![]() |
|
![]() |
#1 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,524
|
![]()
En epoke er nesten over ....
![]() http://seattlepi.nwsource.com/business/258819_lastplane09.html Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2005
Posts: 138
|
![]()
Trist.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: BOO/ENBO
Posts: 1,373
|
![]()
Trist er bare "forbokstaven". Slakt heller grisen.
![]() ![]()
__________________
Ole Bjørn Jensen |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,909
|
![]()
Saa enig saa enig....floey akkurat Honolulu Kona Honolulu med MD-95, et utrolig fly!!
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]() ![]() /G |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]()
Veldig synd at ikke SAS valgte å satse på 717, men det hadde vel neppe hjulpet på salget i nevneverdig grad... Hvorfor solgte ikke denne bedre enn den gjorde?
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,524
|
![]() Quote:
Det ville heller ikke vaert noe poeng for Boeing aa videreutvikle 717 med stoerre versjoner - de ville bare konkurrert med seg selv. Daarlig oekonomi uansett hvordan man snur og vender paa det. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,388
|
![]()
da er ledelsen i Boeing happy... Nå er både MD11 (som de hadde flere selskaper som ønsket i videre produksjon) og MD95 drept/lagt ned... Nå sover de godt hos Boeing - den gamle konkurrenten er snart glemt!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Location: Tromsø
Posts: 2,942
|
![]()
Akk ja,du kan så si.
![]()
__________________
Mad dog... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2006
Location: Trondheim
Posts: 933
|
![]() Quote:
Men de sover nok godt ja, de har jo tross alt en stor militær avdeling nå som de kan melke av. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,074
|
![]()
En ting er sikkert og det er at Douglas kunne lage bra fly. Synd det endte slik det gjorde. Kanskje MD12 hadde sett dagens lys hvis det ikke endte på denne måten!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2006
Location: Trondheim
Posts: 933
|
![]() Quote:
Det er med god grunn at Md-12 døde stille hen. Når det kommer til Md-11F, så er dette i mine øyne det eneste MD-produktet som enda kunne ha overlevd, rett og slett fordi det i mange år ikke fantes noe konkurrerende produkt med samme løfteevne. Md-95/717 kunne nok ikke ha overlevd uansett, med mindre den hadde fått utvidet rekkevidden, samt fått en storebror (717-300.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,388
|
![]()
...og da hadde den slått 737NG ned i støvlene - til Boeing ledelsens store skrekk!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
'Den siste Tristar' .. | LN-MOW | Flyhistorisk forum | 19 | 21-07-2018 14:37 |
Den siste Cactus .... | LN-MOW | Flyforum | 0 | 08-04-2015 16:16 |
Modeller fra Douglas/Mc Donnell Douglas | SE-SAM | Samlerhjørnet | 5 | 14-11-2009 10:50 |
Den siste reise (MD-80) | MartinL | Flyforum | 42 | 16-10-2009 12:33 |
Den siste papirbillett? | wf145 | Flyforum | 45 | 05-06-2008 11:29 |