![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2007
Posts: 258
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
nå får vi se hva Ola presenterer i morgen - det kan bli spennende saker!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]()
Det er to skrivefeil i artikkelen.
1. Noen har skrevet ordet "Snowflake" feil, det ser ut som det står "Leisure" i artikkelen istedet. 2. Noen har hengt på to avsnitt med svada på bunnen med pølseprat. If it looks like a snowflake, and it smels like a snowflake and quack like a snowflake, etc... -A |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
Det lukter unektelig Snowflake, men forhåpentligvis har noen i konsernet lært noe av det prosjektet
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2005
Location: Bergen
Posts: 711
|
![]()
Skjønte ikke for fem flate øre hva som er vitsen med et slikt selskap? SAS er jo allerede godt representert hos blant annet Apollo og mange svenske og danske turoperatører... Hvorfor lage et eget charter-"selskap" da? Og hvis flyene skal se like ut... Skjønner bare ikke vitsen? "Egne" kabinansatte? Hvorfor? Er det så forskjellig å jobbe på en charterflygning til PMI da, enn på en ruteflygning til ALC?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2005
Location: Oslo
Posts: 1,305
|
![]()
Hva poenget med dette er skjønner jeg ikke helt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,627
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]()
OK, hvem tror at dette blir bare nok en måte å skille ut de destinajsonene som alleree flyes fra Norge og er Y-only?
-A |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,559
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Trondheim
Posts: 3,551
|
![]()
Oi, oi - dette var virkelig nyskapende. En sikker vinner!!! At ingen hadde tenkt på dette før!?
![]() VC-10 |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer ettellerannet..
Join Date: Sep 2004
Location: Hvam
Posts: 2,184
|
![]()
jaja , det skader ikke å prøve igjen.. vi husker jo åssen det gikk sist, så det kan jo bare gå bedre denne gangen .. eh tror jeg..
Vi har ikke fått vite skvatt internt iallefall. Men det er jo ikke noe nytt at vi som sitter å skal svare på kundespørsmål er de siste som får vite noe..
__________________
Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly and for the same reason |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nidaros
Posts: 3,471
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2007
Location: Sverige/Norge
Posts: 2,221
|
![]() Quote:
din kommer fra Arneselva og du bor i Ballangen, da ville jeg nok kuttet ut springvannet ja - nikkel er noe dritt..
__________________
Mvh: Blackhawk If it's a BOEING??, I'm NOT going!!... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,432
|
![]()
Gleder meg til å se hva det er...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2007
Posts: 244
|
![]()
Snowflake var et eget datterselskap og et eget brand som skulle konkurrere med LCC. Grunnen til at det ikke gikk var jo at SAS ikke gjorde noe på baksiden for å få lavere kostnader, de hadde akkurat like høye kostnader i Snowflake som i resten av produksjonen. Og det går jo ikke... Tror nok noen har lært av det!
Hvis det som står i VG stemmer er jo dette motsatt av Snowflake; det ser ut som SAS, men er annerledes på baksiden. Snowflake var likt på baksiden, men så ut som.. eh, et Snowflake. Men det er sikkert de samme folkene som har mast lenge nå om at SAS må få Ræv** i gir, og ta opp ekspansjonskampen, som nå kommer til å syte over at SAS gjør alt feil ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
nei Flyver, Snowflake var ikke et eget datterselskap - det var en divisjon innenfor Scandinavian Airlines, med ete brand, til dels egne fly og egen nettside for bestilling. Snowflake ble - i min oppfatning - ingen sukess nettopp fordi de ikke var et eget selskap. De bruket samme fly som SAS, hadde samme crew med samme lønninger og betingelser, samme flyplasser, sammen handlingagenter etc. Det er samme leksa med alle de andre in-house brands som andre nettverksselskaper har opprettet for å konkurrere med LCC'ene - Song, buzz, CALite, Tango, MetroJet, Shuttle by United etc
Men - de som HAR blitt sukesser, er de som har blitt opprettet som separate selskaper, med en armlengdes avstand til morselskapet, som GO (BA), Tiger (SQ), JetStar (QF) |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Apr 2005
Location: Mosjøen
Posts: 1,422
|
![]()
Er litt spent på dette jeg...
- 8 egne fly (sikkert pakket full med seter da eller?) - Egne ansatte som kun skal jobbe på disse flightene? - Egen markedsavdeling? - Egne "pris-folk" - Egen nettside Vil disse folkene (utlyst en masse stillinger internt) jobbe mer for samme lønn og/eller gå over i nye stillinger hvor de tjener mindre? Lurer bare på hvor den store besparelsen skal komme... :huh: Egil
__________________
:: Egil :: wias HQ |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 2,250
|
![]()
La oss nå se hva dette er for noe før utspillet dømmes nord og ned. Det bør være åpenbart at dette er mer gjennomtenkt enn Snowflake, som var et stunt uten bakenforliggende kostnadsstruktur.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,297
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,617
|
![]()
Veldig interessant , det skal bli artig å se hva som presenteres av detaljer i morgen.
Selv om hovedinnholdet allerede er kjent så var det etter min mening kun et spørsmål om tid før et mottrekk til DY sin veldige vekst og satsing kom fra SK. Enig med CK sine betraktninger ; skal SK lykkes må det mer til en egen avdeling innen samme selskap. Her må det en helt annen kostnadsstruktur på plass. M.a.o , lavere lønninger , faste kostnader og lavere driftskostnader osv. I første omgang vil man kunne se eldre BU materiell overført til denne virksomheten som har lavere leiekostnader. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Widerøe med storsatsing på direkteruter til Lofoten/Helgeland | LN-MOW | Flyforum | 38 | 27-09-2024 19:29 |
SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus | Robbiedeluxe | Flyforum | 825 | 02-08-2013 20:56 |
Krohn Air med storsatsing på Molde - Trondheim | Wiggo Hovde | Flyforum | 10 | 04-02-2011 23:47 |