![]() |
|
![]() |
#1 | |
Browncoat
|
![]() Quote:
![]() Da kommer det en ny TR fra meg og jeg har denne gangen vært i en ny by. Etter at Lufthansa hadde et bra tilbud i mars, som man ikke kunne si nei til, så ble det tur til Wien. Kontaktet en viss herre i byen der ( ![]() Avreise var 15 mai, og retur 18 mai. M.a.o. så ble det 17. mai der nede. Men jeg er ikke store 17. mai feireren, så det gjorde meg ikke så mye ![]() Dagen før avreise fikk jeg sjekket inn, men fikk ikke lov til å velge nødutgang... Men fant for så vidt ut hvorfor på flyplassen dagen etterpå. Avreise dagen… En svart Nissan Qashqai med hvitt skilt på taket fraktet meg fra Tananger til SVG, med et lite stopp for å få med seg en Transall som landet fra sør. Denne gangen så reiste jeg ikke alene, denne bikkja ble med ![]() ![]() I forsetet i taxien likte han seg godt Og så Transall’en som landet ![]() Etter å ha fått med seg denne så bar det videre til terminalen slik at jeg fikk sett om det var mulig å endre sete. Inne i terminalen så fant jeg en automat, som etter å ha blitt fóret med ett grått kort ( ![]() ![]() Fant en fra SGS ved den lille pulten der ved automatene, og han kunne fortelle meg at jeg var sjekket inn som barn... ![]() ![]() Fikk i hvert fall fikset saken, og fikk mitt sete ved nødutgangen ![]() Siden man brukte mesteparten av dagen til å gjøre seg klar, så hadde jeg ikke fått tid til å spise noe. Så da jeg var igjennom sikkerhetskontrollen, og fått pakket pcen ned i trillekofferten igjen, så gikk jeg for å kikke om det var noe interessant på utsiden av terminalen. ![]() Og selvsagt så måtte jeg også ha noe mat ![]() ![]() Så bar det over i utenlandsdelen og sette seg ned å vente på at flyet fra FRA skulle komme inn. Man benyttet også tiden til å sjekke ut nybygget på terminalen, men man fikk ikke sett så mye, pga rett ned av rulletrappene var det en passkontroll som var stengt, og man kom seg ikke lengre... Så da var det bare å sette seg ned å vente på flyet skulle komme. Etter en liten time så dukket flyet opp... ![]() D-ABIM ”Salzgitter” som er en Boeing 737-530. ...og det ble deboardet. Det var crewbytte på denne maskinen så det var et ferskt crew som fløy oss til FRA. Kom seg om bord og fant setet mitt (9F) med grei plass til knær og bein ![]() Taxet ut og tok av på RWY 36, så svingte vi østover og ned forbi SVG igjen... ![]() …som ser slik ut fra lufta To be continued
![]() |
![]() |
#2 |
Browncoat
|
![]()
Etter hvert kom de i gang med serveringen og dere kan jo gjette hva slags drikke som havnet foran meg
![]() ![]() Oh yeah, OJ og CC ![]() Og en osteskive som jeg ikke likte så godt, men ned gikk den ![]() Det var ikke bare du som ble hentet ved flyet på FRA, LN-FHU... Jeg ble også hentet ved flyet ![]() ![]() Buss inn til terminalen, som vanlig. Og kom inn ved T1B. Vel inne så var det å finne ut hvor flyet videre skulle gå ifra, og surprise surprise T1B... Skulle ikke være så lenge på FRA at det veide opp med å stikke over til T1A for å sette seg i loungen en liten stund, så jeg tok heller og sjekket om Duty-free butikken i T1B hadde noe champagne til en kollega. Og ikke den normale til et par hundre kroner ![]() ![]() ![]() ![]() Uansett, tid for å komme seg til gate B02 og bus(s)en videre. B02 er en bussgate... ![]() ”Skal bare sjekke noe, så er jeg tilbake snaaaaaaaaa...” ![]() Det ble bakkebuss til luftbussen, en A319 med registrering D-AILP. Vel ombord i flyet (10F) (dessverre ikke noe nødutgang ![]() ![]() Tok av mot sør. Etter take-off så begynte crewet å servere, og en ny batch med OJ og CC havnet hos meg, sammen med en liten pose med noe olivenkjeks. ![]() Landet på RWY 16 i regnet... Hadde avtalt med CFM å møtes på hotellet jeg skulle bo på (NH Vienna Airport), men da jeg skulle gå fra terminalen til hotellet, som er rett over gaten, var det en som plutselig tok kontakt på norsk... Guess who ![]() Etter å ha sagt hallo, hei på deg, og slikt ( ![]() ![]() To be continued
