![]() |
|
![]() |
#1 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
……en av de siste dagene i aaret, gav oss et innblikk i hva God Service egentlig er !. og det fikk meg til aa tenke litt tilbake paa aaret som gikk !
I loepet av aaret har vi bestillt og brukt masse hoteller, leiebiler, flyreiser, mat etc. og har igjen opplevd virkelig god service: Foerst paa Kula Farmers Marked (ok WaffleHouseToyotaMillerLite’s - Kula’s Farmers marked er kanskje ikke deres Cup of Tea ![]() Jeg skulle handle inn Avocado (jeg liker Avocado - men hater aa kjoepe dem - enten er de harde som Lego eller raatne - uansett koster de 4.99 pr stk.) men oppe i Kula spurte den meget hyggelige Bonde damen: When will you eat them ? - Today - Tomorrow - Day after tomorrow ? Vi fikk 1 for samme dag 2 neste og 2 dagene etter - fantastisk. Det samme med Papaya og Mango (noen som lurer paa hvorfor vi oensker aa flytte ??) Neste gode service var Sixt paa Maui Airport, noe som normalt er kjedelig: levere leiebilen ble en humoristisk opplevelse: Jeg ble moett av et stort smil: We gave you a Mercedes GLC and you brought back a Mercedes GLC - Thank you ! Etter at hun aapnet doerene: And you did not bring back the Beach (det var bra med sand paa foerermatten) noe jeg pekte paa var kommentaren raskt paa plass: As I can’t build a Sandcastle - you are Golden and Good 2 go ! Mahalo ! Litt senere samme dag, dog mye naermere Seattle, spurte jeg vertinnen ombord HA030 om en Cognac (og i motsetning til Lufthansa (Turist) Air Canada (Business) hvor svaret var (No!) ble jeg moett med: Du you want it over Ice, Crushed Ice or Warmed ? Warmed Please var mitt svar - 5-6 minutter senere kom det en solid Cognac hvor glasset ikke var mer enn rom temperatur, mens Cognacen hadde en perfekt temperatur - og smakte floete !!). Lite sidespor: Espressoene og Konfekten i Saga Lounge Keflavik (men det var Self service - uansett smaken var fantastisk og verdt aa legge kursen via igjen). Naa i ettermiddag - nyttårsaften planer, vi ringte (som regel bestiller vi hotell i USA / Canada via telefon i og med at vi med oss 8 poter!) Hotel Fairmont Waterfront Vancouver og fikk den absolutt beste service: - When will you arrive ? Around 1:00PM - I will make sure the room is ready by then. - What floor do you want ? High ! Sure I put you on top! - Since you are from State of Washington we will give you a late Check out - 4:00PM Ok ? - I also will give you 20% of all Room Service during your Stay, since you come from Washington State. - We also have waived all Pet Fee’s (normalt CAD 100.00 for vaare 2 dager). - And since you are coming by car - we will wave the Valet Parking fee (igjen CAD 100-150 spart). Saa vi starter 2023 i Vancouver Canada - det blir et meget bra aar !!
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Glad torsdag fra Ris. Har så lang reagert mye lettere på 4. dosen enn noen av de 3 forrige - kun litt øm i skulderen. Så da er jeg vel «good to go» i 2023 om det skulle komme restriksjoner igjen. Hjemmekontoret åpnes om et par timeregistrering forblir åpent i dag selv om det kanskje ikke skjer så veldig mye. Ha en fin siste torsdag i 2022.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
|
![]()
Morn fra Kolsås.
Kan vel endelig konkludere med at den omgangssyken som var på besøk var av den milde sorten, da kun 2/6 ble rammet. Våknet ellers til nydelige vinter som heller ikke denne gangen får lov til å vare her i lavlandet... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
God morgen fra Kongsberg.
Interessant tema som DC-8-63 tar opp. Jeg har nesten ikke reist noe i år, så servicen innenfor det temaet har jeg ikke forutsetninger for å mene noe om, men det er hyggelig å lese om DC-8-63 sine gode erfaringer. Helsevesenet har jeg imidlertid svært mye erfaring med i året som har gått. Ikke bare har behandlingen vært helt førsteklasses, men også servicenivået og den menneskelige behandlingen har vært på et helt annet nivå enn det jeg er vant med fra tidligere. Både leger og sykepleiere har virkelig stått på for meg i året som har gått og ytet en service langt utover det en kan forvente. Veldig bra. Jeg må nok en gang trekke frem hvor heldig vi er i Norge som har det helsevesenet vi har.
