![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Airbus har kommet opp med en løsning for handicaptoaletter ombord i mindre fly. TAM er første kunde for løsninger, som består av fleksible vegger, slik at man lettere kan komme til med rullestol
http://www.airbus.com/newsevents/new...irlines-order/ http://www.youtube.com/watch?v=I1nMFf_1uwY
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Ser jo veldig bra ut for de passasjerene som trenger litt mer plass.
Men som cabin crew så er ikke jeg veldig glad i å ha toalettene inne i galley...
![]() |
#3 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det er jo sannelig på tide at man får en løsning for de handicappede. Ikke lett med de frimerkestore toalettene som er i dag.
Dog skal det sies at Thai på sine A346 har en tilsvarende løsning bak i Eco, hvor man kan åpne en skillevegg mellom 2 toaletter for å få litt bedre plass. Og både TG og SQ har ett toalett hver på sine 772/3 hvor det er plass til å kjøre inn rullestol. SAS har jo greie toaletter på biz både på sine A330/340/321. Flere burde følge etter her. Alle andre toaletter er jo etter oppskriften: Dra ned buksa, og rygg inn! BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
En skillevegg som kan åpnes mellom 2 toaletter høres ut som en dårlig løsning. Her må da mange åpne feil dør.
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Airbus med planer om og øke A320 produksjonen til 60 per måned | Someone | Flyforum | 0 | 30-10-2015 10:51 |
Airbus A320 med 4 X 2 hovedhjul... | LTH | Flyteknisk forum | 4 | 27-08-2011 23:30 |
Airbus A320 landet med "håndbrekket" på. | enzv-sola | Flyteknisk forum | 11 | 25-09-2010 17:54 |
Airbus A320 | MountainDew | Småprat | 5 | 16-01-2007 01:57 |