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam Last edited by BSSW; 31-05-2010 at 18:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Browncoat
|
![]()
Etter å ha lagt ifra meg tingene mine så stakk vi ut for å finne en plass og få noe å drikke, og spise. Var fremdeles litt sulten. Fant et sted som heter Servas, hvor Austian og Tyrolean crew er innom for en drink i ny og ne. Fikk satt oss ned og bestilt noko drikkende og litt å spise til meg, etter litt frem og tilbake, i og med min tysk ikke er så gut, og meny på tysk
![]() Det ble litt preiking mens vi satt der. Etter en stund så dukket det opp en Tyrolean kaptein som ventet på at han skulle ut å fly siste leg for kvelden. Husker ikke hvor han skulle videre til. Så da skiftet vi fra norsk til engelsk mens vi preiket videre. CFM hadde en historie fra en av turene som han da måtte fortelle om, hvor han hadde fått snakket litt med ”bombsquad” i Ungarn. Den ble også fortalt til kapteinen. Etter en stund så var det på tide for kapteinen å gå, og man gikk tilbake til norsk. Snakket litt mer, og så dukket det jammen meg opp enda en kaptein fra Tyrolean. Tilbake til engelsk... ![]() Denne kapteinen hadde vært med på en del interessant i det siste... Nok om det ![]() Han fikk også høre historien til CFM ![]() Etter en stund så dukket det opp en FA også, men vi gikk ikke så lenge etterpå. Hadde noen planer for dagen derpå, så vi gikk for å se litt hvor dette var. Samtidig så tok vi turen innom kontorene til Tyrolean på VIE. Mens vi satt på Servas så hadde jeg lagt merke til at det stod ”imp” med gul skrift på t-skjorta til CFM, og trodde det hadde noe med The Simpsons å gjøre. Men nei da, da vi kom tilbake til hotellet (resepsjonen that is ![]() ![]() ![]() Det stod ikke ”The Simpsons” der nei... For de som ikke vet det så er CFM en Dash-pilot (-300 og -400) ![]() Etter å ha sagt hadet så gikk jeg opp på hotellrommet. Hvor jeg fortsatte serien med kinky bilder av megselv på badet... ![]() ![]() Tilbake til rommet. Som jeg nevnte så ble jeg oppgradert pga overbookinger, og fikk en bedre rom. Hvor mye bedre det var vet jeg ikke, men fikk nå et greit rom synes jeg, med ”separat” do og bad... Doet er til venstre når man kommer inn på badet, i ett eget rom. Men sengen kan jeg IKKE si at jeg var fornøyd med, det var den hardeste sengen jeg noen gang har sovet i... Tok så en tur for å ta et bilde av ”Ikea-lampen” til CFM... ![]() Slik ser den ut når det er mørkt... ![]() Hotellet som jeg tok bilde av i samme slengen ![]() …og slik om dagen. Litt senere på kvelden så tikket det inn en sms fra CFM, som hadde snakket med en annen norsk pilot i Tyrolean. Fikk nummeret hans og beskjed om å kontakte for å bli vist litt rundt i Wien dagen etter. Som fortalt, så gjort. Og man fikk avtalt et treff dagen etter når jeg hadde fått kommet meg inn til byen. Dagen etterpå så var det å sjekke ut, få hotellet til å oppbevare kofferten min mens jeg var ute og fartet... Gikk til det stedet som CFM viste dagen før hvor var, men de hadde ikke tid der og da, så jeg måtte vente til neste anledning, som var kl 15... Så da var det å komme seg opp i P4 og spotte mens man venter. ![]() Heisen i parkeringshuset, genial merking av etasjene. Så ser dere helt bort ifra at jeg har trykket på 7 i stedet for 8 ![]() To be continued
![]() |
#4 |
Browncoat
|
![]()
Ikke det fineste været på VIE akkurat, så det var greit at det var tak
![]() ![]() ![]() Den nye terminalen er ”tatt i bruk” av Tyrolean allerede ![]() ![]() ”1, 2, 3, 4,… 177, 178, 179, 190, 191,... Nei f***... 1, 2, 3 ,4...” ![]() ![]() Nils? Enda en nordmann i Wien ![]() ![]() ![]() ex-SE-DNA ![]() Så tok jeg turen over til P3... ![]() VIE har noen få fly stående på taket av terminalen, dette er ett av dem ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ikke noe stort til VIE fra Qatar i hvert fall... Ikke halvveis i TRen engang ![]()
![]() |
#5 |
Browncoat
|
![]()
Tilbake til P4 pga tips om at det ville komme en AN-124 til VIE denne dagen, visstnok veldig sjelden...
