SK bestilling: tur/retur til en annen by

petter380

Powder hound
Medlem
På sas.no vet vi alle at det er mulighet for "Tur/retur: hjem fra annen by". Dette er veldig greit, og noe jeg har brukt mange ganger.

Derimot så ønsket jeg det motsatte, dvs. Tur/retur til en annen by (X-Y og Y-Z istedenfor Y-X og Z-Y). Merkelig nok har ikke SAS en funksjon for dette, noe som fikk meg til å tenke hvordan jeg skulle få til SVG-CPH-NRT-CPH-OSL. Jeg ønsker SVG bortover da jeg skal slå følge med min yngste bror, og regner med han klarer seg hjemover, og da kan jeg bare stikke tilbake til OSL :)

Etter noen minutter tenkte jeg at det kan være lurt å prøve SAS telefonen på 05400. Siden jeg er EBG kom jeg igjennom på 1 sekund. Jeg pratet med en svært hyggelig dame, og jeg la merke til at hun var engelsk talende (tidligere fikk EBG snakke med norsk, men dette er stoppet pga. innsparinger).

Hun forsto raskt mitt "problem", og hjalp meg med å fikse Eco - Fixed bort, og Eco - Flex tilbake (kanskje jeg vil være litt lengre i Japan :)). Hun var ekstremt flink og hyggelig gjennom hele samtalen og i løpet av kort tid hadde jeg min billett.

Med andre ord, ja det er mulig å booke tur/retur til en annen by, SAS telefonen (iallefall for EBG) er fortsatt meget flinke og jeg gleder meg som en unge til jul!

Re: SK bestilling: tur/retur til en ANNEN by

Ser at Sas sine sider ikke kan det, men WF har denne funksjonen via "avansert søk -> flere destinasjoner".
Andre selskaper har gjerne en "multi city" funksjon som gjør samme nytten.

Eller så kan man bruke Widerøes avansert søk eller tilsvarende hos diverse andre nettreisebyråer til dette. :) Men enig at det er litt rart at SAS ikke kan tilby det på sin side, selv om det kanskje ikke er et veldig vanlig ønske. Jeg bestiller veldig imidlertid veldig ofte den typen reiser.

Synes det letteste er å bruke Momondo.no egentlig. Alle skryter så mye av WF, men jeg synes det både er knotete og anmasende. Kanskje det er enklere når du er i bransjen, men for meg som er ulærd og bare ute etter å optimalisere pris/poeng/tid (i varierende rekkefølge), er det vel så greit å bare gjøre noen ulike kombinasjonsøk der. Billigere enn listepris opplever jeg også at de ofte er (av en eller annen grunn!)...

Back