Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 16-01-2009, 07:46   #1
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,931
Default 43 aar senere....

.....for 43 aar siden tok en DC-8 av fra Kastrup....min mor var en av flyvertinnene ombord...min far og jeg var passasjerer....dette var mens setene ombord var groenne, det var en stooor leselampe intergret i setet....og foerste stop var Soendre Stroemfjord...siden mor jobbet...tilbrakte far og jeg ogsaa natten paa Soendre Stroemfjord...dagen etterpaa fortsatte vi til Los Angeles.. 6aar gammel paa vei til USA for andre gang, og til Disneyland.....43 aar senere er jeg bosatt paa vestkysten av USA - ble vel tidlig bitt av USA basillen...far sa ved middagen i Marina Del Rey at han tidlig ante at jeg kom til aa havne i USA....ja han var faktisk mere overrasket over at en mine klassekamerater havnet i Bodoe...

Saa naar far kom paa besoek i og vaeret var 100% Seattle, begynnte vi aa leke med tanken aa ta en tur til Santa Monica og traakke opp "memory lane"

Og med MCC som Virgin America var dette absolutt overkommelig, USD 69.00 en vei er det ikke noe aa si paa....og ingen RyanKjoseriske tillegg...dette er skikkelig MCC !!!(Medium Cost Carrier)

Ved bestilling fikk lov til aa bestille seter uten aa betale ekstra for det, riktignok var vi sent ute saa paa vei ned til LAX ble det 17A og 17B...far hadde hatt en leiebil som vi leverte...og fra vi parkerte bilen til vi satt i avgangshallen med en trippel latte hadde det gaatt 8 minutter....i loepet av disse 8 minuttene hadde Avis gitt far en kvittering, vi hadde beveget oss til VX sjekkinn, hvor en Automat gav oss boardingpass, med bagasje kvittering printet paa Boarding kortet....sjenialt...vi hadde droppet bagasjen(og siden vi valgte en MCC Carrier slapp vi en strafferunde for aa betale for 2 kofferter), vurdert oppgradering til Tommy Klasse for USD 100.00 pp. tatt en Reidar og beholdt 17AB....gaatt igjennom TSA....og kjoept 2 Latte hos Starbucks .... far var meget imponert....

Robin og Batman (det var slik de presenterte seg) kjoerte loepet i gaten...VX er opptatt av aa faa flyet avgaarde...gjerne foer rutetiden...saa de begynner tidlig og jobber effektivt i gaten....vaar A319 kom inn paa tid fra LAX...og 7 minutter foer avgangstid var doeren lukket...og vi pushet...i luften var vi 2 minutter foer oppsatt tid....

Det var en svaert full flight, 5-6 seter ledig totalt....oppe paa marsjhoeyde begynnte de med en runde drikke...igjen slipper en strafferunder med lommeboken...om man oensker noe mere...saa er menyen lagt ut paa Wide Screen TV'en, en bestiller - betaler med Kredittkort.og flyvertene/innene bringer godsakene ut...ingen Trille-Lise som sliter med betaling, valutaregning og aldri blir ferdig her i gaarden...undeveis var det vel 30-40% av passasjerene som benyttet seg av dette...null stress og mas ala SAS...

VX har ogsaa baade TV og Musikk (3500 MP3) gratis..filmer kan en ogsaa kjoepe..allt On Demand....selv fant jeg min Play List fra November 2008 som jeg forsatte med....la til noen...foer jeg av en eller annen grunn endret til CNN klokken 12.36PM....og fikk med meg US1549 Live.....foer noen av doerene var aapnet....det var sterkt aa se dette utfolde seg mens vi landet paa LAX...en landing som var 10 minutter foer rutetid.....