![]() Slik ser den ut på VIE ![]() ![]() Joa, den er vel litt større enn en 737 ![]() Så nærmet klokka seg 15 og man beveget ser bort til Visitair Center hvor de har en buss som man kan kjøre på innsiden med. Og man kan, som på FRA, bli kjørt rundt å ta masse bilder. Så lenge det ikke regner... Fikk tatt seg en tur rundt på innsiden, men fikk ikke alle bildene man ville pga kameraet ikke ville fokusere slik det skulle... Her er i hvert fall resultatet... ![]() AN-124 sett fra bakkenivå ![]() Min første F27 som fremdeles er operativ! Men med regn på ruta... ![]() Russisk registrert ”Dreamliner” ![]() ![]() Tyrolean har sluttet å fly CRJ, så disse skal vekk. Litt mer angående dette senere ![]() ![]() Emirates 773ER på VIE. ![]() Flyentusiasters form for bingo ![]() Har nesten en bingo... mangler STN ![]() Fremdeles ikke halvveis ![]()
![]() |
#6 |
Browncoat
|
![]()
Etter å ha vært inne på innsiden og sett på litt forskjellige fly, fra stort til smått, så var det å komme seg inn til byen og møte enda en pilot i Tyrolean
![]() Men jeg måtte først hente kofferten min, og finne ut hvordan jeg skulle reise for å komme raskest og nærmest hotellet. Fikk et kart over byen, med kart over togene/undergrunnen i Wien på. Og hun i resepsjonen tegnet inn hvor jeg skulle bytte og hva jeg skulle bytte til. Tok S7 fra flyplassen til Handelskai og U6 derifra til Nussdorfer Strasse. Og gikk derifra. Det var et lite stykke å gå, og regnet gjorde det ikke bedre ![]() ![]() Hilste på og fikk sjekket inn før vi gikk ut for å sjekke byen. Fikk spørsmålet om hva jeg ville se, og svarte at jeg ikke er interessert i kunst eller kultur, men at det er 2 ting jeg kunne tenke meg å se mens jeg er i Wien. Teknisk museum og Donauturm. Vi satset på en tur bort til Donauturm, og mens vi gikk så snakket vi om fly, slekt og litt om Wien. Trikketur ble det også. Kom bort til Austria Center Vienna, og gikk mot tårnet. På veien så gikk vi igjennom en åpning i en blokk til Donaupark. Vinden denne kvelden var slik at den åpningen i blokken oppførte seg som en venturi, litt vind utforbi, masse vind inne i ![]() ![]() Uansett. Gikk gjennom parken og bort til tårnet og tok en tur opp for å kikke. I Donauturm så har de en restaurant, en cafè og en utkikksbalkong. Vi tok en tur inn i cafèen og hadde en liten snack og litt å drikke. Mens vi kikket utover byen, det var litt lavt skydekke så en fikk ikke sett alt. Bør kanskje nevne at restauranten og cafèen roterer, slik at man kan sitte med ett bord og se ”hele” byen ![]() Etter at vi hadde spist så gikk turen ned og ut på utkikksbalkongen, hvor det blåste og regnet. Vi tok heisen ned, gjennom parken og gjennom ”venturien” og bort til U1 - Kaisermühlen. Tok U1 til Stephansplatz, hvor Martin gikk en vei og jeg en annen. Martin har tidligere fløyet CRJ for Tyrolean, men siden de har faset ut CRJ så holder han på å konvertere til Fokker 70/100. Og siden han er nordmann så vil jeg nok tro at han blir å se på OSL i ny og ne ![]() ![]() ![]() Tilbake på hotellet så ble det tid til enda et kinky bilde... ![]() ![]() Senere på kvelden så fant jeg ut at jeg hadde en liten balkong også! ![]() Slik så den ut. Den fungerte også som rømningsvei hvis nødvendig. Sengen, på Austrian Trend Hotel Albatros, var grei. Litt for hard for min smak, men ikke i nærheten av NH sin... Sovnet som en stein ![]() To be continued
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam Last edited by BSSW; 31-05-2010 at 18:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Browncoat
|
![]()
Dagen etterpå, 17 mai, så var det å finne veien til Technischen Museum Wien, og med hjelp av damen i resepsjonen så fant man den.
