![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg vil jeg vil jeg vil jeg vil
Nå har jeg jo fått TPC også, så bonuspoeng innenlands hadde vært bra! Da hadde jeg sikkert ofra skyteam på longhaul til fordel for gull i EB. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ja til eurobonus
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det var godt å høre.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
"- Prisene sank med nesten 30 prosent de første årene etter at forbudet ble innført, noe som har vært av stor betydning både for næringsliv og forbrukere. Jeg vil at innenlands flypassasjerer fortsatt skal få nyte godt av lave priser, sier Grande Røys i en pressemelding ." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
For noe pisspreik av fornyingsminister Heidi Grande Røys. Hvorfor skulle det ikke bli lovlig å bruke det på innlandsrutene? Norwegian har jo fått bra starthjelp av KT og staten... Spørsmålet mitt er hvor lenge skal staten og KT skal sy silkeputer under vingene til Norvegian? Dem har somsagt fått en tilnærmet smertefri fødsel av "KT"... Er det ikke et fritt marked vi har her i norge?
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
NAS har hæærn fløtte meg fått mye hjelp, det ble opprettet et eget selskap, Servisair Norwegian Handling for at NAS skulle få det bedre, nå har NAS sørget for at mange måtte gå i Servisair, det er selskapet sitt det.
Servisair Norwegian Handling AS Co Servisair Norge As,flyport 2060 Gardermoen |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Du kunne vel fløyet HA selv om de ikke hadde bonusprogram. Oppgradering hadde du selvsagt ikke fått. For folk som reiser mye kan selvsagt bonusprogram være en kjekk sak, men for de som ikke gjør det (f.eks. de som ikke reiser så mye i løpet av en 5 års periode at de ikke tjener opp nok til en gratisreise) vil kunne tape på det. Iallefall om man skal feste noe lit til de undersøkelsene som indikerer at billettprisene er høyere med enn uten bonuspoeng. Litt av poenget med bonusprogrammene er jo å skape lojale kunder; dvs. kunder som ikke bytter til et annet selskap bare fordi et annet selskap tilfeldigvis har litt lavere priser. Jeg har litt problemer med å ta dette som "pisspreik" (for å sitere et annet innlegg i denne tråden). Det er mange gode grunner til å ikke tillate bonusopptjening innenlands i Norge, fordi dette kan skade konkurransen. Det finnes sikkert noen gode grunner til å gjeninnføre ordningen, men jeg har ikke hørt noen av disse her....:wink En annen ting er jo om bonusprogrammet er så viktig for SAS. Hvis det er så viktig så er mitt spørsmål: Hvorfor har SAS skutt seg selv i foten og redusert verdien av programmet, om det faktisk er så viktig for SAS som enkelte synes å hevde..?? Hadde bonus vært viktig for SAS i konkurransen med både DY og andre selskaper, så skulle man vel tro at man ville gjort programmet mer attraktivt og ikke mindre. Last edited by TOS; 15-03-2009 at 13:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
KT og departementet har slått fast at det for forbrukerne i Norge generelt sett er en fordel at bonusprogrammet ikke gjeninnføres i Norge. Forstår ikke at det kan være så veldig mye å diskutere, selv om jeg forstår at de som reiser mye vil ha tilbake sine privilegier.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Det må da for f... være lov å lufte cons & pros ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
...men DY ikke spilte vel ikke helt med åpne kort overfor Servisair i månedene før anbudet ble avgjort, om man skal tro ryktene. Det kan de godt kritiseres for, men igjen så er jo dette snakk om business hvor slik av og til skjer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Dette kom ikke som noen overraskelse.
Det er ikke bare skuffende, det er på grensen til avskyelig. Her driver 2 butikker og konkurrerer mot hverandre, den ene butikken har lyst til å gi ut en premie til sine beste kunder. Dette er ulovlig ifølge norsk lov. Helt på trynet spør du meg. Norwegian og deres aksjonærer har fått nok hjelp til å bygge opp en milliardbedrift av myndighetene. Om Norwegian ikke klarer å stå på egne ben nå, vil de aldri klare det.. Dessuten, Norwegian satser jo ikke på Norge. De driver så kapitalistisk som det går an å drive: De driter i distriktene og går kun etter ruter de vet gir profitt. Deres ekspansjon skjer jo stort sett mot utlandet. Om ikke annet, bør det ihvertfall bli lov til å opptjene grunnpoeng for status som i Sverige. For et kommunistland!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Bra sagt! To the point! :clap
- T |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
Kommunistland er Norge i alle fall ikke. Det er bra vi har en tydelig og synlig stat som bidrar til konkurranse og lave priser. Det har forbrukerne tjent godt på. EuroBonus har bare betydd høyere priser, og det er bra dette begrenses på norsk innenriks. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Er det ikke mulig for den som ikke er i dominerende stilling aa bruke et bonus program til aa bedre sin egen posisjon...saerlig naa som Eurobonus er et saapass svakt program, kan DY lett lage sitt eget bedre program og komme ut som vinner.....slik HA har gjort i mitt lokal marked.....de var absolutt underdog naar de startet med noen slitne Diesel 10, Untied var suverent den Dominerende......men HA har brukt FF som et av mange virkemilder og har i dag det beste produktet, de billigste prisene....og jeg som kunde har vunnet i alle sammenhenger paa dette.....
Ikke bruk tid og resurser paa aa legge hindre i vei for din konkurrent, bruk ressurene paa aa gjoere ditt produkt bedre.....
![]() |
#20 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
DC8an treffer spikeren på hodet i sin post. I USA har alle LCC bonus program, dog meget enkle bonusprogram. Hver 10/20 reise er gratis. Selvsagt kapasitetbegrenset. Siden DY på langt nær selger alle setene bør vel det være grei skuring å få til??? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Får vi mulighet til å fly 787 på DYs europeiske ruter igjen? | EK 007 | Småprat | 7 | 19-02-2014 21:19 |
Kastet ut av bonusprogrammet til Northwest | sentry | Småprat | 0 | 05-12-2013 22:08 |
Philippines Airlines får starte flygninger til Europa igjen | Christianz | Småprat | 11 | 19-09-2013 20:26 |
Kanskje får CPH direkteavgang til SEA igjen? | LN-KGL | Flyforum | 15 | 01-05-2013 23:51 |
Finn en .. nei, to .. nei MANGE feil! | LN-MOW | Småprat | 17 | 29-04-2013 00:15 |