![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Dec 2011
Posts: 754
|
![]()
Da ser det ut som at det flere av oss har regnet med faktisk skjer...
Av de 100 Airbus A320neo maskinene Norwegian har bestilt, konverterer de 30 til Airbus A321neoLR. Leveringene starter i 2019. Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2009
Posts: 256
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2015
Location: Tromsø/Bærum
Posts: 1,546
|
![]()
Jepp
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Dec 2011
Posts: 754
|
![]()
De har vel konkludert med at 737 MAX8 ikke har god nok ytelse for å fly transatlantisk.
A321neoLR vil gjør det mulig for Norwegian å fly flere "tynne" transatlantiske ruter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2009
Location: Haugesund
Posts: 1,613
|
![]()
Må vel passe DY som hånd i ganske dette flyet. Stemmer tallene vedr forbruk sånn noenlunde så tror jeg flyet kan bli en money maker for DY. Skal bli interresant å se hvilke ruter de vil starte opp med disse.
Sent from my iPhone using Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,311
|
![]() Quote:
Det tyder nok på at MAX8 et litt dårligere i praksis enn hva brosjyrene sier. Blir og spennende og se hva rekkevidden på A321neoLR blir med 220 seter, hvis de ender opp med så mange seter. Når denne varianten ble lansert så bruke jo Airbus rundt 170 seter som eksempel, som jo de som fly 757 transatlantisk har Uansett spennende og se hvilke muligheter dette åpner opp |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2011
Posts: 1,693
|
![]()
DY sier på pressekonferansen for Q2 tallene at disse planlegges til eget bruk, og at gevinsten med flyene (antall seter, lavt forbruk) veier opp for mindre fleksibilitet (alle pilotene kan ikke fly alle flyene).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,175
|
![]()
Kan vel tenkes at noen av de andre A320NEO havner i DY-farger? Da kan vel piloter fly både på A320NEO og A321neoLR?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,311
|
![]()
Leveringsplan fra Q2 presentasjonen:
2019: 8 2020: 11 2021: 11 |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2015
Location: Tromsø/Bærum
Posts: 1,546
|
![]()
Jeg legger merke til i flåteplanen at 320neo nå er fjernet (mener å huske at den var der i forige kvartalsrapport). Betyr dette at norwegian da først vil ta leveranse av den til eget bruk i 2019, samtidig som 321neo LR?
https://www.norwegian.no/globalasset...esentation.pdf |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,311
|
![]()
La merke til det samme, og ser vel heller ut som de fjerner de flyene de ikke skal bruke selv fra denne oversikten, mens tidligere har også flyene som skal leies ut vært visst her. Til nå har jo Norwegian ikke sagt noe om noen av de bestilte A320neo'ene vil bli brukt av dem selv
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2015
Location: Tromsø/Bærum
Posts: 1,546
|
![]() Quote:
Norwegian(AAA) har jo heller ikke ingått noen flere utleiekontrakter på 320neo, så i teorien kan vi vel ta dette som at det er litt større sjanse for at de kommer til norwegian (kontra hvis de fleste hadde vært leaset ut til nå, og kun et par hadde stått igjen). Men ingenting er vel uansett sikkert før de respektive flyene har kommet til selskapet som skal fly det, vi har jo sett LN-NIB ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,175
|
![]()
Noen tanker om det vil være noen premium-klasse i disse flyene?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Dec 2011
Posts: 754
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,311
|
![]() Quote:
Quote:
Tar jeg ikke helt feil så sa vel Norwegian 220 seter i "single class", og det således ikke tyder på noen premium economy akkurat nå. Men hvem vet. AirAsia så 236 seter i sine og det er 3 rader forskjell. Selv om hvert sete spiser jo av rekkevidden her |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
Location: Alta/Bærums Verk
Posts: 5,357
|
![]()
Dette er absolutt riktig vei å gå. Tenker A321-operasjonene over Atlanteren kan bli en seriøs konkurrent til Icelandair og Wow Air, litt avhengig av hvor det skal flys fra selvfølgelig.
Det blir en del spennende ting å se fram til fra Norwegian i tiden fremover :-) Beste hilsen Espen |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,393
|
![]()
Spennende nyheter fra Norwegian - igjen:-) Men selv vil jeg nok foretrekke muligheten til Premium Economy på en 787...men mindre byer i Norhe vil kanskje kunne slippe å fly via OSL når en A321 kanskje starter i TRD eller SVG direkte til USA?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2013
Posts: 126
|
![]() Quote:
Edit: ikke drømt.. http://e24.no/boers-og-finans/norweg...t-fly/23582092 Last edited by Spruce Goose; 15-07-2016 at 09:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2015
Location: Tromsø/Bærum
Posts: 1,546
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Rakettforskar
![]() Join Date: Jan 2012
Location: Trondheim
Posts: 2,293
|
![]()
Og i dag er det skriverier om at det er 737 MAX-8 som blir bra
![]() http://e24.no/privat/norwegian-air-s...70-kr/23796638 Quote:
__________________
none.... Last edited by roger; 22-09-2016 at 10:10. Reason: Gløymde link... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Primera Air bestiller 737MAX9 -> Og A321neoLR | Someone | Flyforum | 39 | 17-09-2018 12:22 |
Wizzair konverterer A320 bestilling til A321 | Trdfly | Flyforum | 11 | 20-06-2017 15:40 |
Air France konverterer 2 A380 ordre til 3 A350 | Someone | Flyforum | 1 | 03-02-2017 16:07 |
Officielt: A321neoLR | Rosen | Flyforum | 13 | 24-10-2014 09:13 |
Konverterer ordre | MD11 | Flyforum | 7 | 18-09-2007 05:36 |