![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Jeg har brukt KLMs reiseplanlegger for å finne pris på en T/R-reise. Jeg trodde prisen på tur og retur ble satt uavhengig av hverandre, ut fra antall seter tilgjengelig på hver enkelt flygning, men de er tydeligvis koblet: Når jeg endrer på utreisedato så endres prisen på retur-reisen. Er det noen som kan forklare hva som skjer?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
De billigste billettene har jo vanligvis regler som f.eks. at man må være borte over lørdag natt, minst x dager, max y dager osv. Sikkert noen av de som slår inn og sender deg opp i en høyere bookingklasse.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Rakettforskar
![]() Join Date: Jan 2012
|
![]()
KLM er veldig "kjipe" slik ja.
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Ja vi skal være borte en kalendermåned. Det kan være at prisen endres når man kommer over 31 dager.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]()
Har sett på billetter t/r AMS samme dag på monkeyclass, ser det ut som man blir ilagt et tillegg om man skal være mindre enn tre dager
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Tre dager (noen ganger fem dager) eller natten lørdag/søndag er vanlig regel ifbm. slike billetter
![]() |
#7 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
I forbindelse med at jeg skal på MD-11 farvelltur i AMS tenkte jeg å ta et eller to ekstra leg med KL/AF for å sikre gullkortet med FB.
Reiser fra GLA (EDI går også fint) ned dagen før og reiser tilbake neste dag. Noen som kjenner til en god søkemotor for å finne hendig/ikke så alt for dyr ruting, eller må man bare søke tilfeldig på destinasjoner?
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Så vidt jeg har sett så priser KLM i forhold til den billigste ledige klassen på utreise for seg og hjemreise for seg. Så hvis reisen for eksempel er BGO-AMS-PVG tur / retur og flighten BGO-AMS er nesten fullbooket og bare har full-flex eco igjen å selge vil hele reisen BGO-AMS-PVG bli i den klassen. Hvis det er ledige 25% billetter på alle leg PVG-AMS-BGO blir hele den reisen i billigklassen.
Og jeg tror det kun er mulig å kjøpe full-flex-billetter hvis oppholdet på destinasjonen er mindre enn 2 netter på intra-europa og 5 netter på interkontinental. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Har KLM plutselig tatt til fornuft og begynt å ta nogenlunde mer fornuftige proser en vei? Fortsatt er SAS billigere med de 399 kronene de tar de aller flerste månedene utover (ref: lavpriskalenderen på sas.no), og KLM tar vel også litt ekstra for å sjekke inn bagasje, men jeg mener å hukse at prisene var enda mer ekstreme før.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Powder hound
![]() Join Date: Dec 2011
|
![]()
Det tror jeg ikke. Prøver du tur-retur bestilling så koster det vel 1305?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Får OSL-AMS-OSL til 900kr på tilfeldige datoer?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Ser helt kurant ut å bestille enveis reise med KLM til AMS for drøye 1300 kroner ja.
Aner ikke hva det var før...
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
SAS skulle forøvrig ha ca. 800 i Plus samme dag, så da drøyer jeg KLM-debuten til en annen gang ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
For ca et år siden såg jeg 3-gangen aes-gla med enveis kontra t/r
![]() |
#17 |
EBD
|
![]()
Har vel normalt vært 4-5000 kr for en vei hos klm?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Heisann,
Min niese skulle reise OSLAMS i dag med KL1148 kl 17:20 - flyet er nå kansellert. Noen som vet hvorfor ev. hvordan man finner årsaken? Tenker at de har rett til EU komp EUR 250...?!? De har fått tilbud om ny flight i morgen kl. 11:50 - men vurderer å kjøpe seg DY billetter i kveld. "Problemet" er at de har kjøpt OSLAMS t/r med KL hos Travellink - og det er tilnærmet umulig å komme igjennom på tlf. i "tide" til noen av disse for å si at de sier nei takk til utreisen i morgen men de vil beholde returen. Noen som har tips/god råd? PS - hun vet godt at flybilletter egentlig ikke skal kjøpes fra nettbyråer, det har hun lært av sin tante - men denne gangen var det flere tusenlapper og spare derav ble det gjort ;-) PS 2 - sorry om denne havner i feil tråd - hilsen Camilla |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Grunnen er nok kaoset på Schiphol. De kanseilerer for å begrense antall passasjerer i terminalene.
![]() |
#20 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Mar 2011
|
![]()
Jeg prøvde å sjekke inn til en Air France-flyvning via KLM-appen. Fikk sjekket inn og tildelt sete men får ikke opp noe boarding pass. Litt dårlig tegn, tenker jeg. Er det noen som har opplevd lignende? Forhåpentligvis får jeg nok tid på flyplassen til å sjekke inn på ny på automat, men usikker på om det går siden jeg allerede er innsjekket. I appen kan jeg også «cancel check in», men er redd for at det kan føre til andre bivirkninger. Har sjekket inn på KLM-flyvning i samme app uten problemer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
KLM - "oppkjøp" etter booking? | kristian | Reiseforum | 5 | 04-03-2012 20:25 |
Booking på KLM.com | Cessna182 | Reiseforum | 3 | 16-01-2011 13:07 |
Kansellering av booking på KLM | Spanair | Flyforum | 1 | 27-01-2010 00:20 |
Trenger KLM booking kode | kbo | Flyforum | 6 | 26-08-2008 16:02 |
Noen spørsmål ang. booking hos KLM | K3nn7 | Reiseforum | 5 | 14-06-2008 20:34 |