Interresant diskusjon fra A-net:

Replying to Topic 'Interresant diskusjon fra A-net:'

Ja!

Men som utenlandsstudent ble heldigvis jeg konvertert, eller ikke ..... ? :nor :cheers: :lol

Tror det stammer fra den tiden da mat&drikke ombord var gratis - om å gjøre å karre til seg mest mulig mens man har sjangs... :lol

Originally posted by LN-KGL

Men som utenlandsstudent ble heldigvis jeg konvertert, eller ikke ..... ? :nor :cheers: :lol

Nå omgås du jo totninger og da går det jo som kjent kun ett glass.

Det er ikke så mange årene siden det var vanlig å ta en pils, vin og konjakk på Københavnerekspressen (OSL-CPH). Alt dette, pluss varm mat ble konsumert iløpet av en 45 minutters flytur..... :cheers:

Er dette så rart da!

Vi er jo et flygende folkeferd, og vi vet av erfaring at det tar lang tid før drikketralla kommer tilbake igjen, så da gjelder det å sikre seg.

Eller alternativ 2: Det er mange som er så livredde for å fly, at man vil være helt sikker på ikke å måtte dø edru! Så da så!
:cheers:

BF:cool2

Hvis man leser lenger ned over så får svenskene passet sitt påskrevet! hihi!

Det var sikkert ikke oss nordmenn de mente!:lol

Vel naa er det vel faa som drikker mer enn norske utenlandsstudenter....og da snakkes det baade av egen og andres erfaring......billig drikke = mye drikke :cheers: :nor :up:

Originally posted by Someone

Vel naa er det vel faa som drikker mer enn norske utenlandsstudenter....og da snakkes det baade av egen og andres erfaring......billig drikke = mye drikke :cheers: :nor :up:

Jeg antar at det er regelmessige pub crawls blant de norske studentene i Edinburgh..?:spin: Personlig så var min erfaring at jeg la om til et engelsk (student-) drikkemønster - dvs. 2-3 pils nesten hver kveld, og så noe mer i helgene...

Vel, jeg studerte i Tyskland og der var det like vanlig at man tok seg en kopp tea som Glühwein når det var Stammtisch på mandagene

- men når naboene i Marienstraße møttes på Yo-Yo på fredagskvelden ble det derimot ble det enkelte ganger knegang fra nr. 10 til nr. 14 for undertegnede - og enkelte ganger var det nødvendig med en pause på Schauburg (kino) i nr. 12 underveis. :p

Det lustiga e att dom påstår att danskarna e så lugna jämfört med svenskar på charterdestinationer.. BS, på alla charterresor jag har varit på e danskarna lika dyngraka som svenskarna!

Måste ändå säga att Stockholm e den värsta partyhålan i norra Europa, av egna erfarenheter =) Men det bidrar även till en massa ***** drägg =(

mvh alf

Originally posted by Alf

Måste ändå säga att Stockholm e den värsta partyhålan i norra Europa, av egna erfarenheter =) Men det bidrar även till en massa ***** drägg =(

mvh alf

I second that! Länge leve 08:a nötterna. Desvärre är jag ofrivillig Stockholmare efter att vi bytte riktnummer från 0760 ;)

Kanskje de nordmennene det siktes til i diskusjonen på A-net er trøndere?:cheers:

Hvordan kan man lage en lang diskusjon av noe så logisk? Svaret er jo såre enkelt: Det er mest praktisk slik, på kortere flighter blir man ofte bare servert en gang. De miniflaskene eller boksene de selger blir jo for smått, hadde de solgt halvliterflasker så ville nok de fleste nøyd seg med en...

Originally posted by Alf

mvh alf

Mina erfarenheter är att studentlivet i Stockholm kunde ha haft lite mer av den där party-stämningen. Nu springer jag inte så ofta på studentpubar, men dom gånger jag gjort det har det varit rätt folktomt och livlöst. Det finns så klart undantag. Uppsala och deras studentliv ska visst vara helt annorlunda.

Och det här med att nordbor dricker mycket finns det väl inte så mycket att säga om. Det är bara att sätta sig på färjan över till Helsingfors om man vill uppleva svensk dryckeskultur blandas med finsk. Under Australian Open brukar alltid fulla svenska supportar på läktarna dra till sig allas uppmärksamhet. Tycks ha blivit någon form av tradition det där.

Originally posted by jikswoboB

Originally posted by Alf

mvh alf

Mina erfarenheter är att studentlivet i Stockholm kunde ha haft lite mer av den där party-stämningen. Nu springer jag inte så ofta på studentpubar, men dom gånger jag gjort det har det varit rätt folktomt och livlöst. Det finns så klart undantag. Uppsala och deras studentliv ska visst vara helt annorlunda.

Och det här med att nordbor dricker mycket finns det väl inte så mycket att säga om. Det är bara att sätta sig på färjan över till Helsingfors om man vill uppleva svensk dryckeskultur blandas med finsk. Under Australian Open brukar alltid fulla svenska supportar på läktarna dra till sig allas uppmärksamhet. Tycks ha blivit någon form av tradition det där.
Student partylivet i Uppsala är bland det värsta jag har varit med om, klart värre än exempelvis Lund!! Men det är inte det som e det stora i Stockholm, utan allt annat partyliv som inte e förknippat med studentfester =) Det e ju alldeles galet från Stureplan, hela Kungsgatan ner till Hötorget. Hela Götgatan brukar också vara helt packade med folk, och det e inga korta gator vi pratar om =P

I Uppsala är det väl så att hela stans uteliv kretsar kring universitetet. I Stockholm finns det så mycket annat som konkurerar med studentpubar och studentfester.

Nu så här under vintern går partylivet i Stockholm på tomgång. Men till sommaren brukar det bli bättre. Då lär Stureplan, Götgatan och alla dom andra platserna vara åter fyllda med folk.

Fløy C-klasse fra LHR til SVG i går kveld, og etter å ha lest denne tråden (før den sporet av) var jeg noe mer interessert i å se hva mine medpassasjerer bestilte fra serveringstrallen enn det jeg vanligvis er....

Det var tydelig høy champagnefaktor på denne reisen, og trallen gikk tom for musserende før den passerte rad 4 (og de startet serveringen foran). Ut over dette så det ut som at gjennomsnittsbestillingen lå på 4 flasker/bokser/glass til hver person. Nå skal det sies at trallen kun passerte én gang gjennom kabinen, så noe annet var kanskje ikke å forvente for å tilfredsstille tørste nordmenn....

Jeg synes Breiz' forklaring (han som bor i Stavanger) var ganske fornøyelig og ganske spot on.

Og han som nevnte at svensker liker alt som er gratis.

Vi har et litt rart forhold til alkohol, det er helt sikkert. Men at det er så veldig mye sunnere å drikke hver dag slik kulturen tilsier i enkelte andre land, det er jeg jomen ikke sikker på.

K

Back