![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2007
Location: Oslo, Norway
Posts: 2,412
|
![]()
Jeg tok meg en tur til vollen ved 19L/01R i går, å traff på ohegge, grindstein og even92LN.
Var ekstremt varmt nesten for varmt til tider men vi sto den av å alt gikk kjempebra! Bildetekst kommer over bildene.. ![]() Vi starter med LN-RMT like etter VR på vei mot ARN ![]() LN-RPX, fyker av sted ![]() KLM Fokker 70, PH-KZB sier hadetbra for denne gang å stikker til AMS ![]() LN-RCX, sier også bye bye, å flakser til LHR ![]() Turkish Airbus A321, TC-JMJ, sier takk for denne gang å drar til IST ![]() PH-BXA, slower down rwy 01R, etter en flight fra AMS ![]() LN-KKI flyr avsted til PRG ![]() Iceair 319, TF-FIU sier bye og fyker til KEF ![]() TF-FIU tar Gear up og flakser mot FLS VOR ![]() LN-NOO fikk nok av varmen å dro avsted ![]() OY-VKH kommer fra en varm plass til en varm plass ![]() Victor Kilo Hotel, taxer av banen å inn til terminalen, der det er litt kjøligere ![]() OY-PSB, kom fra AYT...ikke mye varmere der en her... ![]() mens SE-RDO flakser til AYT, as Navigator 243 ![]() AP-BGL kommer fra Islamabad via CPH ![]() LN-KKT fikk også nok, å dro til TOS ![]() HL7449, Laksebussen på vei mot Holding point 01R ![]() Så avslutter vi med HS-TLA, som dro avsted til BKK... ![]() Det var det jeg hadde og by på for denne gang! Kommentarer settes pris på! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Oct 2008
Location: Hurdal/Gjøvik
Posts: 1,399
|
![]()
Fine bilder Kim Ruben! Men muligens litt lyse noen av dem. Stol aldri på autolukker/blender når du tar bilder av fly
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2007
Location: Oslo, Norway
Posts: 2,412
|
![]()
Var litt motlys som du husker så derfor litt for lyse bilder..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2008
Location: Storholmen i Romsdal
Posts: 468
|
![]()
Flotte bilder Kim Ruben! :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,609
|
![]()
Herlige bilder Kim Ruben. Flott at du holdt ut i varmen. Bra jobbet.
Alex. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Free Luigi
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,297
|
![]()
Schweeet! Skikkelig pro bilda, kom sæ med nykameraet
![]() ![]()
__________________
Spoiler mixer |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2008
Posts: 185
|
![]()
Fine bilder! Bare til info så flyr PIA non-stop fra Islamabad til OSL, mens den bare stopper på CPH når den flyr tilbake til Pakistan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
Join Date: May 2009
Location: Oslo
Posts: 2,029
|
![]()
Iceair er nok en 752, ikke 319
![]() ![]()
__________________
Canon 5D mark III | Canon 1D mark IV | Canon 1D mark III |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2007
Location: Oslo, Norway
Posts: 2,412
|
![]()
Takker for kommentar!
Det var ment som "Iceair 319" på vei mot KEF.. ![]() Vet at Iceair er B752, men Iceair er jo kallesignalet til dem.. ![]() Så den gikk som Iceair 319..var slik ment.. ![]() Så = FI319 = ICE319 = IceAir 319 ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2007
Posts: 430
|
![]()
Flotte bilder! Liker veldig godt retro KLM'en
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
Join Date: May 2009
Location: Oslo
Posts: 2,029
|
![]()
aah! Sorry for den!! tenkte overhodet ikke på at du brukte callsign der! legger meg langflat
__________________
Canon 5D mark III | Canon 1D mark IV | Canon 1D mark III |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2007
Location: Oslo, Norway
Posts: 2,412
|
![]()
Hehe Ingen problem, en gang flynerd alltids flynerd..
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,375
|
![]()
For å ha sagt det; ingen av disse bildene er for lyse!! Ett par tre kunne sågar vært enda lysere!! Og hvis du slet med motlys, så synes jeg faktisk du har taklet det meget bra!
![]() Når det er sagt, er jeg enig med Halvorsn! Det hadde gjort seg om du hadde rettet horisonten på noen. I tillegg ville jeg ha fjernet bilde 4 eller ev kroppet det til et nesebilde. Når halve haleroret er borte er det ikke vakkert! Så ville jeg fjernet en del "dustspots"- og resultatet hadde blitt riktig fint! ![]()
__________________
http://home.online.no/~dhaaeide/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2007
Location: Oslo, Norway
Posts: 2,412
|
![]()
Bilde 4 var meninga skulle være litt kinky da...å være litt spesielt da..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Location: ENBR / BGO
Posts: 2,430
|
![]() Quote:
Når du bare kutter litt i et sideror som du har gjort der, ser det mer ut som feil fra fotografens side enn en bevisst handling. Støtter meg til SE-DYD sin kommentar om å evt. gjøre det om til et nesebilde med en tettere beskjæring. Ellers så blir vel sjelden bildene for lyse når det er motlys, det er vel mer vanlig at selve flyet blir undereksponert. Samtidig så er tilt noe du bør se litt på, enten med fototeknikk eller ihvertfall rette opp i PS. Fint forsøk, Kim Ruben! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2007
Location: Oslo, Norway
Posts: 2,412
|
![]()
Har prøvd det her med å rette opp horisonten, men klarer det ikke, alt ser bare helt for j****g ut for å si det slik!
![]() Du kunne ikke gitt meg et lynkurs Speedbird?? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Location: ENBR / BGO
Posts: 2,430
|
![]()
Tja, hvis du kommer ned til Kjevik i ettermiddag kan jeg vise deg litt - har god tid nå.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Free Luigi
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,297
|
![]()
http://picasa.google.no/
Kjappeste og enkleste måten å rette bilder opp + highlight shadows. Blir ikke noe stort tap i kvalitet heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Varme håndkler? | Styrmann | Småprat | 9 | 20-05-2017 16:28 |
Varme bremser. | kjeandersen | Flyteknisk forum | 12 | 22-08-2013 00:04 |
Ekstrem vind på TRD | Trdfly | Småprat | 31 | 16-04-2013 16:06 |
Ekstrem low pass av FMA IA 63 Pampa | gustavf | Småprat | 2 | 11-06-2011 23:12 |
Southwest med ekstrem oppussing | Desk pilot | Flyforum | 4 | 18-10-2007 09:46 |