Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 24-11-2023, 18:56   #1
SBT
ScanFlyer Silver
 
Join Date: May 2010
Location: Drammen
Posts: 848
Default SAS A321LR CPH-IAD

Jeg hadde lest de to rapportene fra Toronto med A321, og siden det ble nevnt at benplassen i rad 2 var begrenset, så flyttet jeg dagen før avreise, over fra 2A til 1F, og det ble en skikkelig nedtur. Jeg tenkte at å sitte med bena klemt inne i et lite rom mellom setene foran på den lengste A321LR flyturen i verden, fristet ikke.
Det kan ikke sammenlignes med Business på A330. Det første som slår en, er at det ikke er noen bordplater å legge fra seg ting på. Det er plass til en mobiltelefon og det er alt. Til høyre hadde jeg en plastlomme på veggen som jeg kunne legge Ipaden i. Det var et svart plastprofil på 4 cm som tjente som armlene.
På vedlagte bilde, ser man forskjellen på setene i radene, det er kun de hvor man sitter alene, som er virkelig business seter.
Som vanlig når vi kom til Island, la jeg med ned, og da bruker jeg å sove til vi er på kysten av Canada. Det var nevnt at setet var krympet, og det kan bekreftes, jeg er større 50, og hadde begge skuldrene i kontakt med sideveggene i , sengen '.
Reisen tok 9:05, og det var veldig god service av det danske personalet ombord. Vi fikk utlevert en meny som sikkert er trykket for A330, fordi de vinene som var avbildet der, hadde de ikke, istedet for Chardonney, hadde de en tysk Müller. <og den kiosken man kunne besøke mellom måltidene, besto av en liten flettet kurv med godt& Blandat og Cashewnøtter. Crewet hadde ingen steder til å hvile seg, det var kun de vanlige klappsetene som på A320 de hadde å sitte på.
Hjem fra EWR - CPH, fløy jeg i Plus på A330, og syntes jeg hadde en bedre tur, jeg flyttet reisen hjem dit. Totalt vil jeg si at det ikke var noe Business på langrute slik man er vant til med SAS, men en Plus +.
Det var ikke Wifi ombord, men det var ikke noe stort savn for meg.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_5724sas a321lr map.PNG
Views:	751
Size:	99.0 KB
ID:	54125  
SBT is offline   Reply With Quote
Old 25-11-2023, 00:25   #2
Midtiblinken
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Nov 2020
Posts: 1,368
Default Re: SAS A321LR CPH-IAD

Dette har lite med røret og gjøre, men om layout hos SAS.
Midtiblinken is offline   Reply With Quote
Old 28-11-2023, 10:23   #3
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,912
Default Re: SAS A321LR CPH-IAD

Takk for rapport. Ikke uventet er jeg helt enig med deg i at Business på 321 på SK ikke er noe å hige etter. Gøy å ha prøvd, men det er det.

Hadde ikke tenkt på det med lagringsplass på rad 1. Det er jo faktisk veldig bra på rad 2.

Husker jeg hadde super opplevelse på AA First med transcont 321'ene. Men det begynner å bli noen år siden. Vet ikke om de har First med 1-1 seating på dem lenger.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 28-11-2023, 15:51   #4
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 6,058
Default Re: SAS A321LR CPH-IAD

Takk for rapport. A-321-LR er jo ikke det aller beste i C, men hadde ikke penger vært noe tema for meg ville jeg nok heller betalt 30000 kr for å fly A-321-L direkte enn 25000 kr for A-330 LX/SK via Køben eller ZRH.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
SK925 CPH-IAD returnerer til CPH Cecilie Småprat 10 03-09-2013 00:47
CPH - IAD SAS A340-300 i C robms TripReports 16 13-03-2013 22:07
SAS926 IAD CPH - FP LN-TIB Register- og ATC-Forum 0 26-01-2010 05:52
SAS M/Y+ BGO-CPH-IAD-CPH-BGO Chriscross TripReports 4 01-01-2010 07:05
Belegget i C cph-iad-cph Chriscross Reiseforum 1 30-09-2009 12:37


All times are GMT +2. The time now is 15:05.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.