![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Bestilte ferie til sommeren, og skal fly med SAS, via Apollo.
Bestilte også en oppgradering til kr 190t/r, SAS charter business class... De skriver at du blant annet får ha med 5kg håndbagasje ekstra, I apollo-katalogen står det også at man maks får ha med håndbagasje som er 25x35x45 cm... Kan man da ta med større håndbagasje opp til 5kg vekt, eller må dette også være innenfor disse målene? BAre stusset litt over det der, betalte jo nesten ingenting for det, så spiller egentlig ingen rolle. Stod også noe om varmt måltid... Men jeg bestilte allerede varmt måltid... Får jeg dobbelt opp da? Får vel kanskje ringe Apollo og høre isteden, er ikke til å bli klok på, hehe ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]() Den såkalte charter-businessen omtales som Comfort-class, og er selvsagt ikke noen "ekte" business. Men du verden som den er verdt penga! 190 kr er superbillig, og jeg fatter ikke at ikke ALLE velger den.... (mulig det er begrenset antall plasser for alt jeg vet...). Du får bedre (varm) mat, blir plassert foran i flyet, får avis og gratis drikke. Majoriteten av disse pax drikker for langt mer enn kr 190 ombord.... Slik fungerer nå ihvertfall comfort-class pr. i dag - jeg må vel ta forbehold om forandringer - har dog ikke hørt noe om produktforandringer på dette. Det du lurer på ang bagasje er ikke jeg den rette til å svare på, men generelt kan jeg jo si at håndbagasjen må være innenfor definerte mål uansett om du flyr charter eller rute. Har du en litt oversized bag (dog ikke større enn at den går opp i hylla) lønner det seg å borde i "rimelig" tid. Boarder du som en av de siste på et fullt fly med stor bag vil hyllene som regel være fulle "for lengst". Da ender bagen din ganske sikkert nede i lasterommet - selv om den er innenfor "kvoten". Er det ikke plass, så er det ikke plass.... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Har også fløyet SAS Chater Business Class. Man sitter foran i flyet (foran gardinet) - og får gratis mat, drikke og aviser. Ganske bra tilbud for bare 190 kr.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Ja, syntes det var rimelig. Men på sidene deres er prisen satt til fra kr 375,- og oppover, så skjønner ikke hvorfor det ble 190,- men sånn er det da. Har aldri brydd meg om business/comfort class på SAS, da det som regel bare har vært korte flyturer med SAS, men skal bli kjekt med litt bedre plass denne gangen. Euroconfig 738'era til SK er ganske trange.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Sikkert jeg som tar feil, men trangt er det iallefall! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg har også fløyet med SAS Charter Business Class og det var helt greit. Det beste er kanskje at man sitter lengst fremme i flyet, og dersom det er noen ledige seter på flyet er det stor sjanse for at disse er i "business"-delen. Hadde ledig sete i ved siden av meg både til og fra Chania i fjor. Skal fly med Apollo/SAS Braathens til Samos i sommer, men fikk beskjed om at det ikke var flere ledige seter på charter business. Er ikke det litt rart? Kan man ikke bare flytte gardinet bakover?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Kanskje de setter en maksgrense eller noe. Ikke vet jeg, hvis setene er de samme, ville det jo lønnet seg å flytte gardinen, da de får inn mer penger på dette.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Well, ikke så rart om man benytter WSG og 2+3 på denne Biz' avdelingen
Flytter man gardina bakover i de uvaskede masser så mister man 1 sete pr rad. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Har også flydd SAS business charter med Apollo og har bare gode erfaringer. Som cabincruiser skriver...forstår heller ikke jeg hvorfor ikke alle velger dette. For noen hundrelapper får en egen innsjekk, oppgradert varm mat og all drikke (unntatt champagne) på begge turene. Skulle en kjøpe drikkevarer bak gardinen så kommer det jo fort opp i samme beløp tur-retur.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ja, og alle vet jo at det er viktig å drikke nok når man i er i Syden! Det samme gjelder vel til og fra, antar jeg. Reiser selv stort sett på restplassturer til Syden, så har gått glipp av muligheten til denne ekstraservicen, men hadde utvilsomt valgt den.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Tja....trenger ikke drikke mye i Syden. Men drikker en to flasker med vann hver veg så koster jo det 80,-kr hos SAS. Og tar en seg en rødvin til maten hver vei så er en jo godt på vei til hva det koster å velge business charter
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Virkelig verdt pengene! Man sitter forran gardinen, god mat får man, og drikke til de voksne
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Noe av problemet er vel at man ikke bemanner de få innsjekkingsskrankene som finnes. Selv midt på natten er køene uendelige (og det er faktisk helt sant). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Mes SAS Braathens Business Charter sitter man fremst i kabinen og har et oppdatert serviceprogram kan man vel si. Her er blant annet drikke inkludert. Vel så viktig er det med de totalt 10 kg ekstra bagasje og separat innsjekk på utreise flyplass i Norge.
I fjor kostet dette ganske riktig 190 kroner, for vinter- og sommer sesongen er prisen satt til 245. For å benytte dette tilbudet må man også bestille mat, 130 kroner, og da blir totalprisen 375. Rasende billig og et godt produkt! Mvh Thomas
![]() |
#19 | ||
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS CT og Business class | peterfox | Småprat | 5 | 19-12-2013 15:24 |
Langtur: First Class (LX), Business Class (LH/LX), Economy Extra (SK) og 1-Class (WN) | ILS2 | TripReports | 20 | 27-05-2013 23:02 |
SAS Charter Comfort Class | Helgeo | Reiseforum | 21 | 23-02-2011 15:14 |
Business class SAS OSL-NCE | kristian | Reiseforum | 7 | 23-04-2010 14:25 |
SAS Charter Comfort Class | ClassOne | Reiseforum | 4 | 19-01-2010 09:23 |