Bagasjen kom 6 minutter etter at vi hadde ankommet ankommsthallen...og 15 minutter etter touch down satt vi i Avis Shuttelen....og der stoppet effektiviteten...Avis LAX for blir et kapittel for seg selv...her dreier det seg om noe som har mere med Finsk TV- Teater paa 80 tallet aa gjoere enn noe annet.....vel la oss bli ferdige med det positive..prisen for en full size 2 dager bestillt via VX sine sider var USD 100.00 billigere enn hva Expedia kunne tilby....saa prisen var utmerket....MEN shuttelen som startet paa LAX i US of A droppet oss av paa RyanAirs sjekkinn paa Stansted....det var koe saa langt oeye rakk...og de 14 bak skranken forsvant en etter en, saa naar jdet var min tur var de 15 blitt til 3 !!! Men vaeret var nydelig...som normalt hadde Avis problemer med Data'en...denne gangen var det ingen forbindelse som visste tilgjengelige biler....etter mye om, men, uff hmm fant de en Sliten Sonata som var ren...men som ikke har gyldig registrering....vel vel i Venice Beach er det vel vaerre ting som skjer saa jeg kjoerer glad og fornoeyd "expired tags" skrevet med store bokstaver paa bakvinduet...og "expired tags" paa skiltene...men straalende solskinn og 85F saa vil jeg mye heller drikke en oel paa Venice Beach Cafe enn aa vente paa en Avis bil som er "legal"...

Saa 43 aar senere er far og jeg tilbake paa Hotel Del Mar som vi bodde paa i 1966....etter mange aar som leilighets hotell er Del Mar igjen hotell...dog uten SAS besetinger...ei heller kommer det SAS DC-8'ettere inn for landing paa LAX lengre....
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2009, 08:09   #2
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,481
Default Re: 43 aar senere....

Spennende lesning.

Basert på denne og tidligere rapporter av VX er det definitivt et selskap som frister å prøves.
__________________
Upcoming flights - JUN: OSL-TRD-OSL (SK) JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 16-01-2009, 08:56   #3
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
Default Re: 43 aar senere....

Herlig lesning !
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2009, 11:17   #4
Savipix
ScanFlyer Rusty
 
Savipix's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,480
Default Re: 43 aar senere....

I like it! DC8 och SFJ i samma mening påminner mig också om varför jag är här
Savipix is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2009, 13:44   #5
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,593
Default Re: 43 aar senere....

Stilig!! Venter paa fortsettelse!

Synd ikke VX flyr til ONT .. der er det en lek aa hente ut bil.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2009, 14:30   #6
sk931
ScanFlyer Rusty
 
sk931's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
Default Re: 43 aar senere....

Herlig beretning, det ....VX er nu optaget på listen over possibles,
Men først er det nok noget med hurtigtog i Japan der frister

Hilsen
ole
__________________


AAR-CPH-NRT-AKL-LAX-ARN-AAR
når det nu engang bliver muligt...ude i fremtiden
sk931 is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2009, 20:08   #7
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: 43 aar senere....

Glimrende! 85F hoeres fantastisk ut i disse dager. VX frister helt klart til gjentakelse, synd at UA og AA pusha over the corruption capitol of the world Chicago saa vi ikke faar de VS her riktig enda
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 17-01-2009, 06:52   #8
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,423
Default Re: 43 aar senere....

Herlig rapport... Svaret til Avis heter Avis Preferred og koster ingen ting. Ved bestilling legges inn din egen kode og så tar shuttle`n deg direkte til bilen - du må ikke en gang signere kontrakten.
EB is offline   Reply With Quote
Old 17-01-2009, 12:46   #9
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: 43 aar senere....

Eller Hertz no 1 club gold
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 17-01-2009, 13:29   #10
JoeW
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
Default Re: 43 aar senere....

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Stilig!! Venter paa fortsettelse!

Synd ikke VX flyr til ONT .. der er det en lek aa hente ut bil.
Absolutt, ONT er generelt effektiv... Fantastisk å unngå LAX.
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 17-01-2009, 13:49   #11
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,423
Default Re: 43 aar senere....

Hertz? They don`t try hard enough!
EB is offline   Reply With Quote
Old 17-01-2009, 17:51   #12
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
Default Re: 43 aar senere....

ONT er topp ! Som TRF !
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 17-01-2009, 19:06   #13
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,931
OBB 5 Re: 43 aar senere....

