![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Ukens tips var en gledelig overraskelse sist helg... Den 70 år gamle faren min skulle kjøpe noen flasker med vin til en kamerat av meg som takk for hjelpen i forbindelse med feiringen av 70 års dagen... Far fant frem til ukens tips - som i hans ånd "vinifieres" for øvrig i samarbeid med "kooperativet" i Valpolicella. Vingården ligger sentralt til i Valpolicella - innenfor Classico-området.
Corte Giara Valpolicella Classico Superiore Ripasso 2004/2005 koster NOK 119,50 på Vinmonopolet og passer godt til retter med lyst kjøtt, fugl og/eller svin. Det gikk også fint å lese siste Airways for n`te gang med denne i glasset... ![]() God vin - god onsdag! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Må bare nevne vinen jeg drakk i går, trolig et av de aller beste kjøpene under 150kr
![]() Nebbiolo Langhe 2004 - #20498 Fontanafredda ,Piemonte Italia Kr.119.00 Lys og druetypisk nebbiolo med innslag av kirsebær, te og lær på duft. Lett syrlig, stram og tørr vin med god lengde. Mye nebbe for pengene.***** Toppkarakter fra Vinforum! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Hjertens enig DAG!
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Skal en tur på polet i lunsjen...Dags tips kommer nok i handlekurven!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#6 |
ÜberScanFlyer
|
![]()
Blir helt tørst her jeg sitter... Jeg hørte forresten av Vajra Langhe Rosso finnes på kartong?!? Kan det stemme?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
I dag er det en helhvit dag...så ikke snakk om flere tilbud fra polet...
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Ellers har Lavradores de Feitoria Douro i 2-liters (praktisk) bag-in-box kommet tilbake på polet etter at den ble fjernet pga mistanke om at man ble syk av den. Drakk av den i helga - anbefales også på det varmeste. Greit å ha med på tur og greit for oss som skal ha fest men har 15 min gåavstand til polet... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Utsolgt på mitt lokale pol,så det ble en Langhe Nebbiolo fra Araldica istedet.
Granatrød.Duft av friske,røde bær.Middels fylde med lett tanninpreg på smak.Typeriktig.Middels lang finish.Helt grei vin.Kr. 112.90 er greit nok.Nebbiolodruer er meget dyre for tiden.Holder allikevel en knapp på F'freddas Nebbe. Aldo Vajra lager etter min erfaring (2 besøk) ikke kartongvin.Tror ikke at DOC-reglene tillater at DOC-vin fra Piemonte tappes på annet enn godkjente flasker.
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
http://www.dfdsseaways.no/DSW/NO/OnBoard/oc/Entertainment/Red+White+Wine+Bar.htm
Den blir ikke klikkbar - men dette er adressen min i kveld... ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ukens ScanVin på Scanair.no | EB | Flyforum | 0 | 22-08-2008 09:47 |
Ukens Scanvin tips på Scanair.no | EB | Flyforum | 1 | 28-06-2007 10:23 |
Ukens Scanvin tips på Scanair.no: | EB | Flyforum | 0 | 16-06-2007 07:05 |