Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 19-05-2009, 09:56   #1
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Default Med Swiss i Biz til Asia

Har lenge gått og håpet på å få til en tur til Asia i sommer. Kikket lenge på TGs nye rute fra Oslo. Prisene var jo greie nok, men uttelling på poeng og lang ventetid på OSL på hjemveien igjen (til KRS) trakk ned. Det som trakk opp var å få flydd med A340-500.

Kom da i tanke om at 19 juni startet Swiss opp igjen sin rute mellom OSL og ZRH. Sjekket da om de kunne ha noen åpningstilbud, og det hadde de. OSL-ZRH-BKK i biz for 15 laken. Dvs samme pris som TG direkte fra OSL. Men denne turen gav 4200 poeng mer, gav mer tid i biz, og de tillot sågar å fly codeshare med TG som flyr ZRH-BKK med A346, også det en flytype jeg lenge har hatt lyst til å prøve.

Dermed var valget enkelt. Som flere her inne, synes også jeg at Swiss leverer et bra biz produkt intraeuropeisk, at ZRH er en grei flyplass og at prisen og poengene var bra!

Så dermed ble det booket egen billett KRS-OSL/retur da den ikke kunne kombineres. 1 laken for den. Videre 19 juni fra OSL til ZRH med LX, og videre med TG fra ZRH til BKK. Dette blir første flight for LX fra OSL-ZRH, så kanskje det vanker noe ekstra? Champers blir vel iallefall servert uansett foran gardinet! hehe.

Returen går med LX hele veien. De flyr A340-300 fra BKK til ZRH, og det er bare en liten time på connetction videre til OSL. Så helt greit det. 3 timer å vente på OSL før det er hjem til KRS igjen. Det er i slike tilfeller jeg foretrekker CPH da man har det mye hyggeligere i Gullstuen der enn hos Franks Hotdogs på OSL.

Så da er det bare å begynne å glede seg! Og hvis noen er litt over gjennomsnitt interessert i det, kan det muligens bli en tripreport ut av turen også!

BF

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 19-05-2009, 09:58   #2
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Default Re: Med Swiss i Biz til Asia

Quote:
Originally Posted by Bizflyer View Post
Og hvis noen er litt over gjennomsnitt interessert i det, kan det muligens bli en tripreport ut av turen også!

BF
Du får værsågod å hoste opp en
Old 19-05-2009, 10:10   #3
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bizflyer View Post
Så da er det bare å begynne å glede seg! Og hvis noen er litt over gjennomsnitt interessert i det, kan det muligens bli en tripreport ut av turen også!
En TR er obligatorisk nå - har du sagt A får du gjøre B også

Old 19-05-2009, 10:13   #4
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator

jcnorway's Avatar

Tar gjerne en tripreport

Håper LX vet hvem de har med å gjøre foran gardinen og vett nok til å gi deg en hel flaske med champers slik at man slipper å gå flere turer for å etterfylle

jcnorway is offline   Reply With Quote
Old 19-05-2009, 12:17   #5
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Quote:
Originally Posted by jcnorway View Post
Tar gjerne en tripreport

Håper LX vet hvem de har med å gjøre foran gardinen og vett nok til å gi deg en hel flaske med champers slik at man slipper å gå flere turer for å etterfylle
Ja, de pleier gjerne å gi meg hele flaska! Det er greit sånn!

BF

Old 19-05-2009, 17:51   #6
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

God tur! Her forventes det bilder
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2009, 13:55   #7
3tflyer
ScanFlyer Blue

Hvor mange EuroBonus poeng gir denne turen med Swiss???? Sammelignet med f.eks Thai (Silk class) og SK (Economy Extra - via CPH).
3tflyer is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2009, 15:29   #8
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

I biz gir OSL-ZRH 1800 poeng, ZRH-BKK 11400 poeng. T/R tilsammen 26 400 EB poeng.

Hvis du reiser OSL-CPH-BKK og retur vil det gi

med SAS:
OSL-CPH 1200(Biz) / 900 (EcoEx) + CPH-BKK 10800 (Biz) / 8100 (EcoEx)
Tilsammen 24 000 EB poeng i Biz (27 600 hvis EBS/ 30 000 hvis EBG), eller 18 000 EB poeng i Economy Extra (20 700 hvis EBS/ 22 500 hvis EBG)

med TG vil du i få
OSL-CPH 1200 (Silk) / 600 (Eco & Prem Eco) + 10800 (Silk) / 5400 (Eco & Prem Eco) Tilsammen 24 000 EB poeng i biz/ 12 000 i Eco/PremEco.

