![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
Her lukter det flere fly ut av flåten!
Quote:
__________________
Lufta er for alle! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,310
|
![]()
Det går vel snart mot nedleggelse av hele SAS IC tenker jeg.
Forøvrig synes jeg det er underlig at SAS ikke kan få butikk ut av dette! BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]()
Når man begynner å sette en allerede for tynn samling av longhaulmaskiner på bakken, så er man ganske ille ute allerede...
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2007
Posts: 918
|
![]()
det virker som de ikke vil ha butikk ut av det.....
__________________
Upcoming flights; mange! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2007
Location: Oslo
Posts: 87
|
![]()
Har ikke *A krav om IC ruter for å være med ??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Location: Oslo
Posts: 5,682
|
![]()
Slik jeg har forstått det så kutter de fra 11 til 9 langdistansefly fra september. Men som Mats Jansson antyder så kan det komme ytterligere kutt og at et kutt ned til 7 fly kan være aktuelt å vurdere (men her er muligens også smertegrensen?).
Quote:
__________________
Upcoming flights: None |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Oppegård
Posts: 1,729
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
Det er vel ting som tyder på at smertegrensen ligger en del høyere enn 7. Sannsynligvis nærmere 15 enn 7.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 2,250
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]()
SAS har ikke funnet det lønnsomt å ha ruter fra OSL (uten å ta den diskusjonen på nytt...
![]()
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2005
Posts: 382
|
![]()
Det er sikkert mange årsaker til at det går dårlig. For min del er årsaken til at jeg aldri flyr SAS IC de utrolig kjipe opptjeningsregelene på E-billetter. Man må opp i temmelig dyre bookingklasser for å ungå 25%, og det er ofte komplisert å finne ut av hva som gir hva når man booker. Når jeg som UA 1P får 100% ekstra miles på UA og LH transatlantisk på samtlige E bookingklasser blir ikke valget vanskelig.....
Forøvrig er det jo nesten ikke noe igjen av SAS IC uansett, både m.h.h til ruter og frekvenser, så det er jo ikke så ofte et alternativ likevel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2005
Posts: 317
|
![]()
Minner mye om nedleggelse av Fokker 50 produksjonen i Nord Norge. De begynte med 7 fly. Det forsvant et fly her , et fly der, til slutt var det 2 fly igjen, og da "lønnte" deg seg ikke lenger, og produksjonen ble lagt ned.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
Bakken er bratt.....
Quote:
__________________
Lufta er for alle! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2009
Posts: 572
|
![]()
Jeg synes ikke det er så rart at SAS IC blør. Generellt sett er de for dyre på pris, samtidig som de har dårlig opptjening av EB poeng på de fleste billettypene. Med dyre tenker jeg primært på dårlig utvalg både discounted biz og econ. Dette kombinert med at de også skal tvinge alle via CPH, bortsett fra noen få avganger via ARN, da er det lett å tape pax til andre. Hadde de hatt direkte ruter fra OSL og rett pris, ville nok situasjonen vært en helt annen
Om du likevel må via en eller annen hub, og det for eks er 20 % billigere å reise via FRA, LHR eller liknende, er jo valget lett. Når de i tillegg lager det vanskelig for seg selv med å kun gi 25 % opptjening av EB poeng, er i alle fall ikke jeg overrasket. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]()
Så intercont. hadde levert bedre resultater hvis de hadde hatt noen ruter ut fra OSL?
OSL er jo også pr. definisjon en utebase i SAS konsernet på når det ble besluttet at alt skal samles under et AOC. Nå er det ARN som er hovedbasen.
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Qwerty
Join Date: Sep 2004
Location: Stockholm
Posts: 1,486
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2006
Posts: 187
|
![]()
Jag tror och har hört rykten om att från hösten kan det vara slut med SAS långdistans från ARN. Allt samlas till CPH. Från ARN har i vinter CO gått förbi SAS som den största på New York från ARN, detta trots mindre flygplan.
Skulle detta hända är jag säker på att luckorna skulle tätas av offensiva amerikanska bolag. Varför inte CO 2xdagligen när man också är STAR och kanske United till Chicago eller att US blir året runt för att fylla luckan ,för det finns en marknad , men SAS klarar inte ta hand om den! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Oppegård
Posts: 1,729
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Nov 2007
Location: Warszawa
Posts: 591
|
![]()
Isåfall Finnair ska kanske öppna ARN-JFK eller hur?
__________________
LOT oss fly! |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2004
Posts: 217
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Bare halvparten av selskapene betaler flyseteavgiften | sail4fun | Flyforum | 0 | 17-09-2016 10:21 |
Alle SAS-passagerer kan benytte Fast Track i CPH (men kun den 24. december) | jefi99 | Småprat | 27 | 06-12-2012 16:44 |
Ikke så gode bilder av A330, men men | Norwegian15 | Bilder & foto | 1 | 15-10-2010 00:44 |
Om lag halvparten av Norges F16 er flyvedyktige | Trety | Flyforum | 15 | 21-04-2008 16:21 |