Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 02-10-2016, 00:47   #1
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Norwegian Norwegian dere er så teite...og det er SAS også

bla bla bla bla... flyet er innstilt bla bla bla... vanskelig å komme igjennom på tlf bla bla bla... kunder sier på facebook at "nå er det gang nummer xxx at flighten blir kansellert og jeg ikke får hjelp. Aldri mer Norwegian..."

... inntil neste gang de kan spare 57 øre på fly dem.

http://www.vg.no/nyheter/norwegian-a...st/a/23808991/

Mister troen på menneskeheten i blant

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 02-10-2016, 07:15   #2
LN-KOG
Osapanga chipongwe

LN-KOG's Avatar

Default Re: Norwegian dere er så teite...

Det er i så fall dyre 57 øre...

Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea.
LN-KOG is offline   Reply With Quote
Old 02-10-2016, 08:42   #3
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Dette er jo bare en vanlig Europa-rute. Har de virkelig ingen fleksibilitet - og mulighet til å sette inn et fly fra en annen base?
Old 02-10-2016, 14:11   #4
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
Dette er jo bare en vanlig Europa-rute. Har de virkelig ingen fleksibilitet - og mulighet til å sette inn et fly fra en annen base?
Høstferietid. Ingen som har kapasitet ledig nå. Hvorfor tror det engelske CAA måtte til USA for å finne 'redningsfly' til den ventede Monarch-konkursen?
Radar Station KGRV3
LN-MOW is online now   Reply With Quote
Old 02-10-2016, 23:52   #5
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Høstferietid. Ingen som har kapasitet ledig nå. Hvorfor tror det engelske CAA måtte til USA for å finne 'redningsfly' til den ventede Monarch-konkursen?
Alle land har vel ikke høstferie nå (og ikke engang hele Norge)? Mange har jo knapt begynt på skolen. I UK er det normalt sett ferie midt i terminen, noe som i år vil være mot slutten av oktober.
TOS is offline   Reply With Quote
Old 03-10-2016, 08:30   #6
Sundet81
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post

... inntil neste gang de kan spare 57 øre på fly dem.
Nå skal det i rimelighetens navn anføres at det for en småbarnsfamilie kan være snakk om nokså større prisforskjell enn 57 øre på å booke høstferien (i en allerede stiv uke prismessig sett) med Norwegian enn med SAS. Så jeg forstår godt de som gjør det - det er ikke alle som har slike økonomiske marginer at de kan slenge på et par tusenlapper for SAS eller bare kjøre C. Men med Norwegians frynsete rykte, og evne, til å håndtere situasjoner som dette, så må man også vite at å booke med dem innebærer en viss risiko og at når ting først krasjer, så krasjer de veldig.
Sundet81 is offline   Reply With Quote
Old 03-10-2016, 12:21   #7
MountainDew
ScanFlyer Rusty

MountainDew's Avatar

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
Det var fly tilgjengelig men alle crewresurser brukt opp.
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 03-10-2016, 12:26   #8
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:
Originally Posted by Sundet81 View Post
Nå skal det i rimelighetens navn anføres at det for en småbarnsfamilie kan være snakk om nokså større prisforskjell enn 57 øre på å booke høstferien (i en allerede stiv uke prismessig sett) med Norwegian enn med SAS. Så jeg forstår godt de som gjør det - det er ikke alle som har slike økonomiske marginer at de kan slenge på et par tusenlapper for SAS eller bare kjøre C. Men med Norwegians frynsete rykte, og evne, til å håndtere situasjoner som dette, så må man også vite at å booke med dem innebærer en viss risiko og at når ting først krasjer, så krasjer de veldig.
Har ingen problemer med å forstå og være enig i argumentet ditt.

Mitt gikk mer i retning av alle som skriker opp og sier "JEG SKAL ALDRI FLY NORWEGIAN IGJEN" - og gråter i pressen eller på forum.

Så kommer neste tur, så sparer de penger på nytt, bestiller "Norwegian igjen" og blir lamslått av forbauselse når opplevelsen ikke blir den samme som den de hadde fått av et dyrere nettverksselskap.

Jeg kjøper i blant klær på Pull&Bear, fordi det koster 200 kroner på et par sko. Hvor fett er ikke det? Jeg handlet sko, bukse og 2 tskjorter for ca 1000,- samlet, sist gang. Men da forventer jeg jo ikke at de varer. Jeg roper ikke JEG SKAL ALDRI PÅ P&B IGJEN og gråter i VG fordi tskjorten min revnet i første vask.

Jeg skal fly Norwegian long haul i januar fordi jeg sparer penger. Men de pengene jeg sparer kommer jo fra et sted.

Old 03-10-2016, 12:37   #9
gustavf
ScanFlyer Mile High Club

Galley Slave
Global Moderator

gustavf's Avatar

Quote:
Så kommer neste tur, så sparer de penger på nytt, bestiller "Norwegian igjen" og blir lamslått av forbauselse når opplevelsen ikke blir den samme som den de hadde fått av et dyrere nettverksselskap.
Bortsett fra at det ikke er så himla langt mellom historiene der nettverksselskap også gir dårlig service.

(Jeg har et skandinavisk flyselskap jeg prøver å unngå sant jeg kan. Det har ikke rød nese.)
Old 03-10-2016, 14:51   #10
Piper
ScanFlyer Gold

Sist vi skulle på ferie var det KRS- OSL , 3 timer venting på Gardermoen og videre med et annet flyselskap (Charter).
Både SAS og Norwegian hadde hver sin rute tidlig nok, var bare ca 20 min i mellom avgangen. Valgte Norwegian pga pris. Heldigvis. SAS innstilte sin tur, og flyet videre til POP hadde forlengst gått når SAS hadde neste tur fra KRS.

