![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det blir spennende og se framover hvor mye av finanskrisen som sprer seg over til flybransjen.
Det blir vel veldig vanskelig og dyrt for flyselskapene å låne penger til flykjøp. Flyselskaper med mye lån vil jeg tro er en farlig kombinasjon framover. Alle banker holder på pengene sine i frykt. De neste ukene vil bli avgjørende, klarer sentralbankene og sprøyte inn nok penger og skape nok tillit så pengene igjen kan bytte eiere? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
flyselskaer med mye gjeld som forfaller kommer til å slite fremover. Selskaper som lever på fremtidig vekst vil også kunne få noen smeller.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Dessuten, folk blir redde, og reduserer "unødvendige kjøp" som flyreiser
![]() Akkurat nå ser det også ut at anleggsbransjen får en stor smell her i landet. Dette forplanter seg. Men tilbudene vil også komme hyppig som nå . Vi kan velge å vrake i gode tilbud hos bl. a. LH og Dubai til kr. 3.999. Ikke problem å finne plasser i vinter. De merker vel at loadfaktoren går ned. Det vi ser nå er desverre bare starten.. Men enkelte som SK og FR har tatt greip og setter fly på bakken her i Europa også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Hørte jeg: Sterling Norwegian Sky Europe Air Berlin SK Her gælder det nok hurtigst muligt om at konsolidere sig ! (hvilket nok snart vil ske). Der er ingen tvivl om fuelrates og financieringsmuligheder vil være crucial !!
Well opinions are like assholes, everybody has one ! (Dirty Harry). Last edited by Jan; 29-09-2008 at 19:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
nå er det dessverre slik i flybransjen at man ofte kjøper fly en masse i oppgangstider, som blir levert (og skal betales) i nedgangstider.Never fails!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
HE HE ! Da bør man jo gøre som den gode gamle gnier Hr. Møller Spare mønter på kontoen, købe i nedgangstider (billigt), og anvende den nye kapsitet i opgangstider !! (ps. er bange for det inte er så simpelt længere, eller fordi det er multinational kapital som ikke nødvendigvis udelukkende kan anvendes med simpelt købmandsskab for øje !).
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Nope. Mesteparten av SAS sin gjeld forfaller først i 2010 såvidt jeg kan se, og dessuten har SAS lite gjeld (ser man bortifra pensjonsforpliktelsene).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
SK er vel tvunget til (såfremt de ikke opkøbes) at gældsætte sig relativt dyrt ifm. udskiftning af "MD" flåden ! De sidste justeringer jeg har set på SK creditratings har ikke været i opadgående retning.
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Og nå sier Representantenes hus nei til redningspakken...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
C20 aktieindekset i DK er nede med 5,3% idag,
og brentolie nedr i 94,4 $ / barrel. Så olie kraftig ned og aktier BLODRØDT !!!!!!!!!!!
![]() |
#13 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Om ikke dette går i boks (selv om jeg personlig ikke tror det hjelper på lang sikt), blir det en lite trivelig dag for børsene i morgen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Vel, noen unntak finnes. Ryanair la inn en bestilling på 100 (hvis ikke jeg husker feil) B737-800 et par-tre måneder etter 11.september. Det var da "alle andre" flyselskap kansellerte sine ordre.
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Dusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
he he.. Maa si at mine investeringer ikke er saerlig ned (rundt 4,5% totalt i hoest, 1,8% ned i aar). Jeg har faktisk foert over et passelig voksent beloep til min "kar" i dag for aa investere mer.
Oss med jobb, bra inntekt og lite gjeld har det veldig komfortabelt akkurat naa i US an A |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
http://www.independent.co.uk/news/bu...se-944661.html
Ser oddsene er svært lave for at Globespan blir neste som ryker |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Dow ned -777 naa ;-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Blir spennende å se hvor langt ned detta går. Jobber nattskift og skal holde et øye med indexene over dammen. Ser vi -15% til 20% på dow jones?
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Finanskrisen gir drømmepriser | MountainDew | Reiseforum | 1 | 22-10-2008 02:54 |