Quote:
Originally Posted by JoeW View Post
Absolutt, ONT er generelt effektiv... Fantastisk å unngå LAX.
Vel er ONT muligens effektiv...men det er ikke trafikken i Los Angeles..og LAX delen fu ngert veldig bra for oss....gikk vel 15 minutter fra touch down til vi satt i Avis Shuttlen....saa om ONT klarer aa gjoere det paa 5 minuter....saa er ikke 10 minutter mye aa trakte etter nar en maa regne med en droey time i trafikken gjennom Los Angeles til Santa Monica.....faktisk vi jeg paastaa at LAX er genial naar det gjelder Santa Monica, Venice og Marina Del Rey omraadet...EB har nok et poeng med Avis Preferred...Hertz kostet jo nesten 2 Tommy'er mer enn Avis...saa selv med gode erfaringer med Hertz # 1 Gold saa koster det aa vaere Hertz Kar.....Selv med Avis kluss og kludder var vi helt sikkert fremme 1 time tidligere ved aa velge LAX fremfor ONT.....og naa paa vei tilbake gir det oss 2 timer mere paa stranden.....og det foretrekker jeg i min enkelhet naar det er 85F.....
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 17-01-2009, 19:42   #14
sk931
ScanFlyer Rusty
 
sk931's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
Default Re: 43 aar senere....

JA ONT er god, men du skal altså også tage i betragtning at der er over 100 km til LAX
og US10 er ikke den bedste vej
Hilsen
Ole
__________________


AAR-CPH-NRT-AKL-LAX-ARN-AAR
når det nu engang bliver muligt...ude i fremtiden
sk931 is offline   Reply With Quote
Old 17-01-2009, 21:10   #15
LN-TIB
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,683
Default Re: 43 aar senere....

Viser de live tv ombord ?
LN-TIB is offline   Reply With Quote
Old 17-01-2009, 23:03   #16
JoeW
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
Default Re: 43 aar senere....

Quote:
Originally Posted by sk931 View Post
JA ONT er god, men du skal altså også tage i betragtning at der er over 100 km til LAX
og US10 er ikke den bedste vej
Hilsen
Ole
Selvsagt, spørs jo hvor man skal. Nå har mine ærender i området der stort sett vært 20 miles unna ONT (Pomona-området), og derfor vært fantastisk fra PHX direkte med US Scareways.
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2009, 01:30   #17
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,593
Default Re: 43 aar senere....

Quote:
Originally Posted by sk931 View Post
JA ONT er god, men du skal altså også tage i betragtning at der er over 100 km til LAX
Ja, det er klart - det spørs hvor man skal. For mitt vedkommende var det Riverside, San Diego og Victorville, og da har ONT en god beliggenhet.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2009, 01:48   #18
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,931
Default Re: 43 aar senere....

Quote:
Originally Posted by LN-TIB View Post
Viser de live tv ombord ?
Ja VX har Live Tv ombord, saa US 1549 live I fra 4 minutter etter den laa I vannet, og Obama's tog tur I dag
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2009, 01:52   #19
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,931
Default Re: 43 aar senere....

U
Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Ja, det er klart - det spørs hvor man skal. For mitt vedkommende var det Riverside, San Diego og Victorville, og da har ONT en god beliggenhet.
Looserlane - hvem drar til L.A. for aa se paa oerken, det er stranda som teller !!!
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2009, 01:59   #20
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,593
Default Re: 43 aar senere....

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
ULooserlane - hvem drar til L.A. for aa se paa oerken,
Heh ... se her.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	050.jpg
Views:	330
Size:	26.7 KB
ID:	21251   Click image for larger version

Name:	051.jpg
Views:	327
Size:	21.4 KB
ID:	21252  
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Gimli Glider - 35 år senere... Scooter01 Flyhistorisk forum 0 21-07-2018 12:49
Sun Air skal fly AAR-CPH-AAR i April Trdfly Flyforum 1 19-03-2014 13:00
TV-Alert Norske Spitfire-flygere - 70 år senere (r) TheEirikK Spotteralerts 1 06-04-2013 22:45
DY2725 senere i kveld gilera Register- og ATC-Forum 5 17-10-2009 12:25
Reis nå – betal senere MountainDew Flyforum 5 25-04-2006 09:17


All times are GMT +2. The time now is 17:11.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.