Så ja, det er nok ikke avhengig av billettprisen.
Piper is offline   Reply With Quote
Old 03-10-2016, 15:00   #11
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Skjønner at blårompene også kan ha issues. Nå flyr jeg dem ikke særlig lenger, og skjønner på andre at irrops ikke er like elegant lenger etter outsourcing + +

Meeeeeen... jeg sliter med å akseptere at det argumenteres for at det er likegyldig om du har en DY/DU billett eller en BA/LH/SK billett ved irrops.

Jeg har også fløyet mye og synes forskjellene har vært gigantiske. De store har vært usedvanlig løsningsorienterte, fleksible og proaktive mot meg i hvert fall. Det samme kan ikke helt sies om røddysene. Jeg flyr røddyser iblant allikevel. Jeg boikotter ikke, men jeg forventer heller ikke så mye de gangene jeg er der. Er det snag så går jeg bare i baren

Old 03-10-2016, 15:16   #12
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Mye som skjer på irops-siden om dagen. Mer og mer blir basert på selvbetjening, og når kun de 'vanskelige' sakene må behandles manuelt, blir servicen bedre for alle. Når Amadeus får sitt ATC-produkt ordentlig opp å kjøre, vil dette utgjøre en stor forskjell.

Det er etterhvert mest selskapenes policyer som setter begrensninger - samt generell plasstilgjengelighet, selvfølgelig.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is online now   Reply With Quote
Old 03-10-2016, 15:42   #13
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Quote:
Originally Posted by MountainDew View Post
Det var fly tilgjengelig men alle crewresurser brukt opp.
....det er jo dermed noe bekrymringsfullt at beskjed til de reisende ble først gitt timer før avreise. Crewplanlegging og schedule skjer jo normalt en måned før, selv om selskapet har behov for større fleksibilitet kan det vel dreie seg om 14 dager før, så dette er jo noe som har vært kjennt I en god stund før kundene ble informert. Crewplanleggings Software holder jo god control på alle variabler som hvor mye de forskjellige ansatte/kontrakt ansatte har fløyet - med mindre man ikke benytter en løsning fra KjellTech
Så det synes som at beskjeder som har svært store konskvenser for kundene kommer svært svært sent, jeg store problemere med å tro at en sitter å planlegger timer før avgang.....
Old 03-10-2016, 15:49   #14
gustavf
ScanFlyer Mile High Club

Galley Slave
Global Moderator

gustavf's Avatar

Quote:
Meeeeeen... jeg sliter med å akseptere at det argumenteres for at det er likegyldig om du har en DY/DU billett eller en BA/LH/SK billett ved irrops.
Er det noe, så slipper man i hvert fall å havne bak alle statuskunder i kø for å få hjelp.
Old 03-10-2016, 16:26   #15
Wig-wag
ScanFlyer Molded

Wig-wag's Avatar

Det eneste flyselskap som har gitt meg denied boarding, ever(!), er SAS for et par år siden, med fast plass og billett kjøpt adskillige måneder før. Overbooket, og jeg hadde billigste billett av de ca. 180 på flygingen.

Det har aldri Norwegian eller Ryanair gjort med meg!
Old 03-10-2016, 18:15   #16
Tjab
Upgrade me....

SAS sendte opp ett ekstra fly til Kristiansund i dag da de ikke var sikre på om det opprinnelige var i god nok form. Alt av billetter, transfer etc ble fixet uten at passasjerer trengte gjøre en puck.

Og at SAS tar vare på statuskundene sine kan da umulig være noe dumt.

Fuck google, ask flyprat!
Tjab is offline   Reply With Quote
Old 03-10-2016, 18:21   #17
gustavf
ScanFlyer Mile High Club

Galley Slave
Global Moderator

gustavf's Avatar

Quote:
Originally Posted by Tjab View Post
Og at SAS tar vare på statuskundene sine kan da umulig være noe dumt.
SAS klarer ikke å prioritere opp noe, uten å prioritere ned noe annet. Jeg tilhører den kundegruppa som blir prioritert ned.

Det er selvfølgelig et valg SAS gjør, men for meg er det er argument for å velge bort SAS.
Old 03-10-2016, 18:29   #18
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:
Originally Posted by gustavf View Post
SAS klarer ikke å prioritere opp noe, uten å prioritere ned noe annet. Jeg tilhører den kundegruppa som blir prioritert ned.

Det er selvfølgelig et valg SAS gjør, men for meg er det er argument for å velge bort SAS.
Hvordan prioriterer DY da?

La oss si at en fullbooket 738 på OSL-NCE blir kansellert pga tech. De har 100 plasser ledige via ARN, 20 via LGW og 20 via CPH.

Det løser problemet for 149 av 189 pax.

40 pax må bli igjen i Oslo til neste dag. Ingen melder seg frivillig. Hvordan gjør de det?

Eller skjer det aldri med DY?

Old 03-10-2016, 18:32   #19
Tjab
Upgrade me....

For det merkes på "kropp å sjel" at de driter i slike som deg? Tull.

Men for alle del, DY og Ryanair er nok super med tanke på service for individet.

Fuck google, ask flyprat!
Tjab is offline   Reply With Quote
Old 03-10-2016, 18:35   #20
gustavf
ScanFlyer Mile High Club

Galley Slave
Global Moderator

gustavf's Avatar

Quote:
Hvordan prioriterer DY da?
Det vet jeg faktisk ikke (noen har vel antydet at de prioriterer etter billettpris?), men jeg vet at jeg er sist på lista hos SAS. Jeg vet at jeg aldri får et ledig sete ved siden av meg. Jeg vet at jeg aldri kommer først ombord om jeg har en litt stor håndbaggasje. Og jeg vet at jeg er sist til å få hjelp ved irr ops.
Reply

Posting Rules