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
God morgen fra Hvalstad. Her startet dagen med et par Teamsmøter med folk på den andre siden av jorden, da vi tydeligvi har kunder som både måtte bruke opp årets budsjett og sørge for at de får booket kapasitet hos oss i 2023. Kona trenger visstnok litt arbeidsro ila dagen så får ta med barna på Kardemommeby-filmen. Dessuten er det litt snø som må måkes. Ha en fin dag
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
God torsdag fra Oslo. Enig i at vinteren bør få lov å ligge litt til i lavlandet. Er så typisk at det blir mildvær med en gang det kommer litt snø. Uansett her venter en flytur i kveld til utlandet hvor nyåret tilbringes. Men spent på om det blir en del forsinkelser mtp vær og føreforhold om dagen. Og til SK384 fra en som jobber litt i helsevesenet som assisterende vikarassistent til underassiterende assistent eller noe i den dur vi gjør så godt vi klarer. Men bra du føler deg ivaretatt! Ikke noe er bedre enn når pasientene føler seg det, selv om vi som jobber der ikke vet videre plan alltid heller (det er det legene som planlegger og drøfter og de går jo bare visitten normalt sett en gang pr dag - ellers trives en del av dem oftest over operasjonsbordet - og noen gidder ikke alltid å skrive gode notater heller).
Last edited by Hypern; 29-12-2022 at 09:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
God tidlig morgen fra Isle of Venice. Dette er tidlig oppe, tror kroppen trodde et lite øyeblikk at man var i gamlelandet. I går rakk man å bli skikkelig camping-brendt etter en deilig dag på brygga og bassenget. Spaserte til Lona Cantina som er vel en gammel kjenning og en av de bedre mexe-sjappene utenfor Mexico. Nydelige lobster quesdeillas og Modello på fat. Perfekt
Når det kommer til service har jeg alltid blitt oppdratt til at start hyggelig, vær konstruktiv - så får du ofte bedre service/produkt. Ref nordmenn som kommer hjem fra Frankrike og sier alle har vært sure.. Selvsagt, når man ikke er noe ydmyk og ikke prøver en gang så blir det skralt. Nå er det snart ned på favoritten på Pompano stranden som har fantastisk frokost, nydelig mimosa - og alle viktigst - Debbie på 65 fra Illinois som kaller oss honey. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
God morgen fra Lommedalen.
Henshaw mener at vinteren snart bare forsvinner hos han, noen få km nedover i dalen. Her oppe i høyden er jeg redd for at den blir. Formen er elendig. Kona, som har vært halvsjuk siden slutten av November, har nok en gang smittet meg så jeg har fått en forferdelig hoste. Skulle vært på jobb, men orker ikke engang å gå ut for å måke snø. Jeg føler virkelig for sommer og varme... Det positive er at jeg akkurat har bestilt nok en tur med Norse til FLL for kona og meg. Vi liker å reise billig og lett, så da ble det Premium begge veier, uten innsjekket bagasje på tur ut og 1stk 15kg innsjekket på returen. Det er jo inkludert 10kg håndbagasje+ en liten under setet foran. Vi har valgt bakerste rad som sist, 8A+C, men nå blir det høyre side 8G+J på utreisen, så får vi sett noe annet en blått hav inntil 10 min før landing i FLL Avreise om 20 dager. Denne delen av reisen kom på 17500 med sete reservasjon, men det har vel alle i Premium. Norse reklamerer med at man slipper mellomlanding, det er ikke riktig. Nå er det bare resten av turen som gjenstår, jeg har bestemt oss for Equador, så da blir det fly til Quito og retur fra Guayaquil, eller motsatt. Ha en fin dag alle sammen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
|
![]()
Forsvinner gjør den nok ikke, men med +1 og regn så er den ikke spesielt trivelig...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
God dag fra Tenerife. Her har man akkurat rigget seg til på verandaen med litt hjemmekontorering, kaffe og Flyprat. Bare daffer egentlig. Har fått hentet en leiebil sånn mest just in case, men vi tar nok en liten svipptur ut i morgen og så får vi se.