På vei til nærmeste U6 stasjon, som ikke var Nussdorfer Strasse, men Währinger Strasse, så gikk jeg forbi denne gullsmeden: ![]() Men det var ikke gullsmed som var det som slo meg først... Håndkleet lå igjen på hotellrommet ![]() ![]() Etter en U6-tur og en trikktur kom man seg frem til museet, og da jeg hadde klart å komme meg inn (...) så så jeg opp trappen og det første jeg ser er... ![]() ![]() Noen bilder fra museet: ![]() Multitool... ![]() ![]() Dette var jeg kom for å se ![]() ![]() ![]() Elbil... ![]() Skjev landing På vei ut fikk jeg sett musen til hun ved informasjonspulten... godt brukt var den også... ![]() ![]() Hadde en liten ”hendelse” på museet, siden jeg ikke hadde spist noe frokost så tenkte jeg å spise på museet. Men det var så mye interessant på museet at jeg glemte å spise en god stund. Så da jeg endelig kjente at jeg var sulten så gikk jeg ned til cafèen og tok meg en flaske vann og noe å spise. Det stod på flasken at det var naturlig vann, men leste ikke resten hvor det stod at det var tilsatt kullsyre... Bare så det er sagt, vann med kullsyre er IKKE naturlig!!! Dagens rant... ![]() Enda mer igjen ![]()
![]() |
#8 |
Browncoat
|
![]()
Så var det å komme seg tilbake til Donauturm, siden jeg hadde ikke med meg kameraet dagen før.
![]() Italiensk is... ![]() Hmmm... det der hørtes kjent ut... ![]() Gratis poser til hundene ![]() ![]() ”Tar du bilde av meg, så tar jeg bilde av deg!!” ![]() På vei opp i Donauturm igjen ![]() Utsikten fra cafèen, litt høyere skydekke denne gangen. ![]() Mat må man ha ![]() ![]() Ikke f.. om jeg går ut på den der og hopper..... ![]() ”Venturien” ![]() ![]() Deler av parken ![]() På vei ned ![]() Nei, det hadde jeg ikke trodd heller... ![]() ![]() Fargede lyspærer... ![]() ![]() Masse høye tårn/bygninger. Men det mangler i hvert fall ett... Space Needle Snart ferdig...
