![]() |
|
![]() |
#1 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,519
|
![]()
Vel, nesten da. Men en av de aller siste Tristarflyvninger vil bli gjennomført i dag. N910TE vil fly fra Tuscon til Kansas City, der den vil bli brukt til undervisningsformål.
Feed er lovet her: https://www.facebook.com/BoneyardSafari/ Flightplan her, og avgang ca 2100 norsk tid. Altså snart. http://flightaware.com/live/flight/N910TE |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,519
|
![]()
Da er den i luften men ser ut som den returnerer...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Aviator Extraordinaire
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
|
![]()
Uffda, synd at den ble sent i retur
![]() Sikkert kostbart å gjøre klart til en luftetur, inkludert simulator for mannskap, etc. Hvem som betalte? Skolen som skulle bruke det til undervisning? Minst 50 000 daler for en slik liten tur kanskje?
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man I have chalked up many a mile..." www.odincharters.com www.susanhanssen.com |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2012
Location: Oslo
Posts: 780
|
![]()
UTROLIG heftig maskin!!! Stilig med flytrappen i skroget. Er vel kun 1 E4b, VC-25A 747, og IL-86 som har slike. TØFT!!
Last edited by FBI2012; 14-07-2017 at 22:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
Posts: 5,631
|
![]()
Den trappen må vel være en spesialbestilling? Kan ikke erindre at noen av standardutgavene hadde noe slikt? Forøvrig enig i at det er en flott og tøff maskin. Visstnok veldig populær blant pilotene også, kanskje RTP har noen erfaringer å dele der?
Last edited by KnutW; 14-07-2017 at 22:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
Location: Alta/Bærums Verk
Posts: 5,352
|
![]()
Trappen er vel standard for de flyene med dør i underetasjen?
Espen |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,519
|
![]() Quote:
De 'mistet' en motor og returnerte uten å erklære emergency. Alt gikk rolig og pent etter boka høres det ut som. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
Posts: 5,631
|
![]()
Takk for info, man lærer stadig noe nytt her!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
Herlig ! Opplevd flere turer med Eastern Delta og også TWA over dammen til / fra Norge......
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Aviator Extraordinaire
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
|
![]() Quote:
![]() En stapptom trestjerne (Tristar) som mistet en motor like etter avgang med lite bensin for en kort tur er vel behagelig å fly og returnere ditt dem kom fra, men kostbart for dette er ikke inntektstur. Dessverre.
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man I have chalked up many a mile..." www.odincharters.com www.susanhanssen.com |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
Location: Alta/Bærums Verk
Posts: 5,352
|
![]() Quote:
Espen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,519
|
![]()
Da har den akkurat tatt av igjen. Får håpe det går bedre denne gangen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Aviator Extraordinaire
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
|
![]() Quote:
![]()
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man I have chalked up many a mile..." www.odincharters.com www.susanhanssen.com |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,519
|
![]()
Tja, si det. Hadde et par two engine ferries gjennom Seattle da jeg jobbet der, men en uplanlagt situasjon er jo litt annerledes.
De kom uansett trygt frem i går kveld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
Posts: 3,058
|
![]()
http://fox4kc.com/2017/07/16/jumbo-j...ource=facebook
https://www.facebook.com/BoneyardSaf...vWdVG9yeXLQdzg Last edited by Eirik; 17-07-2017 at 01:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
Posts: 3,058
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Flysitter
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,944
|
![]()
Kanskje kan de bli med noen år til
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2015
Location: Fyn, DK
Posts: 838
|
![]()
Jeg kan stadig huske min første tur med en BA L-1011, det var omkring
1975-1976. Dengang var den en revolution på short haul nettet, især i sammenligning med BAs Tridents, som føltes noget klaustrofobiske. Herlig maskine ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,254
|
![]()
Så forresten det stod en utrangert Tristar på flyplassen i Lyon av alle steder. Blå hale men ellers uten markeringer. Så klarte ikke se hvem den eventuelt har tilhørt
Men så ut som den uansett har hatt sin siste flight |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,519
|
![]()
Det er Air Transat's C-FTNA. Den har stått der siden 2001 etter å ha blitt skadet av hagl.
https://aviation-safety.net/database...?id=20010706-1 |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Den siste MD-11 rapporten? | RJon | TripReports | 21 | 08-04-2015 16:21 |
Den siste Cactus .... | LN-MOW | Flyforum | 0 | 08-04-2015 16:16 |
Den siste reise (MD-80) | MartinL | Flyforum | 42 | 16-10-2009 12:33 |
Den siste papirbillett? | wf145 | Flyforum | 45 | 05-06-2008 11:29 |
Den siste Douglas ..... | LN-MOW | Flyforum | 12 | 12-02-2006 10:11 |