Nå skal sulten få jobbe seg opp litt mens vi venter på middag på noe de skryter av at er en fjong restaurant. M.B by Martín Berasategui. Er den fin så tar vi den i morgen også. Eneste irritasjonsmoment her nå er at de har vært så slapdash med å følge "Privacy please" skiltene på døra at de har kommet ramlende inn her eller banker på "hele tiden". Så man føler liksom man må ha på "glam" hele tiden i fall nokon kjæm. Hadde en liten utblåsning i lobbyen i går så mulig det blir bedre nå. Fingærs crushed. Får gjøre som @dc-8-63. Flytte til Washington og begynne å ringe. Ha en stilig dag
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind Last edited by Fnate; 29-12-2022 at 14:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
God dag fra Stockholm, her har juleværet verdt alt fra kald og hvit juleidyll til novemberslaps. Julen har bydd på mye mat, utelek, skøyter og Emil i Lønneberget på teater.
Sent from my iPhone using Tapatalk
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Apropos slurvete notater. Jeg husker for mange år siden så var jeg på sykehuset med eldste datter for å få undersøkt en fot. Først så legen på foten og han bestemte at vi måtte ta et røntgenbilde. Han skrev ut rekvisjon for hånd og ba meg gå til bildeavdelingen og gi dem rekvisisjonen. En liten stund etterpå kom radiografen ut til meg og spurte om jeg visste nøyaktig hvilket røntgen han hadde rekvirert. Jeg fortalte at det visste jeg ikke. Han forklarte da at rekvisjonen var så stygt skrevet at det var umulig å lese hva som var rekvirert, så da måtte han kontakte legen og få det avklart og at det kom til å bli litt venting.
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
God Torsdag fra Argentina!
Har hatt noen FANTASTISK fine dager her i Buenos Aires, men det er blitt tid for å forflytte seg igjen. Sitter nå på Aeropuerto Internacional de Ezeiza "Ministro Pistarini" og venter på ombordstigning til AeroMexico sin B787 som skal ta meg til Nord-Amerika og kjøligere strøk. Alt har avstander herfra, så det ligger en 9 timers flyvning foran meg. Også litt kjipt at det er en dagflyvning, men håper AeroMexico har et greit utvalg av filmer. Ellers har jeg lastet ned diverse filmer, men ingen av de virket superspennende. Dette blir uansett min ‘siste reise’…dvs flyvning for reise-året 2022. La oss håpe det blir en opplevelse! Ha en STRÅLENDE torsdag! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Flyklapper
|
![]()
Ringe, ja .... Og jeg som sverger til online booking..
![]() ![]() G'morgen. Da var godset avjulet, treet dumpet i branndumpa og resten av stæsjet transportert opp til lagerskuret. Fin og mild dag her i dag, får håpe det varer. Vi er ikke utstyrt for vintervær. Vi er tross alt på samme breddegrad som Casablanca. Nå skal det jobbes .. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Som en som pendler 100-200 flighter i året og bor mye på hotell, ser jeg både veldig bra service, og mye dårlig og. Mye er hva som er tilgjengelig det øyeblikket du er der.
Sjekket inn på et ganske nytt hotell der vi bor tirsdag kveld, anledning sølv bryllups dag. Fikk en oppgradering(er Marriott Gold som ikke betyr noe lengre) men bodde på poeng. Det rommet vi fikk hadde 18 vinduer fra golv til tak, stue, bar etc. Det var et av de beste rom jeg har hatt, men den personlige servicen betydde mest. Et håndskrevet kort, champagneish og cheesecake med gratulasjoner når vi kom tilbake. Fortsatt mye god service, og som en som er mest gratis passasjer, så «trenger» de ikke gjøre mye for meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Tenk om vi fikk tilbake god gammeldags service | krølle | Småprat | 13 | 10-05-2020 22:46 |
Kanskje kommer Fnate....eller en God Torsdag fra Seattle | dc-8-63 | Flyforum | 12 | 18-10-2018 17:58 |
God mandag og/eller torsdag fra Forus! | sirpjalle | Flyforum | 8 | 03-07-2014 21:28 |
SAS sponser Oslo 2022, eller ikke? | krølle | Småprat | 0 | 17-06-2013 23:17 |
Economy Plus for $299 i aaret! | LN-MOW | Flyforum | 2 | 06-08-2005 17:08 |