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam Last edited by BSSW; 31-05-2010 at 18:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Browncoat
|
![]() ![]() Er Wien og Sandnes vennskapsbyer? ![]() ![]() Skoen til askepott, ikke rart prinsen ville ha tak på henne... ![]() Og så noen få insektsbilder fra parken... ![]() ![]() ![]() ![]() Fikk følelsen av å ha all verdens tid da jeg gikk ut i fra tårnet. Kamerasekken på ryggen, regnjakken på, hetten over hodet og musikk på øret. Fikk nesten den samme følelsen som på SXM mens jeg satt med colaen på Maho beach. Life is good... Litt yr/regn som jeg ga f.. i, og trasket i et bedagelig tempo bortover... og tok de insektsbildene over. Så var det å slappe av resten av kvelden. Dagen derpå så var det å sjekke ut og komme seg til VIE for å se om jeg kunne få nødutgang, som jeg ikke fikk da jeg sjekket inn på nettet dagen før... Tok U6 til Handelkai og skulle ta S7 til VIE. På plattformen på Handelskai ble jeg spurt om jeg skulle til flyplassen, jo jeg hadde nå planer om det. Så fint, da følger vi deg. Greit nok for meg det. Etter noen minutter så har de visst kommet i kontakt med en annen som sier at man kan ta det toget som var på vei inn på plattformen til VIE også... Ok, det var jeg ikke klar over, men hvis han sa det så kan vi vel bare hoppe på det da... Da vi var om bord, og på vei, så sa han at vi måtte bytte tog på Rennweg... til, you guessed it..., S7... Da var jeg ikke særlig glad... For man kunne bare ha ventet i 15 min (eller noe slikt) på at S7 skulle komme inn på den samme plattformen på Handelskai... En sadistisk j***l... Vi kom oss nå til VIE allikevel, uten å bli noe forsinket. Så man tapte i hvert fall ikke noe tid på det... Så var det å finne innsjekk og se om man fikk kapret 2 vindusseter med god beinplass på VIE-FRA-SVG leg’ene. Det fikk man ![]() Mere kommer det øyeblikk ![]()
![]() |
#10 |
Browncoat
|
![]()
Så var det å traske litt rundt på flyplassen. Hadde en kjapp tur innom Billa under terminalen og gikk deretter mot Visitair Center for noen flere bilder.
![]() Har på følelsen at ”Wixer” ikke er noe positivt ![]() ![]() CFM og Martins ”limo”service ![]() ![]() Slik skal visst den nye rullebanen ligge, med god avstand fra terminalen. Hørte jeg Polderbaan eller... ![]() ![]() Inngangen til Visitair. ![]() Da jeg kom ut ifra Visitair så var alle bussene borte fra plassene sine... Men de hadde ikke kommet lengre enn til bommen ut fra parkeringsplassen... Så gikk man tilbake til terminalen og gikk for å finne en lounge å sitte å kose seg i. ![]() Der kunne man få seg noe å drikke... Denne gang UTEN kullsyre ![]() Litt snacks hadde de også. Etter å ha sittet der en stund så gikk man ut for å se om man fant noe Champagne fra 98 en eller annen plass på stedet. Og jammen så fant man ikke noe som var av interesse for han som ville ha... Veuve Clicquot Ponsardin La Grande Dame 98 ![]() ![]() Billig kan jeg vel heller ikke si at den var ![]() Så var det å ta turen utover mot C-gates. Ca 30-40 meter fra SEN-loungen til Austrian fant jeg en plass å stå og terminalspotte. ![]() ![]() A6-ECK ![]() ![]() Denne dagen var den dagen hvor været var best ila hele turen... ![]() ![]() Denne kjørte jeg rundt i den søndagen ![]() Snart ferdig
![]() |
#11 |
Browncoat
|
![]() ![]() A6-ECK tar av, mens et forumsmedlem sitter i OE-LGJ og ser på ![]() Sete 0B ![]() ![]() Retroen til Austrian igjen, pluss Qatar og enda en Austrian A320 Så var CFM ferdig på jobb for dagen og vi møttes opp rett ved SEN-loungen, før vi satte oss ned. Fikk sett noen bilder fra CFMs kamera som han hadde tatt ila den siste tiden. Bl.a. ett av en annen Tyrolean Q400 som de holder på å ta igjen. Etter en stund så er det på tide for meg å komme meg gjennom sikkerhetskontrollen på gate... og ombord i flyet. Men synes at GAene kunne startet boarding når de sa at det var boarding på gang på skjermene... Det stod boarding i ca 10 minutter før de faktisk startet boarding... Det er ikke snilt gjort! Ombord kom man og fant