholes, everybody has one ! (Dirty Harry). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2004
Posts: 327
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]() Quote:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Alaska svinger kniven | Discus | Flyforum | 1 | 12-09-2008 22:45 |
Sterling.dk blir Sterling.lv??? | CK | Flyforum | 2 | 13-12-2005 10:40 |
Sterling svinger øksen | storg | Flyforum | 5 | 12-09-2005 10:26 |