![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Display Modes |
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
HELSINKI (Thomson Financial) - Finnair said it carried less passengers on scheduled routes in May due to weaker demand, and saw its scheduled passenger load factor drop 8 percentage points year-on-year to 62.4 percent.
Total passenger numbers declined 2.4 percent during the month to about 644,181. Finnair said the arrival punctuality of scheduled flights was 86.9 percent, a 0.8 percentage point drop from a year earlier. Including leisure traffic, the flight arrival punctuality rate was down 2.4 percentage points at 85.2 percent. Ai.... det var jo en liten skrell! midlertidig utvikling eller en langvarig trend? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Uten at jeg kjenner til Finnair tall, vet man jo at Finnair har kjoept seg en masse ny kapasitet og aapnet nye ruter. Disse tallene kom derfor som en overraskelse paa meg
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hvordan stemmer dette med at de hele tiden øker to-sifret % fra Norge til Asia?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
8 prosentpoeng fall i c/f - wow!
Er det Asia som begynner å utvikle seg dårlig for AY? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
jeg fikk meg litt bakoversveis selv. Asiatrafikken har jo gått som olja lyn hele tiden, men denne trafikken er kanskje ekstra sårbar for prisøkninger (ref. fuelpriser) iogmed at det finnes mange alternativer for de passasjerene Finnair har hatt som målgruppe?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
http://standby.dk/news/16396
Finnair går nå ut å sier det vil komme kutt og at tallene for mai var katastrofale og det er spesielt India og China-rutene som har sviktet |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
... og da blir jo SAS' Dehli-satsning ekstra spennende...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
AY er vedlig Asia-tunge, og det kan vise seg å gjøre litt vondt nå.
SAS har tidligere i år vist gode tall for USA, for selv om lav dollar og krise i USA gjør at færre amerikanere reiser, er det gode tider for europeere å reise over. Kina-trafikken blir nok påvirket av at kinesiske myndigheter nå krever full oppmerksomhet om interne forhold og oppbygning etter jordskjelvet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Husk at AY også gjorde et sinnsykt sete kupp for Mai/juni 2007 ved å nærmest gi bort billetter gratis. Selv var jeg en av de som hoppet på tilbudet. Som et ressultat av dette var anesten alle seter solgt i mai og begynnelsen av juni.
Jeg har ikke sette en slik kampanje i år. Kan dette være noe av forklaringen for nedgangen til Asia? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Martin - jeg tror heller den kampanjen er et resultat av utviklingen, enn årsaken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
AEA passenger numbers down 9.0% in first half of 2009; load factors down 2.1 points | sail4fun | Flyforum | 0 | 21-08-2009 15:23 |
Finnair’s load factors down | CK | Flyforum | 9 | 11-07-2008 01:16 |
STRONG GROWTH FOR FINNAIR'S ASIAN TRAFFIC AND LOAD FACTOR ON THE RISE | sail4fun | Flyforum | 0 | 07-09-2007 14:05 |
Ryanair Load Factor Falls After Airline Adds Routes | sail4fun | Flyforum | 2 | 05-07-2007 10:15 |
FINNAIR PASSENGER FIGURE REACHES NEW RECORD | sail4fun | Flyforum | 1 | 11-01-2006 00:49 |