![]() |
|
![]() |
#1 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,933
|
![]()
….som alle flyselskaper med respekt for seg selv har en LogoTrikk:
[IMG] ![]() Trikk til flyplassen er absolutt å foretrekke….bestillings prosessen inkluderte et spørsmål om vekt, sikkert helt normalt ! Etter allt MAX snakket og en A321NEO omtrent utenfor rullebanen på Maui, tenkte en at det er bedre med et fly med litt erfaring, ikke helt Biden - Trump alder, men omtrent fra den tiden jeg ble født eller deromkring…..DHC-3 hva ellers, det er ikke et fly bygget for Wall Street slik MAX er…det er fly for oss som liker lyd, Vindu og Midtgangs sete og viktigst Propell !! Leiebil er på plass - total SudCaravelle og ChrisCross stil, en SmartCar - skal sjekke ut om den fungerer bra i Økonomi Mode ![]()
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,645
|
![]()
Synd det ikke var en DHC-3 på trikken, men likevel. Vi hadde en logotrikk i Hong Kong, men desverre altfor kort tid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,933
|
![]() Quote:
![]() ![]()
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,933
|
![]()
Kort vei fra parkering (P1)
[IMG] ![]() dog ankom jeg med trikk (S.L.U.T) uansett innsjekk selv uten automat tok mindre enn 1 minutt, håndbagasjen ble veid - det gjør jo SAS på LHR også, her er kanskje litt mere viktig. Etter innsjekk fikk man invitasjon til «Galleries by Kenmore» omtrent som BA T5 LHR, men bedre siden man er utendørs: [IMG] ![]() Utsikten er bedre for oss som liker Propeller (hvem liker ikke Propell) [IMG] ![]() Travel morgen med alle «Gates Occupied» omtrent som Atlanta ![]() Morgenstund på Tarmac: [IMG] ![]()
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,933
|
![]()
Boarding med Bag drop off, bagasje rom i flottoeren:
[IMG] ![]() Som nevnt ble det oppgradering i gaten: [IMG] ![]() Sete 0B !
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,933
|
![]()
0B er fryktelig morro, noen restriksjoner som gjorde at naar jeg fikk valget mellom 0B og 1A paa vei hjem ble det 1A, mere om dette noe senere…
[IMG] ![]() To the left and then to the right !! Air Condition: [IMG] ![]() Utsikten til de mere operasjonelle delene: [IMG] ![]()
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,933
|
![]()
Ulempen med 0B er noen restriksjoner under avgang og landing, telefonen i lomma 5 minutter under avgang og landing. Saa underveis bilder
![]() [IMG] ![]() Underveis, dette er jo et fantastisk område: [IMG] ![]() Rett etter Landing [IMG] ![]() N709KA Serial 410 ble opprinnelig levert til det Kanadiske Luftforsvaret 30 December 1960, noen maaneder etter jeg ble født, men lenge før MCAS og A320 Motorer (eller A320 uten motorer). Underveis hadde vi flott utsikt, vi tok igjen og passerte 2 av disse: [IMG] ![]() N709KA var tidligere C-FVVY [IMG] ![]() Og i 2016 ble den kjøpt av Kenmore og fikk ny snurre foran: ![]()
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,933
|
![]()
Parked at Gate Friday Harbor:
[IMG] ![]() Friday Harbor er en hyggelig og vennlig flyplass, selskapene hjelper hverandre og Pilotene er ogsaa Ground Staff: [IMG] ![]() Litt flytting for at en konkurrent skal faa plass: [IMG] ![]() Company Beaver: [IMG] ![]() Jeg har hatt værre utsikt mens jeg venter paa bagasje [IMG] ![]()
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,933
|
![]()
Litt Pause Musikk (noe bedre enn akvariumet paa TV naar jeg vokste opp)
[IMG] ![]() Litt mere: ![]() Men en var jo paa oeya faar aa se paa noe - noe som krevde en leiebil akkurat samme type som SudCaravelle og ChrisCross fnatrer rundt med: [IMG] ![]() Ideel San Juan bil - etter «Mission Accomplished» var bensin forbruket nok til aa gi LN-MOW panikk: (USD 6.12 pr. Gallon) [IMG] ![]()
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,933
|
![]()
Etter jobben er utført må en jo ha litt mat og drikke:
Mat for mons - det er ikke Norsk MartinL laks, lokal King, Blackend - en finner ikke slikt snadder på OSL: [IMG] ![]() Så til drikke - her finner faktisk SudCaravelle noe han vil sette pris på - San Juan Brewery har noe for alle: [IMG] ![]()
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,181
|
![]()
For en flott rapport så langt. Fantastiske bilder!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 12,028
|
![]()
Dette er supre greier, kall'. Supre, supre greier!
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Aug 2017
Location: RYG/OSL
Posts: 3,242
|
![]()
Tusen takk. Moro med bilder fra SEA området.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2011
Posts: 1,715
|
![]()
Fantastisk! Endelig litt skikkelige fly
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,933
|
![]()
Ting tar litt tid, men en skulle jo hjem igjen og det er en enkel flyplass, daarlig med kantine, men jeg bytter naarsomhelst bort [IMG]en sliten vaffel og en lunken pils med dette:
[IMG] ![]() Ikke Push Back, men Push Forward - mye smartere…. Hjemreisen, som inneholdt en del meget positive overraskelser var satt opp med Logo Prop: ![]() Sjekk inn, TSA og ombordstigning gikk unna, sjekk inn «are you Finn Erik ?» yes, TSA totalt fraværende - Boarding: with the Camera I suggest Seat 1A !, but you’re welcome in 0B - and by the way are you ready, you are my only passenger from here to Lopez Island, so just say go ! Kenmore og Harbour Airlines i BC har en noe anderledes operasjon, flyene er smaa og naar maskin #1 er utsolgt setter de inn en maskin til. Men hjem paa loerdag ettermiddag er det motsatt, de slo sammen Friday Harbor, Lopez Island og Roche Harbor til en avgang. Saa jeg fikk 3 avganger og 3 landinger !! Bonus langt bedre enn EuroBonus….. Under taxing kom denne inn for landing: [IMG] ![]() Raskt oppe paa et behagelig Flight Level: [IMG] ![]()
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Driftskostnader propell vs jet | Radiv | Flyteknisk forum | 1 | 18-07-2017 16:28 |
Tre-propell | Sveinmk | General Aviation og sjøfly | 0 | 21-09-2013 12:36 |
Propell FW 58 | Hobbes | Flyhistorisk forum | 1 | 10-09-2013 18:12 |
Helt propell. | jameson82 | Samlerhjørnet | 0 | 28-02-2012 14:24 |