Prisen for LX biz: 15' / SK 22' / TG 27'

Håper dette var oppklarende!

Last edited by Bizflyer; 20-05-2009 at 15:33.
Old 20-05-2009, 15:36   #9
3tflyer
ScanFlyer Blue

takk, takk, det var jo raskt og bra svar!
3tflyer is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2009, 18:10   #10
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Måtte ringe Swiss for å få reservert seter. Greit å gjøre dette ettersom vi er 2 som reiser sammen men på separate billetter. Får rad 3 OSL-ZRH-OSL, rad 14 ZRH-BKK, og rad 4 BKK-ZRH. Det siste er i minikabinen med 2 rader på Swiss sin A343. Ifølge flyertalk er det vanskelig å få plass her, da det stort sett er HON og noen Senatorer som får sitte her. Litt festlig når jeg snakket med en swiss person og spør om det er noe ledig på rad 4 eller 5. Får et kontant nei, deretter "Oh' you have a gold status sir! Off course, I can give you 4A.". Festlig det. Ville vel heller ikke takke nei til en op-up til First class. Men med så lavt belegg de pleier å ha i juni/juli, er det vel å håpe på for mye.

Når jeg sjekker Thai flighter på seatcounter kommer alle opp med "4". Er det ikke mulig å sjekke Thai sine flighter via seatcounter?

BF

Old 23-05-2009, 22:52   #11
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

På turen har jeg egen billett med SAS fra KRS til OSL, og jeg får sikkert sjekket inn baggasjen hele veien. Spørsmålet da er om jeg må gå ned gjennom baggasjehallen og sjekke inn på LX i innsjekkingshallen, så sikkerhteskontroll på nytt, eller har LX transitt sjekk inn på utenlandsområdet/ mulig å sjekke inn i loungen så man slipper å gå ut av sikkerhetssonen?

BF

Old 23-05-2009, 23:41   #12
view
ScanFlyer Gold

Nå vet jeg ikke hvem som har Swiss på OSL, men i CPH kan man ikke sjekke inn på vanlige SAS skranker e.l., der har de kun bemannet Swiss innsjekk i henhold til avganger, selvom det var innleide folk fra SAS som stod for dette.
view is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2009, 03:34   #13
TG923
ScanFlyer Crusty

TG923's Avatar

Da jeg reiste OSL-FRA-ZRH-BKK tidligere i år (på gjennomgående billett riktignok) fikk jeg ikke boardingpass ZRH-BKK i Oslo (eller FRA, men det spurte jeg vel ikke om heller tror jeg - hadde jo setereservasjon). I ZRH var det egen transferdesk i E-piren hvor jeg enkelt fikk boardingkort. I gaten ble jeg plukket til side, de visste tydeligvis om at jeg kom med gjennomgående baggasje uten å ha boardingkort og ble overrasket over at jeg allerede hadde ordnet tilknytningen i transferdesken.

Håper du blir mer fornøyd enn meg, jeg var ikke spesielt imponert over biz på LX IC. Ikke noe spesielt galt kanskje, men relativt stivt og formelt uten glimt i øyet.
Old 24-05-2009, 14:56   #14
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Da jeg reiste med LX til BKK i mars, så hadde jeg 3(!) forskjellige billetter BGO-OSL-CPH-ZRH-BKK, men det var ingen problem å få sjekket bagasjen helt frem fra BGO. Jeg måtte dog til transfer check-in på CPH for å få boardingkort. Om dette kan gjøres i SAS sitt servicesenter vet jeg ikke.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2009, 16:31   #15
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Originally Posted by view View Post
Nå vet jeg ikke hvem som har Swiss på OSL, men i CPH kan man ikke sjekke inn på vanlige SAS skranker e.l., der har de kun bemannet Swiss innsjekk i henhold til avganger, selvom det var innleide folk fra SAS som stod for dette.
Nå er det Menzies som vel har fått Swiss på OSL, og i CPH så handles de nå av Novia

Quote:
Originally Posted by Hickok View Post
Da jeg reiste med LX til BKK i mars, så hadde jeg 3(!) forskjellige billetter BGO-OSL-CPH-ZRH-BKK, men det var ingen problem å få sjekket bagasjen helt frem fra BGO. Jeg måtte dog til transfer check-in på CPH for å få boardingkort. Om dette kan gjøres i SAS sitt servicesenter vet jeg ikke.
Men det krever vel at Menzies har transfer desk på OSL? Har de det forresten?
Reply

Posting Rules