![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Feb 2013
|
![]()
Alt tar slutt, så også Pandion status når en er innhentet av pensjonistlivet og reiseaktiviteten blir liten.
Noen flyselskaper, som LH og KLM, gir høyeste status "for life" for de som har reist aller mest. For SAS blir det "kun" "Lifetime Gold" SAS sørget imidlertid for "soft landing" med først degradering til diamant i tillegg til en rundhåndet mengde bonuspoeng på konto som takk for følget. Når reglene er slik, så mener jeg at SAS har håndtert dette på en grei måte, og jeg har sendt min "takk for turen" til selskapet. Pandion har vært en god følgesvenn i over 16 år. De første årene fra jeg "ble medlem" i 2006 var spesielt kjekke med stadig oppgradering til flotte rom/suiter på SAS hotellene. "Meet at gate" og opphold i Thai sine first class lounger i Bangkok, var også kult så lenge SAS fløy dit. De siste årene har vissheten om at du er den første som blir tatt vare på ved uregelmessigheter, vært det viktigste. Det har stort sett fungert, og har tatt mye stress bort fra jobbreiser. Siden jobbreiser har vært i Plus i Europa og Business på interkontinental, mangler jeg erfaring fra hvorvidt oppgradering er vanlig for Pandion. Last edited by Rland; 16-01-2023 at 08:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Takk for at du deler, og flott å høre at de har tatt såpass godt vare på deg i 16 år. Er jo faktisk litt ålreit å si takk for reisen med en god neve poeng også, som du kanskje får noe bedre tid til å kose deg med som pensjonist.
Uansett er vel det du skriver på slutten der det som etter en "juhuuu-periode" faktisk er viktigst. ![]()
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det var jo en fin gest av SAS. Pandion er basert paa omsetning i kroner og oere i foregaaende aar, saa lifetime gold er bra som exit og fortsettelse paa et behagelig reiseliv. Lounger og fast track kan du nyte av ennaa. det blir ogsaa lettere aa velge avganger med faerre passasjerer og lavere priser som pensjonist.
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Som pensjonist kan en tilpasse reisene bedre i forhold til priser og poenguttak |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind Last edited by Fnate; 16-01-2023 at 15:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]()
Fantastisk, og kos deg som pensjonist! Det kan virkelig anbefales.
Er det lov å spørre om hvor mange turer du har hatt opp igjennom årene? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Pensjonistlivet er bra det! Covid satte en bråstopp for en aktiv tilværelse, så da ble det helt greit å gi seg. Last edited by Rland; 16-01-2023 at 17:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Ja den gangen ble det annonsert at alle som hadde videre forbindelser måtte oppsøke transfer senteret fordi de ikke hadde fått informasjon om de enkelte forbindelsene. Etter annonsering kom purser og sa til meg at det han sa ikke gjaldt meg. Jeg måtte stå klar når døren ble åpnet og ville bli tatt til flyet.
Men- det er ikke nødvendigvis de store hendelsene som sitter fast. En kald vintermorgen skulle jeg ta 0600 flyet fra Gdansk til København. Den gang i SAS business i en DC9 eller MD80, Da flyvertinnen serverte frokost, sa hun at hun hadde forvarmet koppen min med varmt vann slik at kaffen ikke skulle bli så fort kald. Det var god og personlig service den gang kaffe ble servert i skikkelige kopper Last edited by Rland; 16-01-2023 at 17:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Pandion velkomstbrev | Musta Pekka | Samlerhjørnet | 1 | 05-11-2017 16:28 |
Pandion-erfaringer | hanswest | Reiseforum | 255 | 04-10-2017 22:05 |
Pandion kort | LN-KKY | Flyforum | 78 | 27-11-2008 12:06 |