Bristow Norway med SVG - ABZ (24AUG 2018)

Twin Otter

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
I følge info jeg finner på FR24 og heliport.no har BHL flyet en tur SVG-ABZ-SVG i ettermiddag/kveld. Flight BHL221.

Dro ut i 1700-tiden og retur Sola nå ca 2320. Hva kan bakgrunnen for denne turen være? Fraktrelatert? Antar at stop på Ekofisk underveis kan ha vært refuel?

Re: Bristow Norway med SVG - ABZ (24AUG 2018).

I følge info jeg finner på FR24 og heliport.no har BHL flyet en tur SVG-ABZ-SVG i ettermiddag/kveld. Flight BHL221.

Dro ut i 1700-tiden og retur Sola nå ca 2320. Hva kan bakgrunnen for denne turen være? Fraktrelatert? Antar at stop på Ekofisk underveis kan ha vært refuel?

Man flyr ikke via Ekofisk for å fylle drivstoff, det er en solid omvei. Tipper det var for å hente nødvendig utstyr i Aberdeen. Har selv vært med på turer Stavanger -Bergen - rett vest -rett syd pga ekspresslevering av utstyr. Og selvsagt ekspressflight med en S92 helt alene pga brønnutfordringer. Da er man mer VIP enn alle 1.kl :p;)

Last edited:

Takk for innspill Dag Viking. Hadde ikke kartboken fremme så jeg stoler på deg. Kjenner ellers godt til hvilke behov det tidvis kan være for forskjellige ekspress-flighter.

Tro det - eller ei >>

Ved utbyggingen av Valhallfeltet tidlig på 80-tallet:
"The Big Boss" for entrepenøren, Amerikanske McDermott, oppdaget at cateringen ikke hadde peanutbutter.
En Bell 212 ble scramblet fra Forus med en kasse av sorten pluss noen andre "småting". :colgate:

Tro det - eller ei >>

Ved utbyggingen av Valhallfeltet tidlig på 80-tallet:
"The Big Boss" for entrepenøren, Amerikanske McDermott, oppdaget at cateringen ikke hadde peanutbutter.
En Bell 212 ble scramblet fra Forus med en kasse av sorten pluss noen andre "småting". :colgate:

Kjenner til den historien. Flaks for de at de hadde en kasse tilgjengelig i Stavanger.

Var til stede ved ankomsten til hotellplatformen som vikarierende HLO. ;)

Back