nødutgangssetet mitt ![]() ![]() Kan vel ikke klage over plassen ![]() Flyet som stod ved gate var en A320, D-AIQD. Lesestoff hadde man også med seg, så man hadde noe å holde på med hele veien til FRA ![]() Boken heter: ”The Boeing 737 Technical Guide” ![]() ![]() Oppe i luften fikk man servert kjeks, OJ og CC ![]() En helt standard LH flight mellom VIE og FRA... Hvor vi landet på en rullebane og taxet til en remoteparkering som jeg ikke har vært ved før. Er nok en del av den nye utstikkeren fra Pir A. Uansett. Måtte vente en stund før man ble hentet av buss igjen. Tok turen over til T1A og inn i biz-loungen til LH en liten time. Greit å kunne sette seg ned å slappe av litt ![]() Etter litt snacks og drikke, så gikk jeg tilbake til T1B for å shoppe de 2 flaskene jeg snakket om tidligere. En av dem var til Speedy. Som han må komme å hente snart ![]() ![]() Så gikk man å satte seg for å vente ved gate, som selvsagt er en bussgate. Boarding begynte og man fikk kapret et sete i bussen ut til flyet som stod og ventet ![]() Ble litt skuffet da jeg så at de hadde byttet materiell på flighten videre til SVG... Fra B735 til B733... Sete 9A er ikke nødutgang på en B733... Kom oss nå hjem med et aber... D-ABER faktisk ![]() Men en ting som jeg syntes var rart, og som jeg ikke har hørt om før. Da vi hadde kommet ombord så fikk vi beskjed om at all drikke, som vi hadde i poser, måtte legges under setet foran, og ikke i hattehyllen over. Og det ble også håndhevet strengt... Så mine 2 poser som inneholdt drikke måtte ned på gulvet foran meg... Er det noe nytt? Det ble kun gjort på FRA-SVG flighten, og ikke på VIE-FRA få timer før. Den synes jeg var rar... Noen som har noe svar på det? Uansett, da alle flaskene var på gulvet så var det tid for å komme seg av gårde. Med kofferten og kamerasekken i hattehyllen. Så kun ett eneste bilde fra denne flighten... ![]() OJ, CC, sjokoladen ( ![]() Landet på RWY 36 og taxet til gate. Gikk til tax-free-butikke for å kjøpe noe mer, og der var det en lang kø... Antakeligvis noen fra KLM flighten. Så var det å komme seg ned til bagasjebåndene, hvor jeg ikke trengte å stoppe, og forbi tollerne som hadde fått med seg en narkohund. Og ut å finne en taxi tilbake til Tananger. Vil takke CFM og Martin for hyggelig sammenkomst i Wien. Og får håpe at Martin velger å bli medlem her på forumet etter å ha lest ![]() Takk for at dere har lest gjennom TRen, og kommentarer er alltid kjekt ![]() Har dere spørsmål kan jeg prøve å svare på disse :-)
![]() |
#12 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Fnate er henrykt over Trip reporten din, men la merke til at bikkja di bare fikk vann mens du selv drakk juice og Cola.
Fnate syns dette var gruelig dårlig gjort. Ellers så det trivelig ut.
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Detta var en bra TR!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Kanonbra som vanlig.
Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Dette var en knallbra rapport! Takker for den..
![]()
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
VIE så ut til å være en spennende by. Er det en dyr by å oppholde seg i? Planlegger en weekendtur med kona mi og VIE er absolutt aktuell.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Browncoat
|
![]() Quote:
![]() Men hunden min liker vann veldig godt. Ikke bare kan man drikke det, men man kan bade i det også!! ![]()
![]() |
![]() |
#18 |
Browncoat
|
![]()
Det må du høre med "mamma" om...
![]() ![]()
![]() |
#19 | |
Browncoat
|
![]() Quote:
Det er lett å komme seg rundt i byen. U-bahn går mer eller mindre over alt. Må kanskje gå litt. Og prisene på U-bahn er grei ![]() Og det er en fin by!
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Takk for sist!
Du var iallefall uheldig med været kan man trygt si. Det har også en av de mest regnfyllte og kjølige maimånedene de siste 30 årene... Visste ikke at det var så mye rart å se i Wien om man dropper kunst og tilsvarende kultur ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|