![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Er i ferd med å bestille tur med AY. OSL-HEL-BKK, ser at eneste ledige flight fra OSL den aktuelle dagen kun har 50 minutter transfertid på HEL. Holder dette? Er det noen som har erfaringer med transfer på HEL, eller enda bedre, transfertid på akkurat denne strekningen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Er 50 minutter spesielt kort transfertid? Er da helt vanlig med 40-50 minutter rundt om i verden.
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Uansett, slik jeg har forstått det er det ikke ditt problem, det er flyselskapet sitt ansvar å sørge for at du når neste fly, iallefall hvis du har kjøpt billett med samme flyselskap på en og samme booking...
![]()
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hadde vel 40 minutter til BOM jeg..Er jo ikke akkuart store flyplassen
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Hadde 40 min til BOM også, og kom 20 min forsinket til HEL forrige onsdag. Det gikk greit også med bagasje. HEL er perfekt for slike korte !! AY imponerer !:exclamati
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
Jeg reiste sammen med to andre OSL-HEL-JYV (Jyväskylä) og det var 40 minutter fra OSL-flighten landet til JYV-flighten tok av. Da var det ikke noe bagasje som kom med og i JYV var vel omtrent en tredjedel av bagasjen på båndet var forsinket bagasje som skulle vært med dagen før.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg hadde 40 min connection i Helsinki på vei fra Oslo til Mumbai (India). Flyet fra Oslo var over en time forsinka pga. "seint innkommende fly" samt to passasjerer som tydeligvis ikke klarte å finne fram til flyet. Flytiden fra Gardermoen til Helsinki er imidlertid en del kortere enn rutetid, så vi landa ca. 40 min for seint (dvs. på avgangstid for flyet videre).
Heldigvis parkerte Oslo-flyet svært nærme non- Schengen, så til tross for at vi av en eller annen grunn måtte ut bakinngangen og kjøre buss for å komme inn på terminalen, var det kort vei, og liten kø i passkontrollen (en ny luke åpna akkurat i det jeg kom, så det var faktisk ingen kø i det hele tatt). Jeg fikk meg en liten løpetur, men det kunne jeg spart meg. for når alt kom til alt stod uansett flyet videre pent og venta på alle passasjerene som kom fra Oslo (jeg spurte skrankepersonalet), så vi blei en liten halvtimes tid forsinka. Det skulle ikke forundre meg veldig om de ofte venter i disse tilfellene, for det er nok mange nordmenn som skal videre. 20 stykker var det i dette tilfellet, så det hadde nok en del styr å omrute alle sammen. For øvrig kom også bagasjen min med hele veien, til tross for forsinkelsene, så jeg var veldig imponert over Helsinki og Finnair (samt Northport). |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Klovn
|
![]()
50minutter er luxus, no worries.... minimum connection time er 45minutter på de fleste int. flyplasser mellom int. avganger, og det er beregnet utfra "normal" ganghastighet (tenk grønn mann når du går over veien er STRESS)
Hvis du har sammenhengende billetter; indkommende er forsinket og det er mindre enn minumum connection time(denne skal også stå på billettbetingelsene) og videreforbindelsen fortsatt står på tavla/skermene, så løper du det du klarer til gaten, ellers må de pent ombooke deg fra transfercenteret med neste avgang.... Ha en god tur ![]()
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Når reiste du? Jeg tok også buss. Jeg dro forrige torsdag...
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg dro 12/7. Det med bussen var litt rart, for vi parkerte ved en gangbro (i Schengen-området), men så fikk vi beskjed om å gå ut bak og ta buss.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Det der med buss er det finske myndigheter som krever. Det er en litt spesiell tolkning de har i Finland for pax ex Norge da vi er Schengen, men ikke EU. Derfor mener dem at vi skal sluses en spesiel vei. Husket til og med Finlands Norgeambassadør var i kontakt flere ganger med myndighetene i Finland for å forsøke å endre på dette.
Nå husker jeg ikke detaljene lenge, begynner å bli en stund siden jeg jobbet i AY, men det er noe i nærheten av det jeg skrev her oppe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Men din väska hinner dock icke på 50 Min.
AY lämnar efter sig 200 bags per dag efter alla Long haul! Det ser hemskt ut i ankomst hallen ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Det er vel å ta i. Visst skjer det, men å kategorisk si at den ikke kommer med har ikke stemt de ganger jeg har reist longhaul via HEL ihvertfall. Men ok, det var en stund siden...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Til tross for bussen kom vi jo etter hvert bare ut i avgangshallen like i nærheten av der vi hadde kommet om vi hadde fått brukt gaten, og uten noen ekstra slags kontroll.
Og som sagt, til tross for forsinkelsen vår (landet 5 min før avgangstid videre), så kom i hvert fall min bagasje fint med videre til India. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Problemet har eskalerat efter att handling bolagen Northport och SGS sålde sin ankomst till Ready to Go Ab (RTG Handling).
Samtidigt har ju också mängden flighter ökat. Det ser hemskt ut där nuförtiden. Om du ringer till RTG för att fråga om din väska har kommit hamnar du någonstans i Norra Lappland, var de inte kan se din väska! Allt var bättre förr! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Widerøe skal fly for Finnair: BGO-HEL og TOS-HEL + codeshare | Someone | Flyforum | 67 | 25-02-2025 10:45 |
Flybe Nordic starter TRD-HEL og UME-HEL fra vinterprogrammet | MD90 | Flyforum | 38 | 19-06-2012 01:18 |
HEL-ARN-LHR-HEL (allt 23FEB11) | Ludde | TripReports | 2 | 28-02-2011 00:52 |
Finnair starter HEL-SIN-HEL | Stian | Flyforum | 13 | 14-12-2010 13:56 |
HEL-MUC-BCN-EAS(taxi)BIQ-ORY(AF Le Cars)CDG-HEL | Ludde | TripReports | 2 | 28-03-2009 19:17 |