![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
God ettermiddag fra SAS businesslounge på EWR! Tenkte å begi meg utpå en "semi-live" rapport fra min ferietur hjem til Norge!
Etter 7 mnd i Florida, var det på tide med en sommerferie hjemme i Norge, og billettene ble bestilt i starten av juli med United og SAS i C til Oslo. Ruten var opprinnelig MCO-EWR-OSL. Da det den senere tiden har vært litt problemer med SK’s langdistanseflåte, har jeg de siste dagene før avreise fulgt ekstra nøye med på bookingen. Noen dager før hjemreise oppdaget jeg at det hadde vært et equipmentchange til A343, men tenkte ikke stort mer på akkurat dette. Så kom kvelden før hjemreise, og jeg oppdaget da at legget EWR-OSL var fjernet fra bookingen. Jeg ante da noen ugler i mosen, og nevnte vel også dette i en post på forumet, og la meg. Neste morgen våknet jeg (heldigvis) en time før vekkerklokken, og hadde da fått en hjelpsom melding fra LN-MOW som fortalte at SK908 var det ikke noe tull med, men UA flighten fra MCO-EWR var kansellert. Jeg hadde også blitt booket om til MCO-DEN(!)-EWR-OSL på søndag, altså en dag etter planen. Dette hadde jeg ikke fått noe beskjed om fra UA/SK, men takket være Andreas fikk jeg satt i gang et lite styr på morgenkvisten. Først ble det en 30 minutters telefon til SAS, der jeg bare fikk beskjed om å kjøre til Orlando og snakke med United der. Jeg visste allerede at UA ikke hadde noen flere ruter mellom MCO og EWR den dagen som var aktuelle, så å kjøre opp dit for å snu i døren fristet ikke. Jeg ringte deretter til UA og fikk etter hvert snakket med en hjelpsom jente som fikk booket meg om til en flight fra West Palm Beach (PBI) snaue 3 timer senere. Da var det bare å hive seg rundt, og så komme seg ned til PBI, mens man holdt utkikk etter State Troopers! Da jeg skulle sjekke inn der fikk jeg beskjed om at de ikke hadde noen booking i mitt navn på flighten, og at jeg hadde billetter via Denver neste dag. Etter litt «godprating» fant de bookingen alikevel, og jeg pustet lettet ut! Dog var det ingen ledige seter i First class, men slik morgenen hadde utviklet seg var jeg glad uansett, og fikk tildelt et nødutgangsete i økonomi+. Jeg fikk dog også beskjed om at det var noen problemer med SAS bookingen min, og at det ikke var noen seter i C der heller. Dette bekreftet også en SAS medarbeider på chatten, som jeg brukte på det meget raske, og gratis nettet på PBI. Hadde enda ikke spist frokost, så blodsukker og humør ble vel ikke akkurat bedre av dette… En positiv ting med UA er at selv med kun EBG/*S så får man Premier Access, altså fasttrack i innsjekk, security, og boarding! UA1627 PBI-EWR B737-700W Sete 21F Denne flighten forlot PBI på tid, og beregnet reisetid var 2t 30 min. Jeg prøvde å få sove litt, men ble stadig vekket av en herremann på raden bak meg som så på en basketkamp, og klappet og ropte når poengene ramlet inn. Benplassen var det ikke noe å si på, men like trangt med sidemannen. «Dele» armlene, og sitte og gni skulder mot skulder er ikke min favoritt… Noen bilder fra flighten: ![]() ![]() ![]() Fikk utdelt en cola, og døset videre på ferden oppover. Da vi ankom EWR ble det en visual short approach til 29, som jeg ikke har opplevd før på EWR, og som definitivt var litt ekstra krydder på flighten! Taxer til gate på EWR: ![]() Ved ankomst EWR bar det over til terminal B, der jeg med stor spenning nærmet meg SAS skranken! Der var det ikke noe tegn på at noe noen gang hadde vært galt, og jeg fikk utskrevet et boardingpass med 6B på. Hadde dog valgt 3D for en måned siden, men igjen – slik tingene hadde utviklet seg denne morgenen var jeg fremdeles fornøyd! Mens denne rapporten skrives sitter jeg i businessloungen til SAS, som er halvfull. Som følge av rotet har jeg en del ekstra timer å slå i hjel her, så det er vel bare å begynne å fukte ganen! Oppdatering følger! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Mister'n er bitt av trip-report-basillen!
![]() Me like! - behave ![]()
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Må jo prøve meg! Hvertfall når jeg har 5 timer på EWR...
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Alltid spennende med live trip-reports, får satse på at C biletten din holder hele veien!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Ser ut som det er et forummedlem til i loungen der ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Og.....kom han seg hjem?
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Han kom seg hjem, og fant fort ut at semi-live var litt vel ambisiøst, da det var mange som skulle møtes og mye som skulle gjøres etter 7mnd vekk fra Norge! Men har bl.a. noen timer på Kastrup på mandag, så skal få lirket av meg noe mer i den nærmeste fremtid
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ja, da og sammen med reisefølge okkuperte vi 2 CD. Helt grei tur, men maten i C hos SAS blir ikke bedre etter hvert. Kjedelig og tørr kylling. Hei, hei, kylling tilhører Eco og knapt nok det. Med nesten full C ble det også lenge med påfylling av vin. For dårlig at du må bruke call knappen for å få påfyll. Sov da frokosten ble servert, så den er ikke testet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Det er Norge som er bra, Det er Norge som er best... The Sommerferie, pt. 2 | Martin | TripReports | 70 | 01-07-2013 20:06 |
Sommerferie i Las Vegas med ungdommer, hvilket hotel? | VirreVapp | Reiseforum | 4 | 16-01-2013 19:15 |
Solar Fly Live fra Swiss t Bruxells ( LIVE video & map ) | scanhorse | Småprat | 6 | 14-05-2011 09:50 |
semi of topic : Tour de France med målgang på flystripe | SK384 | Flyforum | 0 | 21-07-2005 20:35 |