![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Andre dag på tur opprant og uten riktig god stor engelsk frokost duger en ikke. Etter å ha sjekket ut fra hotellet, ble Meganen lastet opp og avsted bar det sted. Opprinnelig hadde vi tenkt å ta til høyre ut fra parkeringsplassen, men siden det var så stor trafikk fant Knoll at det å kjøre til venstre var bedre. Dermed var vi på måfåtur på Essex-landsbygda og Tott var lost in space hadde det ikke vært for TomTommen da.
En snau time senere var vi utenfor porten til North Weald Airfield, men siden det et møte for amerikanske biler der så liksom glei Meganen automatisk ut på M11. Vi fikk da se den nye gate guarden på North Weald (omtalt i FlyPast), men å ta bilde av den ble det ikke tid til. Den glidende bevegelsen fortsatte hele veien til vi parkerte på østsiden av Southend Airport. ![]() Vulcan er det også på SEN, og i motsetning til en Victor, så takser den bare på bakken. ![]() Trollmenn er det også der Så ble Meganen startet igjen og vi kjørte over mot vestsiden av flyplassen og der fant vi disse tre: ![]() ![]() ![]() Ny liten kjøretur og traff på en hyggelig vaktmann som åpnet porten til innsiden slik at vi fikk bedre bilder. Slikt finner man ikke andre plasser enn på øyriket og hyggelig lang samtale ble det på Knoll mens Tott var litt paparazzi. ![]() Tidligere Transwede-maskin som fløy for Air One på LCY Da var det på tide for oss å bevege oss i retning AVIS-butikken på andre siden av byen. TomTommen var klar i sin tale og Meganen ble fôret på en billigbensinstasjon rett før sjappa. For å komme oss tilbake til flyplassen ble taxi bestilt, men siden sjåføren foreslo en siteseeing-tur for å se på Englands lengste pir og vi hadde tid - så ble det det. Turen og samtalen med taxisjåføren var riktig hyggelig og varte både 30 og 40 minutter. Siste halvdel var uten av taksameteret gikk, men vi fikk da prakket på den eldre herren noen ekstra pund. ![]() Innsjekken til flyturen til Jersey med flybe gikk strålende, og vi fikk våre merker også på fotosekkene med "flybe approved cabin luggage". Litt å spise og noen å drikke ble kjøpt i den lille kafeen. Da ble Tott kalt opp på PA-systemet for "random check" av innsjekket koffert. På sjekkrommet ble jeg møtt av en yndig lang blond ung dame og vi gikk gjennom bagasjen. Fikk noen fine komplementer for de nye skjortene jeg hadde med meg på turen. Det var rett og slett noen hyggelige minutter i enerom med det støkket. Hadde det ikke vært for den gule high-vis-vesten og uniformen og ikke minst at jeg skulle til Jersey, så hadde jeg bedt henne ut på middag sporen straks. Det sies at blonde jenter fra Essex er de beste kone-emnene i England ![]() Jeg hadde ikke mer enn satt meg ned ved bordet til Knoll, så var det Knolls tur for "random check". Noen flere ble ikke innkalt til disse sjekken, og siden vi var de eneste med ikke-britisk pass så hadde vi våre tanker om graden av tilfeldighet i denne utvelgelsen. Sikkerhetssjekken gikk som en drøm, og så var vi på innsiden. ![]() ![]() Fra innsiden kunne jeg kontrollere at min koffert ble behandlet med forsiktighet. ![]() Og da var vi om bord og ved siden av meg satt en eldre herre. Senere utover på turen fikk jeg vite at det var nesten et år siden at hadde blitt enkemann. Han og kona hadde planlagt tur sammen til Jersey i 2008, men siden hun var syk så kunne den ikke gjennomføres. Mannen hadde på dødsleiet lovet å bringe en del av henne til Jersey, og det var det han hadde som oppgave på denne flighten. Samtalen gjorde at jeg gikk glipp av å ta bilder av Omaha Beach som vi passert over, men jeg fikk da noen andre bilder underveis. ![]() ![]() ![]() ![]() Da var vi på Jersey, og Knoll som satt på venstre side av flyet hadde sett noen som stod ved gjerdet med kamera - en spotterplass var lokalisert. Men før vi kunne finne denne plassen, så var det å få tak bagasjen og ny AVIS-bil først. Bagasjen var det ikke lang ventetid på, og så var det å finne AVIS-bua. Også her var det AVIS-buss for å komme AVIS-garasjen, og etter litt om og men og en blås så var den sølvgrå Fokusen klar. TomTom ble også klargjort, og da var vi på jakt - først på sørsiden av flyplassen. ![]() Dette bildet ble tatt fra treningsfeltet til det lokale fotball-laget The Magpies (lurer på om de hadde svart og hvit-stripete skjorter?). Så fortsatte vi langs noen smale veier på vestsiden av flyplassen før vi fant veien Le Mont du Jubilé. Noen av bildene som ble tatt der kan dere se her: http://forum.flyprat.no/showthread.p...ghlight=jersey Etter godt og vel en time var det å sette Focus på St. Hellier og vår residens for natten. Kofferter med stablet inn på rommene og vi begav oss ut på restaurantjakt. Det ble en italiensk restaurant denne kvelden og god mat hadde de også (selv om hele betjeningen var portugisisk). God drikke var det også, inkludert den første G&T for turen og bra rødvin. Det siste var et problem sammen med Totts berømmelige orientingsevner. Heldigvis var Knoll med sine bedre retningssans den reddende engel - hadde Tott styrt brasene hadde vi kanskje fremdeles i dag gått rundt i gatene i St. Hellier for å finne hotellet ![]() Avtalen var så, tidlig opp neste dag - kl. 0530 ferdig pakket ved bilen.
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,724
|
![]()
Dette blir bare bedre og bedre
![]()
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Super rapport, Kurt! Som alltid må man vel legge til.
![]() "Essex girls" er jo et kjent begrep i øyriket..... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
![]() Jeg studerte i Manchester sammen med ei jente fra Essex, men hun var hverken blond eller dum. Ikke tror jeg hun var veldig lett på tråden heller.... ![]() Forresten, med Jersey Girls så forbinder jeg det med en sang (husker ikke i farten hvem som sang) & USA. Kan det stemme? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,653
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Fikk da sett disse Jersey Girls i aksjon i årene mellom 1997 og 2001 under oppholdene i Bergen County, men jeg sier bare juba jubaah
![]()
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Trist å se Transwedes flotte Avro-maskin parkert - kan den komme tilbake i drift eller er det over og ut?
Ellers må jeg innrømme at jeg har funnet frem et detaljert kart for å få ordentlig oversikt over hvor alle disse stedene dere besøker egentlig er! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Udmerket frokost og kaffelesestoff
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Fem fra fem år siden | LN-MOW | Bilder & foto | 4 | 07-12-2009 21:50 |
Fem augustdager på tur - femte og siste dag | LN-KGL | TripReports | 6 | 06-10-2009 17:03 |
Fem augustdager på tur - tredje dag | LN-KGL | TripReports | 6 | 03-10-2009 05:32 |
Fem augustdager på tur - fjerde dag | LN-KGL | TripReports | 0 | 03-10-2009 02:14 |
Fem augustdager på tur - første dag | LN-KGL | TripReports | 4 | 30-09-2009 09:31 |