Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 11-01-2011, 17:12   #1
baselutvann
ScanFlyer Gold

baselutvann's Avatar

Thumbs up Bestilt med Norwegian, havnet på Business

Denne turen stammer fra sommeren 2006. Bestilt med Norwegian, havnet på business.

Startet dårlig, endte bra.

16 Juli 2006. En merkedag for meg og min flyinteresse.
Turen til Osl gikk som normalt på 35 min fra Oslo. Jeg skulle for 3 gang til Kroatia. Norwegian skulle frakte oss til Split. Vi møtte våre venner på gardermoen og gikk mot innsjekkingskranken. Der fikk vi beskjeden. Beklager, det går ikke noe fly til Split idag! Lurer du på noe mer, vennligst henvend dem i skraken (nax)

Vi var som vanlig ute i god tid og var tydeligvis en av de første i skranken. En trøtt småfrekk "pike" sitter i skranken. -Flyet er kanselert. Dere kan bookes om til et fly på tirsdag, men vi kan ikke love at dere kommer med alle sammen. (dagen var søndag) Mamma står på sitt og sier at alle skal ha plass. - Du lager kø, kan du bli ferdig, svares hun tilbake. Det er tydelig at begge blir mer og mer irriterte. Mamma, pappa og de andre diskuterer hva vi skal gjøre. I det mamma snur seg for å fortelle at vi skulle bli booket på tirsdagens flight, kommer en mann fra Sas løpende. Jeg har 7 biletter til Split, via CPH og Praha. Vi var 8. Vi henvende oss raskt til mannen og forteller hvor mange vi er. Han ber oss bli med han bort til Sas skranken. Etter noen minutter har han gjort det umulige, mulig. Her har dere 8 biletter. "Desverre" er alle på Business class.

Vi løper til gaten hvor en 737-800 møter oss. Døren lukkes og vi ble de siste inn på flyet. En strålende frokost serveres sammen med cola og Champis for de "store" Vi lander i CPH en time senere.

Noen runder rundt på forskjellige gater får vi tid til, før tar turen ned en trapp, til en bitte liten gate. Vi får boarde først, og kjøres ut i egen buss. Vi trer ned på bakken og "klatrer" opp i en Dash 8 400 fra Sas. Min første Turboprop og min andre tur på Business. Dagens andre frokost inntas med et kald Fanta. Igjen unner de voksne seg litt sprudlevann. Flyturen går raskt og uten mye turbulens. Vi lander i Praha to kvarter senere.

Igjen ny flyplass, og igjen nytt selskap. Denne gangen er det CSA som står for tur. En 737-500 står på gate. Jaggu hadde han ikke booket oss på business denne gangen også. Lego og sprite gjorde turen til en virkelig drøm. Etter det som føltes 10 minutter, treffer vi bakken i Split. Kun 1t og 30 min senere enn Norwegian flighten. Etter denne turen, fantes det flyinterrese i meg også!

Hipp Hurra, det ble ferie det året også!

Kritikk og ros settes alltid pris på!

En liten artikkel om hvorfor Nax innstilte : http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=123175

Så kan man vel diskutere om vi skulle ha ventet til tirsdag, da Norwegian leide en Lockheed-1011 tristar til å frakte folk til og fra destinansjonen.

Last edited by baselutvann; 11-01-2011 at 17:17.
baselutvann is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2011, 19:31   #2
PSC TOS
ScanFlyer Silver

PSC TOS's Avatar

Default Re: Bestilt med Norwegian, havnet på Business

Så mannen fra SAS bare ga dere 8 billetter til SPU, på business class? Helt gratis?!
PSC TOS is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2011, 19:36   #3
baselutvann
ScanFlyer Gold

baselutvann's Avatar

Vi betalte ikke noe for billettene! Hvorfor vet man ikke!
Old 11-01-2011, 19:50   #4
PSC TOS
ScanFlyer Silver

PSC TOS's Avatar

Syns dette hørtes meget merkelig ut. Går virkelig personell fra SAS rundt innsjekkinga til Norwegian for å tjuvlytte til samtaler, for deretter gladelig dele ut gratis billetter (på business) til passasjerer som de overhører er strandet...?
PSC TOS is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2011, 19:51   #5
baselutvann
ScanFlyer Gold

baselutvann's Avatar

Dette skjedde i 2006. Norwegian hadde problemer. Hvorfor sas ga oss disse bilettene aner jeg ikke. Norwegian kan for alt vi vet ha betalt sas for dette ?

Last edited by baselutvann; 11-01-2011 at 19:56.
baselutvann is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2011, 22:40   #6
LN-FHU
Superflyer

LN-FHU's Avatar

Tviler på at SAS ga bort billettene. Kanskje OP kan sjekke med opphavet om hva som skjedde......

Antar det mangler noe fakta her ja.....

Frode H.
LN-FHU is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2011, 23:34   #7
TCAS
ScanFlyer Crusty

TCAS's Avatar

Quote:
Jeg har 7 biletter til Split, via CPH og Praha.
...og SAS sendte dere til Split med den routingen, også med CSA? Er det i det hele tatt en routing som SAS selger eller solgte på den tiden?
TCAS is offline   Reply With Quote
Old 12-01-2011, 12:02   #8
baselutvann
ScanFlyer Gold

baselutvann's Avatar

alle fakta er tatta med. Reisen er beskrevet nøyaktig hvordan den var og hva som skjedde!
Old 12-01-2011, 14:02   #9
LNv22
ScanFlyer Gold

LNv22's Avatar

Da får jeg være den første til å si at dette var en kort og hyggelig oppsummering av en hendelse sommeren 2006.

Dersom dette fant sted slik beskrevet og trådstarter ikke har glemt noe ila disse 5 årene, finner jeg det også merkelig at SK valgte å rute om PRG og bruke CSA til destinasjonen. Ikke minst også overraskende at de utvalgte fikk reise på business. Uansett, det er vel hevet over enhver tvil at SK ikke ga bort disse billettene eller satt i gang denne "redningsoperasjonen" på egen hånd; dersom dette skjedde slik det er beskrevet har vel DY vært involvert og tatt initiativet til å få folk avgårde, selv om det ikke kommer frem i sammendraget eller evt. ble formidlet til de reisende.

Takk for en hyggelig historie! Kanskje dere får lyst til å reise med SK i biz igjen
Star Alliance Gold / One World Sapphire
LNv22 is offline   Reply With Quote
Old 12-01-2011, 23:09   #10
JoeW
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by baselutvann View Post
Dette skjedde i 2006. Norwegian hadde problemer. Hvorfor sas ga oss disse bilettene aner jeg ikke. Norwegian kan for alt vi vet ha betalt sas for dette ?
At Norwegian har betalt kan det da umulig stilles spørsmål til? SAS gav ihvertfall ikke bort billettene!
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 12-01-2011, 23:17   #11
Keypoint
ScanFlyer Airborne

Keypoint's Avatar

Quote:
Originally Posted by JoeW View Post
At Norwegian har betalt kan det da umulig stilles spørsmål til? SAS gav ihvertfall ikke bort billettene!
I så fall kan det forklare mye av mørketallene til bolaget!
Keypoint is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules