Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 01-05-2018, 03:08   #1
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

OBB 19 God kampdag kamerater

Kamerater,
atter er vi samlet fremst i kabinen, sliterne som må ta til takke med en helt vanlig business class når de tar en helgetur ti l USA. Vi som flyr kollektivt, mens overklassen farter rundt i sine private fly.

Kamerater,
gjør først dine milageruns og krev så dine miles, det har vi i bevegelsen alltid sagt. Selv om det er hardt når vi må sove på et sete som er flatt, men ikke horisontal. Og wifi som er såtreg at man kan glemme å bruke YouTube.

Kamerater,
vi har opplevd mange vanskelige perioder, med devaluering av bonusprogram, kanseleringer og folk som står og sperrer for oss når det er prioritert boarding. Vi har til og med fåttservert kalde nøtter. Men så lenge vi står samlet har vi klart komme oss gjennom dette.

Kamerater,
våre tanker går også til de som er på flykt, som er nødt til å rømme sørover i fly fra kulde og alkoholavgifter. Det er viktig at vi åpner våre hjerter for dem og ikke straffer dem med flyseteavgift.

Den blodrøde soloppgangen over Atlanterhavet er et symbol på vår kamp. Fortsatt god kamp og gratulerer med dagen kamerater.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 01-05-2018, 03:53   #2
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Default Re: God kampdag kamerater

Varme nøtter var lenge forbeholdt de som reiste med kapitalistiske amerikanske flyselskaper, men i årenes løp er dette blitt kopiert av sosialistflyselskapene i Europa - statlige eller ikke.

Her i den blodrøde staten Georgia feires den store dagen med halvannen time ekstra arbeid. Finner dette noe urettferdig, men får kompansere med banankake og ekstra kaffe.

Mandagen sto forøvrig i hjemmebanens tegn, både på tv hvor siste episode av Heimebane ble sett og på Nadderud hvor man koste seg med sprøstekt kanarifugl.

Ha en framifrå åpning av mai, enten dere er på heime- eller bortebane.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 01-05-2018, 05:04   #3
FBI2012
ScanFlyer Silver

FBI2012's Avatar

1.Mai tilbringes på "upper-deck" ombord LH´s 747-8i mellom EZE-FRA. Har aldri tidligere valgt denne del av C-class kabinen så det kan bli interessant. Innbiller meg at det er mindre "commotion" når kabinen blir såpass "narrow-body". Kanskje litt som Widerøes nye E190-E2?
Etter 1måned i Argentina, skal det bli godt å komme tilbake til Europa...og slippe å knote på min dårlige spansk.
Ønsker alle en God 1. Mai!

Last edited by FBI2012; 01-05-2018 at 05:28.
FBI2012 is offline   Reply With Quote
Old 01-05-2018, 05:12   #4
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Som den ekte arbeideren jeg er - så feirer jeg litt av dagen ombord på en av Norges virkelige arbeidshester - en Dash-8 fra Widerøe på vei litt nordover for å få arbeidet litt. Ha en herlig start på mai alle sammen.
EB is offline   Reply With Quote
Old 01-05-2018, 06:04   #5
Ruby
Tomleskolt

Ruby's Avatar

God morgen, kamerater og Grattis med dagen. Dette er også første dag i mitt opptjeningsår og således er det ingen hyggelig lesing på EB kontoen. Jeg tar derfor en for laget for å arbeide meg opp sårt tiltrengte poeng og skal arbeide meg gjennom dagen på kollektivtransport mens jeg gurgler i Krug og Dom Pérignon i 1A på SQ351.
Ha en suuper 1.mai!
Old 01-05-2018, 06:51   #6
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Mornings fra Tourrettes sur Loup. Starter som vanlig dagen med en espresso og litt "medisin". Mens proletariatet tar til gatene og allmuen skal stusse sine tujahekker er det eneste som er planlagt her en løpetur og i kveld et transportoppdrag til flyplassen. Ha en fin dag
Old 01-05-2018, 07:34   #7
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Her er det skikkelig mannefall på dagen. 12 rader Pluss og under 20% belegg. SAS har ikke engang giddet stue oss sammen som vanlig slik at vi kan sitte skulder til skulder.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 01-05-2018, 08:22   #8
TriStar
ScanFlyer Crusty

TriStar's Avatar

Default God kampdag kamerater

God morgen fra et grått og kaldt Grønland. Får snart opp for å lage frokost... Deretter blir det en tur til Kongsberg for å besøke far. Værmelding ser begredelig ut, så greit at jeg ligger litt etter skjemaet i forhold til å få sommerhjulene på bilen.

Og må være så storsinnet at jeg gratulerer Stabæk og MOW med gårsdagens grillparty, slik at fotballaget fra Delta»byen» nå er trygt plassert på direkte nedrykk

Får håpe det ikke blir mere regn en at fiffen får fyrt opp 1. Maibålene i hagen... Ha en strålende høytidsdag!
TriStar is online now   Reply With Quote
Old 01-05-2018, 09:26   #9
mikro
A330

mikro's Avatar

God 1. mai-morgen fra Bergen sentrum. Tilnærmet tomt fly opp fra SVG i dag tidlig, kan ikke ha vært stort flere enn 20-30 pax. Om noen timer fortsetter forhåpentligvis turen videre til TOS med E2. Fikk fort kort tid siden SMS fra WF at de søkte frivillige til å fly SAS kl. 17.00 pga. "tekniske restriksjoner" - selvsagt uaktuelt for meg. God dag videre.

mikro is offline   Reply With Quote
Old 01-05-2018, 09:36   #10
Bergern
ScanFlyer Dusty

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post

Mandagen sto forøvrig i hjemmebanens tegn, både på tv hvor siste episode av Heimebane ble sett og på Nadderud hvor man koste seg med sprøstekt kanarifugl.
Sprøstekt kanarifugl smaker alltid godt, men aller best når man griller den selv. Som trofast tilhenger av et annet lag, må jeg si det er vanskelig å kose seg på Nadderud. Jeg har ikke tall på hvor mange kampminutter jeg nesten har sett i 'Kikkertsvingen' gjennom sleggeburet. Men det skal Stabæk ha; Billettene var billige og en periode var til og med pausepølse inkludert.

God 1. mai fra rett vestenfor!
Blir neppe tog for denne karen i dag. Buss for bane blir vel det nærmeste. Middag hos Den Gamle og jobb grytidlig i morgen, roer feiringen betydelig, men jeg ser det skal være dugnad i borettslaget i morgen, så da er det vel bare å komme seg vekk
Hold ut, det er snaue 237 dager igjen til jul!
Old 01-05-2018, 14:09   #11
Henshaw
ScanFlyer Dusty

Henshaw's Avatar

Hola fra studentbyen.
Her har jeg nettopp levert masteroppgaven min. Det tror jeg krever en liten runde innom både kjøleskapet og barskapet i kveld.
Så satser man på at man relativt snarlig finner noen som vil gi meg penger for at jeg bruker denne utdanningen min hos dem

Henshaw is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules