![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
Hei!
Jeg prøver å filme forover fra baksetet i en c172 (bruker en "formbar" tripod festet på nakkestøtten bak). Problemet er at jeg enten kun ser meg selv + instrumenter men ingenting ut av vinduet, eller motsatt. Kameraet er et relativt billig forbrukerkamera som for det meste bare har auto-innstillinger. Har ikke funnet noen lys-innstillinger på det. Jeg kan lite om lys ifm fotografi og video. Har noen der ute tips om hvordan jeg kan klare å filme innsiden og utsiden med rimelig bra resultat? Er det noe spesielt "filter" som hjelper? markus |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Hvis du har lyst til å filme både utvendig og invendig så vet jeg at det går an å få tak i ND Grad filter til foto Passer dette til filming? finnes det til filming? Det er filter som er delvis mørke på halve glasset og klart på den andre halvdelen. Finnes i forskjellige mørke styrker.
![]() |
![]() |
#3 |
Newcomer
|
![]()
Takk for tips!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Om du ikke har funnet ut av det ennå, kan du prøve å stille inn eksponeringen manuelt. Ulempen med dette er at den ikke justerer seg automatisk etter som lyset blir sterkere eller svakere. Om du har en "backlight" funksjon, så prøv den i første omgang.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Fængselsstraf for at filme militærfly | jefi99 | Småprat | 13 | 21-05-2012 18:48 |
Å filme fly, føltes som å hoppe før Sagen...1 | Harald Oanes | Bilder & foto | 18 | 01-05-2012 00:52 |
Cessna i solnedgang | Blubird | General Aviation og sjøfly | 0 | 04-09-2006 19:42 |
Cessna 172 c/n | Blubird | Register- og ATC-Forum | 2 | 01-07-2006 01:31 |